Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har så vondt i magen i dag,eller ikke sånn vanlig vondt i magen,det stikker heller i høgre siden(eller lit mer midt på magen) når jeg går,og når jeg presser magen i sammen. Noen som vet hva det kan være? Jeg er jo redd for magesår jeg,etter å ha gått på voltaren en stund nå(har hatt en pause på 1 og en halv uke nå) så har jeg begyndt å få vondt i magen og sure oppstøt fra de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært borti noe lignende selv, og det er ikke farlig. Er usikker på hva det skyldes, men dersom smertene strekker seg over lang tid og blir verre ville jeg ha kontakten lege.

Skrevet

vondt i magen der det stikker på høyre side kan være blindtarmbetennelse. dersom det blir verre utover dagen, ring legen/legevakten!

ellers er det typisk å få magekatarr når man går på medisiner og/eller er stresset og ikke spiser til faste tider. er det magekatarr må du spise faste måltider, minst 4, mye yoghurt og annen syredempende mat.

og til sist - det kan jo være luft?

Skrevet

Luft er det hvertfall ikke.Jeg har vondt når jeg trykker på siden der. Moren min er redd det er blindtarmbetendelse(hun er sjukepleier),irriterendes om jeg skulle få det nå da,skal til syden snart!

Gjest Anonymous
Skrevet

Er du kvalm? Har du feber? Er det vondt når du trykker med flat hånd mot magen? (trykkøm). Hele magen eller lokalt? Er det vondt når du slipper etter du har trykket ned med hånden? (slippøm). Føles magen hard når du trykker på den?

Hvis du har disse symptomene eller blir verre bør du ringe legevakt for vurdering. Hvis du har feber bør du få tatt en CRP...blodprøve i fingeren som viser om du har infeksjon som bør behandles. Ved blindtarmbetennelse får du forhøyet CRP.

Skrevet

Jeg er kvalm,har vondt når jeg trykker mot magen,i et pungt på høgre side og magen kjennes hard ut. Får se hvordan det går videre utover kvelden,moren min er jo rundt og hun har god peiling på sånt. Jeg er foresten bare 16 år,slikt er det mange som får i ung alder?

Skrevet

jeg vet om en 5 åring så akkuratt har vært operert for blintarmen så alder har lite å si!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...