Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #1 Del Skrevet 16. juli 2004 jeg har ei lita pusefrøken på 2 1/2 måned. vi har tenkt på å sterilisere henne og har hørt at dette ska du gjøre når hun får løpetid(3-6 måneder gammel) hvor lenge burde jeg vente? hvordan ser jeg at hun har fått sin første løpetid? håper på svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 16. juli 2004 #2 Del Skrevet 16. juli 2004 Tro meg. Du HØRER at hun får løpetid;) Når pusen sitter på gulvet og jamrer seg, uten grunn.. da er det på tide å sterilisere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 16. juli 2004 #3 Del Skrevet 16. juli 2004 Løpetid merkes godt ja. Kjempedeilig etter sterilisering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #4 Del Skrevet 16. juli 2004 hehe..oki! burde jeg gjøre det før løpetiden er satt igang,med en gang hun har fått eller gjøre det når den er ferdig? tusentakk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 16. juli 2004 #5 Del Skrevet 16. juli 2004 Du bør vente til hun er 6 mnd, men da kan du sterilisere henne når som helst. Dersom hun blir veldig bråkete med første løpetida kan du evt gi henne p-piller for å avbryte den. Det er best for pusen også, siden det er slitsomt for henne og ha løpetid også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillary.. Skrevet 17. juli 2004 #6 Del Skrevet 17. juli 2004 Det er veldig uvanlig at de får løpetid så tidlig som tre måneder. Dessuten bør du heller ikke ha fått katten fra oppdretter / eier av moren før den er tre måneder. Hunnkatter får gjerne løpetid når de er 6 - 8 måneder, avhnegig av type katt / rase. Orientalere, siamesere får tidlig løpetid - persere, britisk korthår, huskatter og skogkatter senere... Du hører løpetiden, ja. Mange synes man kan sterilisere tidlig. jeg tror det er best å vente til katten er mer utviklet - og hormonene er en del av denne utviklingen. En usterilsert hunnkatt bør ikke gå fritt ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2004 #7 Del Skrevet 18. juli 2004 jeg har en ukastrert hankatt hjemme også..jeg er litt bekjymret om han kommer til og gjøre henne gravid før vi får sterilisert henne..hva skal jeg gjøre? noen råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2004 #8 Del Skrevet 18. juli 2004 glemte og si at vi måtte ta henne når hun var 1 måned gammel,vi hadde ikke noe valg pga at eierne nektet og ha henne noe lenge og at barna va veldig voldsomme med henne, og jeg visste at hun ikke kom til og ha det godt der så jeg sa ja til og ta henne da, selv om hun bare var 1 måned gammel..vi ga henne morsmelk erstatning, ga henne all kjærligheten hun kunne få og svarte henne om hun ropte, ga henne alt hun hadde behov for i mat og drikke. vi har som sagt en hannkatt som passet på henne like mye som oss, tar seg av opplæring,lek og barnepass:)hun har det så godt som hun kan få det. vi hadde litt erfaring fra før av og ta til oss en kattunge på 4 uker..hannkatten vår måtte vi ta da han var 1 måned gammel pga. vi fikk valget mellom og ta han eller at eierne tok livet av han..så vi tok ham..og vi har også en hund som tok seg av det samme som hankatten gjør nå..og vi behandlet han slik som vi gjør med frøkna vår nå.. men selvfølgelig er det veldig synd at de ikke fikk være sammen med moren til de var 12 uker gamle! :-( begge er huskatter..(eventyrblandinger) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå