Gå til innhold

Barnevakt hver søndag..,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min har overlatt barnet sitt til meg hver søndag i det siste.. Sier hun 3 timer blir det 6 timer,, og i morgen har de spurt om en time.. Jeg presiserte at jeg kun kunne en time., da var det plutselig snakk om mer ..

Hvordan si fra på en fin måte at man ikke vil bruke en av to fridager som barnepasser hver eneste uke ?

Jobber veldig mye 10- 12 t pr dagså trenger hvilen..

Anonymous poster hash: f7416...37f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare å si nei.

• Liker 2
Skrevet

"Nei, i dag passer det dessverre ikke". Ferdig med det..

• Liker 9
Skrevet

Just say no.. si du har planer

• Liker 1
Skrevet

Du kommer ikke unna konfrontasjonen med denne. Jeg har en bror og en svigerinne som gjør akkurat det samme og både jeg som tante og mine foreldre som besteforeldre synes det er fryktelig vanskelig å ta opp med dem og har desverre valgt den feige og unnvikende metoden som er det du gjør nå, irritasjon i ettekant over at den ene timen ble til fem. Jeg har til og med opplevd å få et barn på døren til en avtalt barnepass på 3 timer der jeg 10 minutter før henting fikk høre av ungen at mamma og pappa hadde dratt til hennes foreldre som ligger en 5 timers kjøretur unna tur retur. Det var ikke mye morro når man skulle jobbe ettermiddagen og hadde en halvtime på seg til å komme seg dit etter at ungen skulle vært henta igjen. Så som sagt, ta konfrontasjonen og bli ferdig med det ellers er dette bare begynnelsen.

Anonymous poster hash: 4758d...42e
  • Liker 1
Skrevet

Er vel bare å si nei fordi det som oftest blir lengre enn avtalt.

Barnet er ikke ditt ansvar

Skrevet

Det er vel bare å si nei?

Anonymous poster hash: 61716...f23

Gjest Silverstream
Skrevet

Hvorfor er du så redd, det er bare søsteren din.

Skrevet (endret)

"Beklager, men jeg kan ikke være barnevakt for dere lenger, da dere aldri overholder avtalene for når dere skal hente. Jeg har også et liv, vet dere, og når dere ikke henter som avtalt, må jeg avlyse mine avtaler. Og det er tross alt dere som har barn, ikke jeg"

Endret av Rosalie
  • Liker 4
Skrevet

Si "Nei, det vil jeg ikke. Det blir alltid lengre enn dere sier, og jeg trenger faktisk å ha litt fri i helgene, jeg også".

Det er søsteren din, er det noen du kan være brutalt ærlig med, så er det vel henne?

Anonymous poster hash: 605e1...4e4
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...