Gå til innhold

stram nakke og vondt i tinningen! !

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det kan skyldes nakken. En kan ofte få hodepine ved nakke-, skulder- og ryggplager.

Anonymous poster hash: d9ffc...bfa

Takk for svar.har skikkelig vondt i tinningen, og nakken og skulderen er også skikkelig øm og stram :-(

Anonymous poster hash: dde82...7b2

Takk for svar.har skikkelig vondt i tinningen, og nakken og skulderen er også skikkelig øm og stram :-(

Uffda hørtes ikke bra ut. Kanskje du burde gått til en terapaut og fått låst opp litt? F.eks. en osteopat, naprapat, manuellterapaut eller kiropraktor? Sitter du mye ved PC? Prøv å gjør enkle bevegelser daglig.

Uffda hørtes ikke bra ut. Kanskje du burde gått til en terapaut og fått låst opp litt? F.eks. en osteopat, naprapat, manuellterapaut eller kiropraktor? Sitter du mye ved PC? Prøv å gjør enkle bevegelser daglig.

Går til manuell terapaut.men det kommer og går i perioder..sitter ikke då mye på pc, men hekler og strikker en del:-)

Annonse

Går til manuell terapaut.men det kommer og går i perioder..sitter ikke då mye på pc, men hekler og strikker en del:-)

Ja da er nok heklingen og strikkingen forklaringen. Jeg og blir veldig stiv og får vondt av håndarbeid. Dessverre er det nok veldig vanskelig å bli helt kvitt slike plager. Manuell terapauten klarer nok bare ordnedet for en periode før det kommer tilbake igjen. Så prøv å gjør forskjellige øvelser med armene hver dag, og ta pauser fra strikkingen og heklingen med jevne mellomrom. :)

Har det ofte sånn og har hver gang fått beskjed om å bli flinkere til å tøye disse områdene :) Nå er musklene mine sånn at de trekker seg veldig fort sammen da.

Har du det også i tinningen?

Gjest Enhjørning

Har du det også i tinningen?

Ja, alltid. Men går også ofte i kjevene på meg, og spesielt på venstre side. Hvis håndarbeidet fører til dårlig stilling kan det være greit å myke seg opp. Nå tøyer jeg både kjeve, nakke, skuldre da. Og gjerne resten av kroppen og, men er det jeg tar mest når det er ille.

Ja, alltid. Men går også ofte i kjevene på meg, og spesielt på venstre side. Hvis håndarbeidet fører til dårlig stilling kan det være greit å myke seg opp. Nå tøyer jeg både kjeve, nakke, skuldre da. Og gjerne resten av kroppen og, men er det jeg tar mest når det er ille.

Hvordan tøyer en kjeven, har du noen eksempler? :) sliter selv med låst kjeve!

Gjest Enhjørning

Hvordan tøyer en kjeven, har du noen eksempler? :) sliter selv med låst kjeve!

http://www.helse-bergen.no/no/OmOss/Avdelinger/kjevekirurgisk/Documents/%C3%98velsesprogram%20for%20kjeveledd.pdf

Er vanskelig å forklare men står en del og godt forklart her :) Jeg har lært av fysiterapeut, kiropraktor og tannlege :P

Glemte å skrive det, men jeg hsr også smerter i kjeven. Trodde jeg hadde tannverk og gikk til tannlegen, var sikker på at det var noe med tennene, men ikke noe galt. .grusomt når musklene slår seg vrange:-( føler også smerter ved øret.

Har tatt ibuprofen, men synes ikke det hjelper så mye:-(

Ts

http://www.helse-bergen.no/no/OmOss/Avdelinger/kjevekirurgisk/Documents/%C3%98velsesprogram%20for%20kjeveledd.pdf

Er vanskelig å forklare men står en del og godt forklart her :) Jeg har lært av fysiterapeut, kiropraktor og tannlege :P

Kommer ikke inn på linken din:'(

Annonse

Kommer ikke inn på linken din:'(

Det gjorde ikke jeg heller. Men om du tar vekk det bak (documents og det bak) og trykker inn på "kjeveplager" og deretter "programfor kjeven blabla", finner du det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...