AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #1 Skrevet 19. oktober 2014 Kan jeg bruke min BSU på å nedbetale en annens boliglån? Benytte BSU pengene på en annens kjøp når hun også bruker sin BSU? Eller på annen måte gi bor min BSU konto? Jeg ønsker å gi den til min datter som også har egen BSU konto. Anonymous poster hash: c6a94...81f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #2 Skrevet 19. oktober 2014 Nei, det kan du ikke uten å dokumentere at du eier den boligen med dattera di. Anonymous poster hash: f52c4...8a2
Gjest Blondie65 Skrevet 19. oktober 2014 #3 Skrevet 19. oktober 2014 Hvis du er medeier i boligen kan du vel det, må det er vel banken som best kan svare på dette. Jeg forutsetter at du eier din egen bolig og at du ikke har behov for å renovere denne eller kjøpe annen bolig senere der det kan være lurt å bruke BSU selv.
nojac Skrevet 19. oktober 2014 #4 Skrevet 19. oktober 2014 (endret) Du kan kjøpe boligen sammen med datteren din. Om noen år kan hun kjøpe deg ut. Og du kan ikke renovere din egen bolig hvis du har kjøpt denne før du inngikk BSU-avtalen. EDIT: BSU kan anvendes til følgende formål: Erverv av ny fast bolig til eget bruk, ....Boligen må i utgangspunktet være ervervet og tilflyttet etter at kontrakt om sparing er inngått. ---- Det er ikke noe krav om at sparebeløpet skal benyttes til førstegangs boliganskaffelse. Betaling av renter og avdrag på lån på eksisterende bolig ... Forutsetningen er at boligen mv. er anskaffet etter at BSU-kontrakt er inngått. Endret 19. oktober 2014 av nojac 1
gjest:) Skrevet 19. oktober 2014 #5 Skrevet 19. oktober 2014 Du må eie boligen du skal bruke BSU-pengene til. I utgangspunktet må du også bo i boligen selv. Hvis du har boliglån på din egen bolig, kan du spørre om banken kan trekke lån og avdrag fra din BSU, og så kan du overføre tilsvarende beløp til din datter fra lønna di. (Se linkene i den andre BSU-tråden)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå