Gjest Ethereal Skrevet 16. juli 2004 #1 Skrevet 16. juli 2004 Jeg trenger en ny kajal, i svart eller mørk blålilla. Men jeg vil ha en som sitter godt! Jeg har brukt den vannfaste fra Clarins til nå, men den er litt seig i konsistensen, og ikke så lett å legge på. Hvem har anbefalinger for meg? Er Chanel bra?
Dina Skrevet 16. juli 2004 #2 Skrevet 16. juli 2004 Jeg bruker Christian Dior, og er relativt fornøyd... men kanskje ikke 100%??!!! Kommer derfor til å følge godt med i denne tråden....
Gjest Lilleulv Skrevet 16. juli 2004 #3 Skrevet 16. juli 2004 me too! Fordi jeg hadde tenkt å kjøpe clarins sin vannfaste nå. Men jeg vil jo ikke ha noen seig kajal... :-?
Gjest Ethereal Skrevet 16. juli 2004 #4 Skrevet 16. juli 2004 Den er litt vanskelig å legge i en tynn linje, blir litt klumpete, liksom. Jeg har den i lilla og i svart, og egentlig oppfører de seg litt likt. Den i lilla er så fin at jeg kan tilgi det, men den svarte burde oppføre seg bedre, siden svart er standardfargen over alle!
Gjest Lilleulv Skrevet 16. juli 2004 #5 Skrevet 16. juli 2004 Den er litt vanskelig å legge i en tynn linje' date=' blir litt klumpete, liksom. Jeg har den i lilla og i svart, og egentlig oppfører de seg litt likt. Den i lilla er så fin at jeg kan tilgi det, men den svarte burde oppføre seg bedre, siden svart er standardfargen over alle![/quote'] Hm har aldri prøvd lilla kajal. Er det kult?
Felicia Skrevet 16. juli 2004 #6 Skrevet 16. juli 2004 Jeg bruker kajal fra Lancome og er superfornøyd. Den sitter som den skal, smitter ikke og blir heller ikke gnidd utover.
Gjest Étoile Skrevet 16. juli 2004 #7 Skrevet 16. juli 2004 Jeg er veldig fornøyd med Chanel. Den jeg har er ganske myk i konsistensen, og lett å legge. Kan også duses ut med gummituppen på enden for sotete øyne. Jeg har ikke opplevd at den blir gnidd utover, men det finnes en som er litt hardere også, den sitter kanskje enda bedre.
Gjest Ethereal Skrevet 16. juli 2004 #8 Skrevet 16. juli 2004 Hm har aldri prøvd lilla kajal. Er det kult? Jeg kler ikke brunt, av en eller annen grunn. Øynene mine er mørke, og blå/grønne, og jeg synes lilla fremhever det grønne i dem. Lancome har jeg hatt for lenge siden, syntes da at den var helt ordinær. Chanel skal sjekkes ut. Hmm, hva brukte jeg før, egentlig? (har ikke sminket meg så mye det siste året). Rubinstein var OK, men den er borte fra markedet. Ellers hadde (igjen borte) Maybelline og Isadora gode kajaler. Dior likte jeg ikke, pga konsistensen. Clinique var egentlig helt OK. Kanskje jeg skal se meg om i parfymeriet i morgen.
Miss-X Skrevet 16. juli 2004 #9 Skrevet 16. juli 2004 Jeg har også blå/grønne øyne, og mørkebrunt hår. Pleier å bruke lys lilla øyenskygge for å fremheve grønnfargen. Bruker sjelden kajal fordi jeg synes svart kajal kan se litt " hardt ut" Tror nesten jeg må prøve en lilla og se om det ser bedre ut.
Gjest Ethereal Skrevet 16. juli 2004 #10 Skrevet 16. juli 2004 Den eneste i en relevant farge for meg, er den vannfaste fra Clarins. Men jeg tror de har lilla kajal også av den ordinære serien.
Elze Skrevet 16. juli 2004 #11 Skrevet 16. juli 2004 Revlon Colorstay sitter jo bra, men finnes kanskje ikke i lilla. L'Oreal har også en som sitter ganske bra på meg, husker ikke hva den heter, men det er en skrublyant. Tror den finnes i mange farger.
Gjest Ethereal Skrevet 16. juli 2004 #12 Skrevet 16. juli 2004 Er ikke de skrublyantene fryktelig tykke i spissen?
Elze Skrevet 16. juli 2004 #13 Skrevet 16. juli 2004 Jo, de er kanskje litt tykke, i hvert fall når du har brukt dem en stund. Det følger med en spisser i den andre enden, forøvrig. Jeg pleier å sudde ut streken når jeg bruker kajalblyant, så da gjør det ikke så mye om streken er litt tynn. Hvis du vil ha tynn strek burde du kanskje bruke flytende liner. De sitter mye bedre også.
Gjest Lilleulv Skrevet 16. juli 2004 #14 Skrevet 16. juli 2004 Jo, de er kanskje litt tykke, i hvert fall når du har brukt dem en stund. Det følger med en spisser i den andre enden, forøvrig. Jeg pleier å sudde ut streken når jeg bruker kajalblyant, så da gjør det ikke så mye om streken er litt tynn. Hvis du vil ha tynn strek burde du kanskje bruke flytende liner. De sitter mye bedre også. Flytende liner på våtkanten?? :o eller er det ikke våtkanten vi snakker om her? jeg bruker kajal på våtkanten, og eyeliner rundt øyet jeg...
Gjest Ethereal Skrevet 16. juli 2004 #15 Skrevet 16. juli 2004 Jeg bruker ikke kajal på våtkanten, men langs vipperoten. Over øyet bruker jeg flytende liner (Kanebo). Latskapen seiret, og jeg bestilte kajalen fra Chanel i svart fra SN. Så får vi se om den holder...
Gjest Ethereal Skrevet 16. juli 2004 #17 Skrevet 16. juli 2004 Kajal er blyant, mens eyeliner egentlig kan være begge deler, men i dagligtale brukes det mest om flytende liner.
Gjest Lilleulv Skrevet 16. juli 2004 #18 Skrevet 16. juli 2004 Kajal er blyant' date=' mens eyeliner egentlig kan være begge deler, men i dagligtale brukes det mest om flytende liner.[/quote'] åh, så du brukern der Bruker på våtkanten og langs vippekanten oppe jeg... Kler ikke lengs vippekanten nede. har så store runde øyne, så da ser jeg gæren ut :D
Tusseline Skrevet 16. juli 2004 #19 Skrevet 16. juli 2004 Har vært borti en rekke eyelinere, men kommer alltid tilbake til Crayon Khôl fra Lancôme. The one, and only!
Gjest Ethereal Skrevet 19. juli 2004 #20 Skrevet 19. juli 2004 På lørdag kjøpte jeg en kajal som viste seg å være veldig god, og det faktisk billig. Herligheten heter Rimmel Exagerate Full Colour Eye Definer, og er en blyant av den typen man skrur ut. Konsistensen er fin, den sitter bra, og kostet kun 47 kroner! Jeg kjøpte den i fargen aubergine, som er en blålilla tone.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå