Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #1 Del Skrevet 16. juli 2004 Lurer egentlig bare på om noen kan gi meg noen gode råd basert på egen erfaring eller lignende fra jobbsøkerprosessen. Jeg er nemlig en situasjon hvor jeg har en fast jobb som jeg trives sånn helt greit i, men jeg skulle så gjerne hatt ny jobb et annet sted i landet. Jeg er forlovet og min forlovede bor 50 mil unna, og for min del er det ikke aktuelt å bo så langt fra hverandre siden vi gifter oss neste sommer. Problemet er bare å få seg en jobb relevant til min utdannelse i rett geografisk område. Kan jo nevne at jeg jobber innen bank og forsikring og ønsker meg jobb i Trondheimsområdet. Har tenkt litt på å ta en dag i Trondheim og besøke forskjellige banker og forsikringsselskap og forhøre meg litt om jobbmuligheter der, men hvem ber jeg om å få snakke med og hva sier jeg? Er egentlig ganske sjenert, så det faller seg ikke helt naturlig for meg å gjøre dette, men hva gjør man ikke for kjærligheten Noen andre gode råd i denne sammenheng? Av forskjellige årsaker er det forresten uaktuelt for forloveden min å flytte fra Trondheim de første årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 16. juli 2004 #2 Del Skrevet 16. juli 2004 Vil tro det relevante er å ta kontakt med personalavdelingen på interessante arbeidssteder, det er ofte de som har ansvar for rekruttering. Det er mange banker og forsikringsselskaper som har store kontorer i Trondheim, enkelte har til og med hovedkontor der, så det burde jo ikke være helt håpløst. Lykke til! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå