Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kommentar fra Jennifer i traaden om aa savne norsk mat fikk meg til aa lure paa hva som egentlig er definisjonen paa mat.

Naar jeg tenker "mat" tenker jeg paa alt som er spiselig, men det finnes sikkert ting som kan spises som ikke er mat (f.eks kan jeg sikkert spise genseren min, men jeg ville ikke kalt en genser for mat...) Saa; hva legger dere i ordet "mat"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke potetgull og snop kan kalles mat heller, selv om det kan og er ment for å spises. Vanskelig å komme med en klar definisjon, men jeg synes altså ikke at alt som er spiselig automatisk er mat.

Skrevet

Vel, i den tråden så skrev jeg at jeg sannsynligvis ville savne norsk melkesjokolade.. så i mine øyne er nok sjokolade og godteri mat det også, men ikke like fullverdig mat som f.eks kylling, brød eller ris. vanskelig det der.

Skrevet

Jeg tror jeg synes at godterier maa kunne klassiferes som mat, man kan jo skille mellom sunn og usunn mat. Men hva med f.eks blomster som ikke er giftige for mennesker - er det "mat"? Kan jo kanskje sees paa som en slags salat?

Gjest Moonshadow
Skrevet
Jeg synes ikke potetgull og snop kan kalles mat heller' date= selv om det kan og er ment for å spises. Vanskelig å komme med en klar definisjon, men jeg synes altså ikke at alt som er spiselig automatisk er mat. :Nikke:
Skrevet

Mat = Produkter som gjør at kroppen klare å fungere og produsere energi slik at vi i det hele tatt kan leve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...