Sommerfugl83 Skrevet 16. juli 2004 #1 Skrevet 16. juli 2004 Lurer på en liten ting.... Hvordan vet radiostasjonene hvor mange lyttere de har? Har sett at de har filmet fra studio til P4 og der har de en tavle på veggen hvor de kan se hvor mange lyttere de har.... Lurer på det samme med tvkanalene, hvordan vet de hvor mange seere de har? :o Kan de vite dette eksakt? Og kan de vite hvem som ser på hva? Kanskje et dumt spørsmål men har lurt på det en stund nå.... :oops:
Gjest TomKrus Skrevet 16. juli 2004 #2 Skrevet 16. juli 2004 Lurer på en liten ting.... Hvordan vet radiostasjonene hvor mange lyttere de har? Har sett at de har filmet fra studio til P4 og der har de en tavle på veggen hvor de kan se hvor mange lyttere de har.... Lurer på det samme med tvkanalene, hvordan vet de hvor mange seere de har? :o Kan de vite dette eksakt? Og kan de vite hvem som ser på hva? Kanskje et dumt spørsmål men har lurt på det en stund nå.... :oops: Et representativt utvalg (litt over 1000) av husstandene har en boks i stua som registrer hva de ser på. Denne dataen samles inn, og noen statistikker kommer ut av det hele. Det vil si at de operer ikke med nøyaktige antall, men veldig sikre anslag.
MarianneE Skrevet 16. juli 2004 #3 Skrevet 16. juli 2004 Men, hva med radiolyttere, da? Hvordan vet man det?
Gjest TomKrus Skrevet 16. juli 2004 #4 Skrevet 16. juli 2004 Men, hva med radiolyttere, da? Hvordan vet man det? Nei, det der det er magi.
villkatt Skrevet 17. juli 2004 #5 Skrevet 17. juli 2004 Nei, det der det er magi. Ah, MAGIC!!! Men altså... jeg trodde ikke di tv-anslagene var noe særlig sikre i det hele tatt jeg. Di vet jo ikje kor mange som sitter foran tv då? el om den bare står på...? og 1000 mennsker bare?? i donno...men eg e Ikje overbevist... 8)
Rapitap Skrevet 20. juli 2004 #6 Skrevet 20. juli 2004 De har sikkert egne markedsundersøkelser (ringe til folk?) ... og sånt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå