Vivekke Skrevet 16. juli 2004 #1 Skrevet 16. juli 2004 Hei! Har noen tips på koselige bryllupslokaler i området Tønsberg, Sem eller Re? Ønsker et lokale der vi selv kan stå for mat og drikke. Kan gjerne være enkel standard, bare sjarmen eller muligheten til å pynte det vakkert er der! Vi har i desperasjon satt oss opp på liste på et flott lokale i Tønsberg (Villa Møllebakken), men problemet er at den eneste datoen som var ledig var den siste helgen i fellesferien sommeren 2005. Hva synes dere om en slik dato? Vi ønsker jo ikke å ødelegge ferien for våre gjester og vi håper jo at flest mulig kan komme... Samtidig er jeg kjempe lei av å leite etter lokale - hadde vært deilig å få en dato å forholde seg til! Blir glad hvis noen kan hjelpe meg/har synspunkter! Brud2005
Gjest MrsL Skrevet 16. juli 2004 #2 Skrevet 16. juli 2004 Kan ikke hjelpe deg med lokalet, men jeg kan si litt om datoen. Datoen synes jeg er litt dum i forhold til gjesters ferie osv. Om jeg skulle giftet meg ville jeg helst hatt en dato i mai / juni elelr i august / september, for å unngå det verste feriestyret.
Vivekke Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2004 Kan ikke hjelpe deg med lokalet' date=' men jeg kan si litt om datoen. Datoen synes jeg er litt dum i forhold til gjesters ferie osv. Om jeg skulle giftet meg ville jeg helst hatt en dato i mai / juni elelr i august / september, for å unngå det verste feriestyret.[/quote'] Ja, jeg har jo tenkt det samme selv.... Hadde jeg bare funnet et lokale! Vil jo helst ikke ødelegge ferien til gjestene... Samtidig så har kanskje mange reist hjem igjen denne helgen siden de snart begynner på jobb? Men da er de kanskje slitne....
Gjest MrsL Skrevet 16. juli 2004 #4 Skrevet 16. juli 2004 Er de fleste av gjestene fra Tønsberg og omegn da? Slik at de evt. er hjemme den helgen? Er det mange som må reise langt? Litt viktig å tenke på, men uansett ville jeg ha unngått den verste ferietiden uansett. Men det er nok mange som er uenig med meg i det. Hør med de som gifter seg i disse tider hva de synes?
Vivekke Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2004 Er de fleste av gjestene fra Tønsberg og omegn da? Slik at de evt. er hjemme den helgen? Er det mange som må reise langt? Litt viktig å tenke på, men uansett ville jeg ha unngått den verste ferietiden uansett. Men det er nok mange som er uenig med meg i det. Hør med de som gifter seg i disse tider hva de synes? Ja, bortsett fra en del familie og noen få venner, så bor de fleste gjestene i Vestfold. Noen gjester har reisevei på over 3 timer, men disse ordner vi selvfølgelig med overnatting for. Eldre familiemedlemmer pleier som regel å synes det er stor stas med bryllupp, er mer bekymret for yngre venner som kanskje vil utnytte fellesferien maksimalt... Ja jeg får prøve å legge inn et nytt innlegg for å få flere syn på dette! Uansett takk for at du tar deg tid til å svare meg!!!
Gjest MrsL Skrevet 16. juli 2004 #6 Skrevet 16. juli 2004 Flykafeen har jeg fått tips om. Er det en mulig plass til bryllupet deres?
Jeanine Skrevet 16. juli 2004 #7 Skrevet 16. juli 2004 Vi slet veldig med å finne lokale, ihvertfall hvor vi kan ha med drikkevarer selv. Har endt opp med Borge Hotell på Husøy og er strålende fornøyd med det, det er jo helt nydelig der!! Og prismessig så er de mye billigere enn andre hoteller. Vi betaler 375 kr pr pers for mat og kaffe, drikkevarer kommer i tillegg. Men de tar bare doble polpriser, mens de fleste steder tar tredoble og kanskje mer. Nå når dagen begynner å nærme seg så angrer jeg ikke på at vi har valgt det på denne måten, for det er utrolig deilig å slippe å tenke på mat, servitører, kokk osv. Mye stress som ikker er der liksom!
Aelwyn Skrevet 17. juli 2004 #8 Skrevet 17. juli 2004 det fins en låve, som er innredet til selskapslokaler, i Tønsberg, men nå husker jeg ikke helt hvor det var... Hva med og sjekke opp rundt det og ha det på idrettshus?
Vivekke Skrevet 18. juli 2004 Forfatter #9 Skrevet 18. juli 2004 Vi slet veldig med å finne lokale, ihvertfall hvor vi kan ha med drikkevarer selv. Har endt opp med Borge Hotell på Husøy og er strålende fornøyd med det, det er jo helt nydelig der!! Og prismessig så er de mye billigere enn andre hoteller. Vi betaler 375 kr pr pers for mat og kaffe, drikkevarer kommer i tillegg. Men de tar bare doble polpriser, mens de fleste steder tar tredoble og kanskje mer. Nå når dagen begynner å nærme seg så angrer jeg ikke på at vi har valgt det på denne måten, for det er utrolig deilig å slippe å tenke på mat, servitører, kokk osv. Mye stress som ikker er der liksom! Takk for tipset Jeanine! Det er kanskje ikke så dumt å sjekke litt priser på hoteller/selskapslokaler med "full pakke". Kan jo hende de ekstra kronene man må betale for dette veier opp for mye av stresset/slitet ved å ordne/ha ansvar for all planleggingen selv...
Mel-anie Skrevet 24. juli 2004 #10 Skrevet 24. juli 2004 Hei. Var i stort selskap på et sted som heter Mølla i Stokke. Kjempekoselig og idyllisk. Kjøkkenet var praktisk, men mangler nok endel utstyr. Billig leie. Populært sted. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå