Gå til innhold

Aktiv på Tinder etter 4 mnd dating:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og føler meg som en naiv idiot.

Har datet en fyr siden juni, og jeg trodde virkelig vi hadde noe på gang. Vi har overnattet jevnlig hos hverandre, møtt hverandres venner og kollegaer, kjøpt gaver osv. Følte nesten vi var kjærester uten at vi hadde definert oss som det. Han er en veldig travel fyr med stadige prosjekter og reiser på gang, men jeg har slappet av og vært tålmodig.

For en drøy måned siden sa han at han hadde slettet Tinderen sin. Stusset litt på dette, da jeg så at profilen hans enda var oppe og gikk, men antok han mente at han ikke brukte den lengre, selv om den enda eksisterte.

Jeg bestemte meg for å ikke bruke Tinderen min mer med det samme, samt slettet profilen fra andre datingssider. Hadde uansett ikke brukt dem siden jeg traff han, da dobbeldating ikke er min stil.

Han sa også da for lenge siden (etter ca en mnd dating) at han ikke lengre var på aktiv utkikk etter andre jenter. Jeg følte meg derfor trygg på at det var sannheten, at han konsentrerte seg om meg (selv om han aldri har lovt meg eksklusivitet, dum som jeg er har jeg levd i lykkelig uvitenhet på det området).

Denne helgen har det vært en merkelig stemning mellom oss. Vi skulle henge sammen, men det har vært tyst. Han har vært ute på middag/byen 3 dager på rad og knapt gitt lyd fra seg. I dag har jeg hørt nada...

I frustrasjon gikk jeg inn på Tinderen min (som jeg hadde ryddet bort og ikke rørt på over 1 mnd, tross meldinger som tikket inn der). Sjekket hans profil og der stod det aktiv for 15 minutter siden!!!

Slag i trynet...

og nei; han var neppe inne for å "sjekke om jeg enda var der". Sannsynligheten for at det skulle skje akkurat i dag er meget lav. Han er ute og fester for 4.dag på rad og tenker neppe på meg i den grad at han skulle sjekke det tilfeldigvis samtidig med meg:(

Anonymous poster hash: 6e1f2...9c1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du var også på tinder

Anonymous poster hash: 1c398...d86
  • Liker 2
Skrevet

Du var også på tinder

Anonymous poster hash: 1c398...d86

Jeg har ikke vært der overhodet på 6 uker (og før den tid var jeg heller ikke aktiv, trykket ikke liker, men leste meldinger hvis noen skrev). Han har tydeligvis vært der hele tiden mens vi har datet. Det er forskjell på det.

Ja, jeg kunne slettet profilen, men er glad jeg ikke gjorde det. Da hadde jeg enda sittet her i uvitenhet.

Jeg er helt sikker på at han ikke er der for å sjekke om jeg er der. I så fall ville han for lengst fått bekreftet at jeg ikke var der. Han er der for å snakke med/treffe andre.

Som sagt skulle han ut på byen i dag. Ikke vanskelig å gjette seg til hva hensikten hans med å vært der er...

• Liker 1
Skrevet

Du får bare konfrontere ham.

Anonymous poster hash: 87e0a...da0
  • Liker 1
Skrevet

ikke bra

Anonymous poster hash: d2680...2ee
  • Liker 1
Skrevet

Du får bare konfrontere ham.

Anonymous poster hash: 87e0a...da0

Må nok det.

Tror uansett ikke jeg vil gi det flere sjanser. Har jo allerede diskutert temaet, og når han da er uærlig, er det et såpass dårlig tegn at jeg ikke våger stole på han mer. Når han på eget initiativ har sagt han ikke bruker Tinder lengre, og ikke ser etter andre jenter, men likevel gjør det sier det alt.

Virker som han har sagt alt det for å skape falsk tillit. Skulle ha sjekket tidligere, fremfor å stole på det han sa:(

• Liker 2
Skrevet

Åh, så mye drama med Tinder, topplisten på Snapchat, når man var sist aktiv på Messenger, osv.

Mistenkeliggjøring er greia nå om dagen, å snakke sammen er ikke noe tema lenger.

Anonymous poster hash: 8e421...51f

• Liker 2
Skrevet

Han sa nok at han slettet Tinder profilen sin for å bevise for deg at han var seriøs med deg. Samtidig er det sånn i forhold at når det har gått noen måneder og man blir bedre kjent så kan følelser endre seg. Det beste å gjøre når en man liker endrer seg er å ikke skape noe drama eller konfrontasjoner, men å bare la personen få lov til å finne ut av ting på egenhånd. Kanskje trengte han å feste i en uke for å kjenne på den følelsen og se hva han tenkte/følte etter det. Hvordan du oppfører deg i den prosessen har jo mye å si for tankene han har/får videre om deg.

Det er noe som heter slipp han fri, så ser du om han kommer tilbake.. kommer han ikke tilbake, så har han funnet ut at du ikke er den rette for han.. dumt, men sånn er det jo bare :)

Skrevet

Han sa nok at han slettet Tinder profilen sin for å bevise for deg at han var seriøs med deg. Samtidig er det sånn i forhold at når det har gått noen måneder og man blir bedre kjent så kan følelser endre seg. Det beste å gjøre når en man liker endrer seg er å ikke skape noe drama eller konfrontasjoner, men å bare la personen få lov til å finne ut av ting på egenhånd. Kanskje trengte han å feste i en uke for å kjenne på den følelsen og se hva han tenkte/følte etter det. Hvordan du oppfører deg i den prosessen har jo mye å si for tankene han har/får videre om deg.

Det er noe som heter slipp han fri, så ser du om han kommer tilbake.. kommer han ikke tilbake, så har han funnet ut at du ikke er den rette for han.. dumt, men sånn er det jo bare :)

Takk for svar. Jeg er jo AB, men kan si at jeg har hatt god nytte av rådene dine før:)

Jeg er litt todelt. På en måte føler jeg han behandler meg respektløst, når han etter så lang tids dating fremdeles er aktiv på Tinder etter å ha sagt han ikke er det. Hadde han ikke sagt det, hadde jeg ikke hengt meg veldig opp i det. Hadde dette vært for to mnd siden hadde jeg ikke enset det.

Dette sammen med at det har vært tyst hele helgen, har gitt meg en vond følelse. Han har aldri vært av typen som renner meg ned med sms og snaps, men den siste måneden har vi ihvertfall daglig hatt litt kontakt. Plutselig nå er det tyst fredag og lørdag, når vi torsdagen snakket løst om å finne på noe.

Han er en hard nøtt, og jeg har svelget mange kameler tidligere. Dette med at han er superopptatt, vimsete med avtaler, egoistisk i prioiteringene, samt sa rett ut at han fremdeles hadde sex med andre. Alt dette har jeg vært avslappa til, fordi jeg likte han så godt og ville ikke rushe noe. Jeg har godtatt alt med et smil og tenkt "det løser seg, ikke stress". Men hvor går grensen... Tror 90% av venninnene mine hadde sagt "det der hadde jeg aldri funnet meg i!".

Jeg er konfliktsky som fy, men jeg kan ikke la meg tråkke på heller. Når skal jeg begynne å stille krav liksom...

TS

Skrevet

Trenger ikke bety allverdens ting. Du "gjemte bort" din tinder, og det samme har nok han også gjort. Det at han har festet 3 dager i strekk, betyr jo også at han har vært opptatt. Uansett om du liker fyren, så gjør det ikke akkurat bedre ved å kaste misstankene dine over på ham. Er vell ingen som starter et forhold ved å stille partneren opp etter veggen etter kun et par måneder.

Gjest C'est la vie:)
Skrevet (endret)

Takknemlig for at jeg aldri har eller kommer til å bruke en dating-app, for dette er en trist utvikling! :( Håper alt ordner seg for deg, ville snakket med han om det om dette er noe som plager deg.

Endret av C'est la vie:)
Skrevet

Går det ikke an å spørre hvorfor han var der? For alt du vet svarte han på en melding om at ikke var interessert i å møte/ha kontakt med en der inne.

Anonymous poster hash: c5fd3...b28

Skrevet

Trenger ikke bety allverdens ting. Du "gjemte bort" din tinder, og det samme har nok han også gjort. Det at han har festet 3 dager i strekk, betyr jo også at han har vært opptatt. Uansett om du liker fyren, så gjør det ikke akkurat bedre ved å kaste misstankene dine over på ham. Er vell ingen som starter et forhold ved å stille partneren opp etter veggen etter kun et par måneder.

Han bruker den aktivt. Vet ikke om du er kjent med Tinder, men det står "sist aktiv xx minutter/dager". Jeg hadde (inntil i går) ikke vært inne på min på 4-6 uker. Han hadde vært inne for et kvarter siden. Jeg hadde ikke brydd meg om han hadde Tinder enda, men ikke brukte den (men da trenger han vel ikke skryte av at han har slettet den heller, jeg spurte jo aldri, han sa det helt av seg selv).

Vi har datet i over 4 mnd, nærmer seg 5. Etter et par mnd "krevde" jeg ingenting, da var jeg selv på Tinder for gøy (uten å aktivt være på let etter noen). Syns forholdet har blitt mer alvorlig nå, både mtp utviklingen og tidsperpspektivet.

Litt retorisk spørsmål, men: Når kan jeg forvente at han ikke bruker Tinder mer, dater andre jenter og ligger med andre? Jeg er absolutt ikke sånn som forventer det etter 1., eller for så vidt 10. date. Men etter 4-5 mnd? Jeg vet ikke, men jeg er redd for å ende opp som en godtroende fjott som sitter på gjerdet og venter på bedre tider, og egentlig er en av ti... Det er nok av jenter der ute som venter på "håpløse fyrer" (som aldri kommer til å inngå forhold med de), jeg vil ikke være en av dem.

Skrevet

Går det ikke an å spørre hvorfor han var der? For alt du vet svarte han på en melding om at ikke var interessert i å møte/ha kontakt med en der inne.

Anonymous poster hash: c5fd3...b28

Jo, jeg skal spørre...

Hadde det kun vært Tinder hadde jeg ikke reagert særlig. Det er kombinasjonen av plutselig stumhet, avtalen som gikk i dass, endring i oppførsel OG aktiv på Tinder som skremmer meg.

Og selvsagt den opplagte løgnen om "jeg har slettet meg".

• Liker 1
Skrevet

Han bruker den aktivt. Vet ikke om du er kjent med Tinder, men det står "sist aktiv xx minutter/dager". Jeg hadde (inntil i går) ikke vært inne på min på 4-6 uker. Han hadde vært inne for et kvarter siden. Jeg hadde ikke brydd meg om han hadde Tinder enda, men ikke brukte den (men da trenger han vel ikke skryte av at han har slettet den heller, jeg spurte jo aldri, han sa det helt av seg selv).

Vi har datet i over 4 mnd, nærmer seg 5. Etter et par mnd "krevde" jeg ingenting, da var jeg selv på Tinder for gøy (uten å aktivt være på let etter noen). Syns forholdet har blitt mer alvorlig nå, både mtp utviklingen og tidsperpspektivet.

Litt retorisk spørsmål, men: Når kan jeg forvente at han ikke bruker Tinder mer, dater andre jenter og ligger med andre? Jeg er absolutt ikke sånn som forventer det etter 1., eller for så vidt 10. date. Men etter 4-5 mnd? Jeg vet ikke, men jeg er redd for å ende opp som en godtroende fjott som sitter på gjerdet og venter på bedre tider, og egentlig er en av ti... Det er nok av jenter der ute som venter på "håpløse fyrer" (som aldri kommer til å inngå forhold med de), jeg vil ikke være en av dem.

Det kan jo ha vært tilfeldigheter? Kanskje samtalen på festen handlet om tinder? Kanskje han ikke var på tinder før rett før du sjekket det ut. Kanskje han kun bruker tinder som underholdning og noe å se på mens han sitter på dass for å trekke det den veien. ^^

Poenget er jo at det å se på tinder ikke automatisk betyr at han gjør noe med det. Og du sier det jo selv, at du brukte tinder for "gøy", så muligheten er jo at han bruker tinder for gøy han også.

Du burde jo forvente at han ikke dater andre og ligger med andre, men det å se på folk på tinder trenger ikke automatisk bety at han gjør de tingene. Så det du har igjen å gjøre er jo å dytte litt innpå samtalen rundt hvor dere er samt hva han har lyst til, før du eventuelt tar opp tinder og det greiene der, ettersom det kun vil dytte han vekk mer enn noe annet nå som dere ikke har definert dere som noe.

Skrevet (endret)

Takk for svar. Jeg er jo AB, men kan si at jeg har hatt god nytte av rådene dine før:)

Jeg er litt todelt. På en måte føler jeg han behandler meg respektløst, når han etter så lang tids dating fremdeles er aktiv på Tinder etter å ha sagt han ikke er det. Hadde han ikke sagt det, hadde jeg ikke hengt meg veldig opp i det. Hadde dette vært for to mnd siden hadde jeg ikke enset det.

Dette sammen med at det har vært tyst hele helgen, har gitt meg en vond følelse. Han har aldri vært av typen som renner meg ned med sms og snaps, men den siste måneden har vi ihvertfall daglig hatt litt kontakt. Plutselig nå er det tyst fredag og lørdag, når vi torsdagen snakket løst om å finne på noe.

Han er en hard nøtt, og jeg har svelget mange kameler tidligere. Dette med at han er superopptatt, vimsete med avtaler, egoistisk i prioiteringene, samt sa rett ut at han fremdeles hadde sex med andre. Alt dette har jeg vært avslappa til, fordi jeg likte han så godt og ville ikke rushe noe. Jeg har godtatt alt med et smil og tenkt "det løser seg, ikke stress". Men hvor går grensen... Tror 90% av venninnene mine hadde sagt "det der hadde jeg aldri funnet meg i!".

Jeg er konfliktsky som fy, men jeg kan ikke la meg tråkke på heller. Når skal jeg begynne å stille krav liksom...

TS

Og DERFOR mener jeg at man skal holde snakk om egne forhold unna venninner! De har en helt annen oppfatning av det hele, fordi de er så glad i deg og fordi de har sine erfaringer. Mest sannsynlig har de også gjort det samme som de mener du skal gjøre, uten at det har gitt dem så gode resultater.

Jeg mener at du skal la dette ligge.. ikke gjøre noe med det og se hva som skjer. Hvis du begynner å konfrontere en fyr som er usikker på hva han vil, vil du gi han den utgangsmuligheten han kanskje er ute etter.

Det er han som taper på å velge singel-livet med festing og tjohei fremfor deg, men kanskje han ikke er der enda at han klarer det. La han få en uke til å finne ut av ting og hold deg bare på avstand den uken UTEN at du holder deg inne å sturer av den grunn.. La han få se at livet ditt fungerer også uten han og bare vær blid og fornyd (selv om du selvfølgelig ikke er det og dette er vanskeligt for deg)

Hvis han fortsetter å være taus og fester neste helg også, så ville jeg vært avvisende nå han først tar kontakt (hvis det har gått en uke) og sagt at du ikke føler han er klar for et seriøst forhold enda og dermed ønsker han lykke til videre.

For du vil vel ikke ha en fyr som hver 4 måned stenger deg ute av livet ditt og har behov for å feste, flørte og late som om du ikke eksisterer? Du sier jo selv at du har svelget mange kameler tidligere. Da er det på tide å sette ned foten også.

Hvis du absolutt vil ha han, må du i såfall må du finne deg i og akseptere at et liv med han, vil være sånn som det er og at du må svelge alle disse kamelene som du svelger.

Valget er egentlig ditt og utgangspunktet ditt må være hva du føler er best for deg!

Lykke til!

Endret av Nettinettet
Skrevet

Vet om folk i forhold som bruker tinder (altså begge parter og de vet om det) for oppmerksomhetens skyld. Det kan ikke være det da? At han trengte litt bekreftelse?

Om han har festa i 3 dager regner jeg med at han har vært med kompiser? Det kan også spille inn, om de er single og bruker tinder.

Men jeg vet jo ikke, eneste måten å finne ut av dette er å spørre han. Da røper du jo selvsagt at du også var innom..

Gjest ashanti
Skrevet

Etter 5 måneder med dating hadde jeg forventet at vi var eksklusive. Akkurat det at han er aktiv på Tinder trenger ikke bety all verdens, bare spør han om det på en avslappa måte og se hva han svarer. Men at han gjerne vil fortsette å ha sex med andre jenter etter 5 måneder er vel en større utfordring? Jeg personlig hadde nok tenkt at det finnes andre fisk i havet, og hadde nok IKKE følt at dette var mannen i mitt liv når vi etter 5 mnd har så forskjellige prioriteringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...