Nettinettet Skrevet 19. oktober 2014 #1 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har akkuratt skrevet et blogginnlegg på den ene bloggen min, om man skal ta kontakt eller ikke når man nettdater. Mens jeg skrev det, undersøkte jeg litt rundt den frykten mange har for å ta kontakt, og da fant jeg helt tilfeldig ut at det finnes noe som heter Atelophobia. (frykt for å ikke være perfekt) Jeg ha aldri hørt om denne lidelsen, selv om det er helt åpenlyst at det er dette som førte til mitt "flink pike" syndrom som igjen førte til at jeg gikk på en skikkelig smell for 2 år siden. Jeg har jo bearbeidet frykten for avvisning og også frykten for å ikke være bra nok, men dette var også det jeg tror var mitt største hinder for å finne noen som passet for meg. Har du hørt om dette før? Du kan lese mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Atelophobia
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2014 #2 Skrevet 19. oktober 2014 Niks, det er ganske vanskelig for sære meg å gjemme mine uperfektheter. 1
Gjest Faerunpedia Skrevet 19. oktober 2014 #3 Skrevet 19. oktober 2014 Nei, synes heller ikke tilsynelatende perfekte mennesker er særlig spennende. Ser derfor ingen grunn til å late som om jeg ikke har feil og mangler.
Purple Diamond Skrevet 19. oktober 2014 #4 Skrevet 19. oktober 2014 Nei, synes heller ikke tilsynelatende perfekte mennesker er særlig spennende. Ser derfor ingen grunn til å late som om jeg ikke har feil og mangler. Enig! "Flink pike-syndromet" har jeg heldigvis vokst fra
Nettinettet Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2014 Så bra at dere er så trygge på dere selv!
Gjest HowardRoark Skrevet 19. oktober 2014 #6 Skrevet 19. oktober 2014 Nei, jeg har ikke noen usikkerheter og vet heller ikke om noen imperfeksjoner.
Nettinettet Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2014 Nei, jeg har ikke noen usikkerheter og vet heller ikke om noen imperfeksjoner. Så du hadde behov for å gå inn i denne tråden for å vise hvor selvsikker og perfekt du mener at du er? Jeg tenker det er litt som å tråkke på mennesker som kanskje sliter med å føle seg bra nok! I mine øyne er det bevis på manglende empati og mennesker som mangler empati har en stor imperfeksjon i personligheten sin. Mangel på empati er faktisk et psykopatisk trekk.
Gjest SånnCirka Skrevet 19. oktober 2014 #8 Skrevet 19. oktober 2014 Nei, men ganske sikker på at ei venninne har det. Hun er sykelig opptatt av hva andre tenker om henne, i frykt for at hun ikke er bra nok.
Nettinettet Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter #9 Skrevet 19. oktober 2014 Nei, men ganske sikker på at ei venninne har det. Hun er sykelig opptatt av hva andre tenker om henne, i frykt for at hun ikke er bra nok. Jeg vet hvordan hun har det og det er helt forferdelig! Håper hun får hjelp så hun kommer seg ut av den vonde sirkelen der
Gjest SånnCirka Skrevet 19. oktober 2014 #10 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg vet hvordan hun har det og det er helt forferdelig! Håper hun får hjelp så hun kommer seg ut av den vonde sirkelen der Hun er sykemeldt nå, og går til psykolog for å få hjelp. Jeg håer også at det bedrer seg for henne, for nå er hun helt utmattet av å være perfeksjonist..
Nettinettet Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter #11 Skrevet 19. oktober 2014 Hun er sykemeldt nå, og går til psykolog for å få hjelp. Jeg håer også at det bedrer seg for henne, for nå er hun helt utmattet av å være perfeksjonist.. Så bra! Jeg fikk kjempe hjelp via kognitiv terapi og er nesten helt frisk. Noen ganger kjenner jeg at jeg er redd for å ikke være bra nok, men da har jeg verktøy jeg bruker for å fokusere på de tingene jeg er god på, og innser at jeg er mer enn bra nok som jeg er. Alt ekstra er bare en bonus
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #12 Skrevet 19. oktober 2014 Heldigvis ikke. Men som en annen sier, så kjenner jeg også til en slik person. Hun jobber ikke i det hele tatt. Fikser ikke. Er også ekstremt var på å ta imot kritikk uansett om det er noe så banalt som at man retter på kragen på jakka hennes fordi den har en krøll. Det er helt krise og hennes perfekte verden har da fått en skamplett. Jeg ser dessverre ingen bedring her i dette tilfelle og klarer derfor heller ikke å forholde meg til denne personen mer. Anonymous poster hash: c7f32...47c
Gjest HowardRoark Skrevet 19. oktober 2014 #13 Skrevet 19. oktober 2014 Så du hadde behov for å gå inn i denne tråden for å vise hvor selvsikker og perfekt du mener at du er? Jeg tenker det er litt som å tråkke på mennesker som kanskje sliter med å føle seg bra nok! I mine øyne er det bevis på manglende empati og mennesker som mangler empati har en stor imperfeksjon i personligheten sin. Mangel på empati er faktisk et psykopatisk trekk. Ikke ta deg selv så seriøst nå. Det er usunt. Faktisk er en av mine imperfeksjoner at jeg har for mye empati og medfølelse for andre mennesker. Tror jeg kunne vært brilliant uten denne svakheten.
Nettinettet Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter #14 Skrevet 19. oktober 2014 Heldigvis ikke. Men som en annen sier, så kjenner jeg også til en slik person. Hun jobber ikke i det hele tatt. Fikser ikke. Er også ekstremt var på å ta imot kritikk uansett om det er noe så banalt som at man retter på kragen på jakka hennes fordi den har en krøll. Det er helt krise og hennes perfekte verden har da fått en skamplett. Jeg ser dessverre ingen bedring her i dette tilfelle og klarer derfor heller ikke å forholde meg til denne personen mer. Anonymous poster hash: c7f32...47c Det forstår jeg veldig godt. Hun høres ut som et veldig ekstremt tilfelle.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #15 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg er ikke redd for å ikke være perfekt, for det vet jeg ingen er. Men jeg sliter av og til med at jeg føler at jeg ikke er god nok. Alt for mange ganger har jeg gitt en skikkelig stor innsats, men fått dårlige resultater eller tilbakemeldinger. Det er forferdelig kjipt og demotiverende. Anonymous poster hash: 41a96...423 1
Nettinettet Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter #16 Skrevet 19. oktober 2014 Ikke ta deg selv så seriøst nå. Det er usunt. Faktisk er en av mine imperfeksjoner at jeg har for mye empati og medfølelse for andre mennesker. Tror jeg kunne vært brilliant uten denne svakheten. Å ha for mye empati og medfølelse for andre mennesker er ikke noe jeg ser på som en imperfeksjon. En belastning for et menneske, hvis man ikke tar var på seg selv, ja, men ikke en imperfeksjon. Dessuten så mener jeg at ingen er perfekte og det noen ser på som imperfeksjon, er perfeksjon i andres øyne.
Nettinettet Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter #17 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg er ikke redd for å ikke være perfekt, for det vet jeg ingen er. Men jeg sliter av og til med at jeg føler at jeg ikke er god nok. Alt for mange ganger har jeg gitt en skikkelig stor innsats, men fått dårlige resultater eller tilbakemeldinger. Det er forferdelig kjipt og demotiverende. Anonymous poster hash: 41a96...423 Hvis man bare får høre negative tilbakemeldinger og ingen positive når man har gjort en innsats forstår jeg godt at det er demotiverende. Har hatt noen sjefer opp gjennom som har vært sånn. Ikke lenge jeg har holdt ut de jobbene. Skjønner ikke folk at innsats har mye å si også, selv om resultatet ikke ble så bra som man håpte? Men konstruktiv kritikk er jeg blitt mer glad i med årene. Når jeg har lyst til å bli god på noe, trenger jeg kontruktiv kritikk for å bli god. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå