Hemligheten Skrevet 16. juli 2004 #1 Skrevet 16. juli 2004 Jeg fikk noen idéer i tråden om bordpynt. Jeg lager en egen tråd da jeg ikke ønsker å kuppe den andre med alle mine spørsmål. Vi skal ha ca 35 gjester. Bordet blir en U. Forslag A: Jeg bruker slike telysglass. Setter de på lang rekke på midten av bordet. Jeg bruker ett glass med rød rose, ett glass med hvit rose, ett eller to glass med telys, ett glass med rød rose, ett glass med hvit rose, osv osv. Telysene skal være hvite, sølv eller mørk røde. Aner ikke hva som finnes eller hva som blir finest enda. Duken er hvit. Jeg legger eføy ranker og hjertekonfetti i sølv på bordet. Forslag B: Samme telysglass, men jeg setter dem i grupper à 3. Samme innhold i glassene som over. Kom med innspill og forslag. Bryllupet er enkelt. Det er enkel mat, litt smale bord. Jeg ønsker ikke å bruke så innmari mye penger på dette.
Gjest MrsL Skrevet 16. juli 2004 #2 Skrevet 16. juli 2004 Synes begge forslagene hørtes kjempefine ut, men siden bordet skal være formet som en U så ville jeg gått for å sette telysglassene sammen tre og tre. Jeg tror at om du setter glassene på rekke og rad nedover ett Ubord vil det se så opplinjet ut, om du skjønner hva jeg mener?
Hemligheten Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2004 Når jeg tenker meg om er jeg enig med deg at grupper på 3 bryter opp bordet på en annen måte. Takk!
Lullu Skrevet 16. juli 2004 #5 Skrevet 16. juli 2004 Jeg tror det hadde blitt litt annerledes og stilig om du hadde hatt lysene i rekke. MEN ikke i en rett rekke. Hva med å lage en liten lysorm? Og gjøre det samme med eføyen, men som en annerledes orm? Veldig fin idè med blomst i lysene. Jeg stjal denne jeg nå Har også kjøpt slike telys-holdere på Ikea. Vanvittig billig!!
Jeanine Skrevet 16. juli 2004 #6 Skrevet 16. juli 2004 Jeg hadde oså tenkt å ha de telysglassene! Har kjøpt 40 stk av dem og nå skal jeg ikke bruke de alikevel. Jeg fikk tips om at noe på bordene burde "stå opp", at ikke alt blir liggende flatt på en måte. Jeg tenkte å ha eføyranker og langstilkede roser som liksom lå tredd inn i eføyen og så disse telysene i grupper på tre og tre. Men da vi prøvde så ble det alt for mye grønt og liksom litt flatt. Men da vi satte in høye lysestaker istedet så ble det med en gang mer liv i det, men for meg ble det fortsatt for grønt og da valgte jeg å fjerne eføyen og bare ha roser. Men prøv deg fram, kjøp inn litt og prøv på forskjellige måter så finner du fort ut hva som blir finest! Ellers så likte jeg best ideen med å sette tre og tre lysholdere sammen. Og hva med å surre buljongtråd i sølv rundt eføyen? Det prøvde vi igår og det ble vanittig flott!!!
Lullu Skrevet 16. juli 2004 #7 Skrevet 16. juli 2004 Jeg hadde oså tenkt å ha de telysglassene! Har kjøpt 40 stk av dem og nå skal jeg ikke bruke de alikevel. Jeg fikk tips om at noe på bordene burde "stå opp"' date=' at ikke alt blir liggende flatt på en måte. Jeg tenkte å ha eføyranker og langstilkede roser som liksom lå tredd inn i eføyen og så disse telysene i grupper på tre og tre. Men da vi prøvde så ble det alt for mye grønt og liksom litt flatt. Men da vi satte in høye lysestaker istedet så ble det med en gang mer liv i det, men for meg ble det fortsatt for grønt og da valgte jeg å fjerne eføyen og bare ha roser. Men prøv deg fram, kjøp inn litt og prøv på forskjellige måter så finner du fort ut hva som blir finest! Ellers så likte jeg best ideen med å sette tre og tre lysholdere sammen. Og hva med å surre buljongtråd i sølv rundt eføyen? Det prøvde vi igår og det ble vanittig flott!!![/quote'] Enig at det er flott med litt høyde. Min mor er veldig bekymret for det når det gjelder pynten vi (jeg?) har bestemt oss for. Men jeg så et dekket bord en gang, der midtpartiet av bordet var lavt, så var heller serviettene og alle glassene det høye innslaget. Og det var veldig pent det også Så vi går for sistnevnte.
Jeanine Skrevet 16. juli 2004 #8 Skrevet 16. juli 2004 ja, dersom dere bretter serviettene litt opp i høyden så bryter det også!!
Hemligheten Skrevet 17. juli 2004 Forfatter #9 Skrevet 17. juli 2004 Lullu: Bare stjel idéen du. Jeg har stjålet den fra noen andre, antagelig Jeanine. Vi skal ikke ha høye servietter heller, men jeg håper det går bra likevel. Vi kjøper nok inn noen sølvfargede høye lys så vi kan ha i reserve. Jeanine: Hva er buljongtråd?
Snorkie Skrevet 17. juli 2004 #10 Skrevet 17. juli 2004 Vi skal også ha disse telys glassene med roser i (rosa og hvite evt. bare en farge). Serviettene blir brettet høyt (to lag). I tillegg kan det hende vi setter ut noen høye lysestaker hvis det ser for lavt ut. Vurderer faktisk å kjøre en farge rose i telys glasset, og en annen farge rose på hver tallerken med navnelapp festet til. I utdrikningslaget mitt hadde de pyntet bordet sånn som vi har tenkt det under bryllupet (bare med røde røser), og det var skikkelig lekkert
Jeanine Skrevet 17. juli 2004 #11 Skrevet 17. juli 2004 Jeanine: Hva er buljongtråd? Buljongtråd får du kjøpt på blomsterforretninger. Det er en tynn ståltråd lignende (får i forskjellige farger) tråd som er spiralformet. Du kan dra den ut så blir den så omtrent så lang som du vil! Vanskelig å forklare, men gå til blomsterforhandler og spør etter det så får du se! Blir utrolig flott å surre det rundt blomstene. I tillegg til den tråden så skal vi også ha tynn, vanlig ståltråd, tredd med store glassperler, som også skal surres rundt! Blir utrolig flott!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå