Hontas Skrevet 16. juli 2004 #1 Skrevet 16. juli 2004 En kommentar fra Jennifer i traaden om aa savne norsk mat fikk meg til aa lure paa hva som egentlig er definisjonen paa mat. Naar jeg tenker "mat" tenker jeg paa alt som er spiselig, men det finnes sikkert ting som kan spises som ikke er mat (f.eks kan jeg sikkert spise genseren min, men jeg ville ikke kalt en genser for mat...) Saa; hva legger dere i ordet "mat"?
Arkana Skrevet 16. juli 2004 #2 Skrevet 16. juli 2004 Jeg synes ikke potetgull og snop kan kalles mat heller, selv om det kan og er ment for å spises. Vanskelig å komme med en klar definisjon, men jeg synes altså ikke at alt som er spiselig automatisk er mat.
Gjest 1111 Skrevet 16. juli 2004 #3 Skrevet 16. juli 2004 Vel, i den tråden så skrev jeg at jeg sannsynligvis ville savne norsk melkesjokolade.. så i mine øyne er nok sjokolade og godteri mat det også, men ikke like fullverdig mat som f.eks kylling, brød eller ris. vanskelig det der.
Hontas Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2004 Jeg tror jeg synes at godterier maa kunne klassiferes som mat, man kan jo skille mellom sunn og usunn mat. Men hva med f.eks blomster som ikke er giftige for mennesker - er det "mat"? Kan jo kanskje sees paa som en slags salat?
Elze Skrevet 16. juli 2004 #5 Skrevet 16. juli 2004 Hva med: Spiselige truser eller: Sjokolade bodypaint Til å spise, men ikke akkurat mat?
Gjest Moonshadow Skrevet 16. juli 2004 #6 Skrevet 16. juli 2004 Jeg synes ikke potetgull og snop kan kalles mat heller' date= selv om det kan og er ment for å spises. Vanskelig å komme med en klar definisjon, men jeg synes altså ikke at alt som er spiselig automatisk er mat.
Icy Skrevet 16. juli 2004 #7 Skrevet 16. juli 2004 Mat = Produkter som gjør at kroppen klare å fungere og produsere energi slik at vi i det hele tatt kan leve.
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #8 Skrevet 16. juli 2004 Her er et par varianter til:Bodypaint med smak av frukt og bær Eller: Deilig sjokoladekrem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå