WubWub Skrevet 18. oktober 2014 #1 Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Jeg er en gammel mann på hele 31 år som sliter med et luksus problem. Og det er rett og slett det at omverden tror jeg er mye yngre enn det jeg egentlig er. Jeg blir omtalt som "gutt" og alle snakker til meg som om jeg var ung når sannheten er den at jeg egentlig er godt voksen. Nå er det slik at jeg faktisk ikke ser like gammel ut som alderen min tilsier. Siden de bildene ble tatt så har jeg ikke forandret meg mye, om noe i det hele tatt. Jeg ser bilder av jevnaldrende på facebooken min som ser betraktelig mye eldre ut enn meg med rynker og mer voksne trekk. Når jeg tar buss så får jeg i 90% av tilfellene barn eller ungdomsbilett. Når jeg er i syden roper butikk eiere etter meg "hey young boy come here!" Når jeg var innlagt på sykehus så kaldte leger som ikke viste alderen min meg for "gutten", f.eks "det er jo tydlig gutten er syk!" Når jeg er på kjøpesenter så driver alltid små-rips å stirrer på meg. Forrige uke satt jeg på en krakk å spiste en baguett mens jeg la merke til at en gjeng 12-14 årige jenter stirret på meg mens de fniset. Så kom hu ene av de bort til meg å sa "lyst til å henge med oss? du er søt" hvor jeg svarte "nei jeg er ikke pedo bear", hu sa "pedo?? hvor gammel er du?" jeg svarte "dobbelt så gammel som deg garantert" så sa hu "jaaa lizzom kan du kjøpe røyk og snus til oss da?" hvor jeg svarte "greit det, om dere betaler meg 100kr ekstra per snus og røyk pakke" En gang på jobb så var det ei jente som spurte meg "hva skal du bli når du er stor?", problemet var jeg var 7 år eldre enn hu som spurte. dette hadde jeg fått med meg fordi jeg hadde sett bursdagsdatoen hennes på jobbens kalender. Så jeg svarte surt tilbake "når jeg skal bli stor? hva skal du bli når du blir stor? du vet jeg er mye eldre enn deg?" Hver gang jeg er i butikken å skal handle øl eller snus så må jeg vise legg. Husker i sommer at ei 18 årig ny sommervikar jobbet på kiwi å ba meg vise leg når jeg skulle kjøpe øl. Jeg sa "kan godt vise leg, men jeg er garantert 10 år eldre enn deg. Når hu så legitimasjonen min så begynte hu sprut le så tårene og spyttet fosset. Så hvordan skal jeg ta alt dette? Som en fornærmelse eller hva skjer? Endret 19. oktober 2014 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #2 Skrevet 18. oktober 2014 Ta det som et kompliment. Det varer ikke evig. Men viktigere: hvorfor kjøper du røyk/snus for mindreårige???Anonymous poster hash: 6a084...b80 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #3 Skrevet 18. oktober 2014 Heheheh. Har ei venninne med samme problem. Hun er 36 år, men blir tatt som 19 rett som det er Anonymous poster hash: fcc6e...0d0
Gjest constance90 Skrevet 18. oktober 2014 #4 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg synes ikke du ser så ung ut. 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #5 Skrevet 18. oktober 2014 Hun på jobben, var det en student som jobbet i feriene og som trodde du skulle bli noe "mer" enn å jobbe der? Sitter du i kassa? Anonymous poster hash: bf60f...88e
søtpai Skrevet 18. oktober 2014 #6 Skrevet 18. oktober 2014 Ta det som et kompliment! Jeg er 23 og blir tatt for å være 15-16 år ish. Ikke like ille, men jeg tar det som et kompliment.
Gjest constance90 Skrevet 18. oktober 2014 #7 Skrevet 18. oktober 2014 Oi, det hørtes slemt ut. Jeg mener, jeg ville ikke sagt at du var i tenårene basert på det bilde 1
WubWub Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter #8 Skrevet 18. oktober 2014 Hun på jobben, var det en student som jobbet i feriene og som trodde du skulle bli noe "mer" enn å jobbe der? Sitter du i kassa? Anonymous poster hash: bf60f...88e nei jeg har aldri jobbet i noe kasse. hu jeg nevnte i innlegget mi er fra en jobb jeg hatt som tilkallingsvakt i omsorgsboliger, hu var 24 år og jeg var 30 når hu spurte "hva skal du bli når du blir stor?"
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #9 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg er ikke flink til å se alderen på folk, og jeg ville ikke trodd at du var over 30 ut i fra bildene dine, men jeg ville heller aldri trodd at du var under 18 år. Jeg har en sønn på 21 år, og du ser en god del eldre ut enn han gjør. Basert på hans, og hans jevnaldrende kameraters utseende, ville jeg gjettet at du var 25-27 år. At du blir bedt om å vise legitimasjon er ikke det samme som at de tror at du er under 18, men at de er usikker på om du er over 25. Du har to valg, du kan velge å bli formærmet og irritere deg over at det er vanskelig å lese alderen din, eller du kan ta det som et kompliment. Jeg vet at jeg ville valgt det siste. Anonymous poster hash: 70673...2e3 3
WubWub Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter #10 Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Jeg er ikke flink til å se alderen på folk, og jeg ville ikke trodd at du var over 30 ut i fra bildene dine, men jeg ville heller aldri trodd at du var under 18 år. Jeg har en sønn på 21 år, og du ser en god del eldre ut enn han gjør. Basert på hans, og hans jevnaldrende kameraters utseende, ville jeg gjettet at du var 25-27 år. At du blir bedt om å vise legitimasjon er ikke det samme som at de tror at du er under 18, men at de er usikker på om du er over 25. Du har to valg, du kan velge å bli formærmet og irritere deg over at det er vanskelig å lese alderen din, eller du kan ta det som et kompliment. Jeg vet at jeg ville valgt det siste. Anonymous poster hash: 70673...2e3 Skulle gjerne tatt det som et kompliment. men jeg vet ikke helt om jeg greier det, jeg er en voksen mann men folk tar det ikke helt til seg. f.eks , lille søstra (som er 17 år) til bestekompisen min ville på en konsert , men hu fikk bare dra om hu hadde med seg noen til å passe på a. så jeg meldte meg frivilig. på konserten var det masse pågang fra gutter som ville prate med hu 17 årige jenta, og så plutselig var det en som spurte "er han der lillebroren din?" . lillebror du liksom, jeg er 31, hu er 17 grrrr Endret 18. oktober 2014 av WubWub
Wonderbitch Skrevet 18. oktober 2014 #11 Skrevet 18. oktober 2014 Kle deg eldre? Vet ikke hvordan du kler deg nå da, men bare et tips 4
Søster K Skrevet 18. oktober 2014 #12 Skrevet 18. oktober 2014 Har ingen råd, men vil bare si at jeg har det på akkurat samme måte. Er på samme alder selv. Det er kjipt å bli tiltalt som en mindreårig, eller hele tiden føle behov for å fortelle alle hvor gammel man er. Og alle sier at man skal ta det som et kompliment, men det er faktisk litt kjipt å jobbe dobbelt så hardt som alle andre for å oppnå samme autoritet i både jobbsammenheng og ellers.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #13 Skrevet 18. oktober 2014 Du er i hvert fall dritkjekk!! Slafs! Anonymous poster hash: 6f379...c31
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #14 Skrevet 18. oktober 2014 Kan være klærne. Collegegenser og caps? Anonymous poster hash: 6f379...c31 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #15 Skrevet 18. oktober 2014 Skulle gjerne tatt det som et kompliment. men jeg vet ikke helt om jeg greier det, jeg er en voksen mann men folk tar det ikke helt til seg. f.eks , lille søstra (som er 17 år) til bestekompisen min ville på en konsert , men hu fikk bare dra om hu hadde med seg noen til å passe på a. så jeg meldte meg frivilig. på konserten var det masse pågang fra gutter som ville prate med hu 17 årige jenta, og så plutselig var det en som spurte "er han der lillebroren din?" . lillebror du liksom, jeg er 31, hu er 17 grrrr Jeg skjønner at det ikke er så enkelt å ta det som et kompliment, men det er et valg du kan ta. For hadde ikke alternativet vært mye verre? Min manns kamerat er 45 år, men han ser ut som om han er 65 på en god dag, og på en dårlig dag kan kameratene gå forbi ham på gaten fordi de ikke gjenkjenner ham siden han ser ut som om han er 95! (Det er ikke overdrivelse) Det eneste positive er at ingen ber om legitimasjon når han ber om honnørrabatt på buss og tog. Jeg vet med sikkerhet at han ville foretrukket å se ut som en 20-åring, framfor å se ut som en 60-åring, selv om begge deler har sine ulemper. Anonymous poster hash: 70673...2e3
Gjest brutal_mann Skrevet 18. oktober 2014 #16 Skrevet 18. oktober 2014 Ikke for å være frekk, men når du kler deg som en fjortis, og ser ung ut, da ber du om "bråk" Sånn ellers så er jo ikke dette noe å bli fornærmet for? 6
Gjest rangle Skrevet 18. oktober 2014 #17 Skrevet 18. oktober 2014 tenker at klærne dine også drar utseendealderen din en god del. Jeg ville kanskje tippet 22-23 ish? Men skjønner hva du mener, sliter med det samme selv.Måtte alltid vise leg da jeg fortsatt røykte osv. Og tenåringsgutter ser veldig.. Men det er ikke mye man får gjort annet enn måten du snakker og kler deg på og bærer deg selv. Jeg personlig må bare ta det som et kompliment da jeg ellers ville irritert meg veldig mye noe jeg ikke orker. Jeg var ganske sliten en periode, da ble jeg tatt for å være myee eldre Sikkert like plagsomt for de som ser mye eldre ut?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #18 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg er 32 og blir tatt for mye yngre. Jeg er gift og har barn og folk får hakeslepp når jeg sier jeg har en 7 åring, da spør de om jeg fortsatt er sammen med barnefaren... Jeg tar det positivt og håper det varer i 10 år til Jeg synes du så ut som en 25 åring. Det er vanskelig å tippe alderen til folk. Men å kle seg annerledes er et godt tips. Om 10 år så vil du like at de tror du er en del yngre enn du er. Anonymous poster hash: 092a1...8ba 1
WubWub Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter #19 Skrevet 18. oktober 2014 Ikke for å være frekk, men når du kler deg som en fjortis, og ser ung ut, da ber du om "bråk" Sånn ellers så er jo ikke dette noe å bli fornærmet for? ber ikke akkurat om bråk men det var en kveld jeg var ute å gikk tur med hu mor så var det en ungdoms-gjeng som begynte slenge dritt til meg jeg gikk opp til "lederen" av gjengen å smalt albuen min mot tinningen hans så han gikk rett i bakken. så tok jeg tak i tøffass nr 2 å spurte hva faen problemet deres var... så sa han noe om at de trodde jeg var ungdom og det var derfor de tøffa seg. jeg smalt han i bakken også og resten av gjengen på 4 folk holdt på å pisse i buksa si så gikk jeg derfra
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #20 Skrevet 18. oktober 2014 ber ikke akkurat om bråk men det var en kveld jeg var ute å gikk tur med hu mor så var det en ungdoms-gjeng som begynte slenge dritt til meg jeg gikk opp til "lederen" av gjengen å smalt albuen min mot tinningen hans så han gikk rett i bakken. så tok jeg tak i tøffass nr 2 å spurte hva faen problemet deres var... så sa han noe om at de trodde jeg var ungdom og det var derfor de tøffa seg. jeg smalt han i bakken også og resten av gjengen på 4 folk holdt på å pisse i buksa si så gikk jeg derfra herregud du høres ikke stabil ut Anonymous poster hash: d1356...96f 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå