AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #1 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg skal flytte fra en by til en annen by rett før jul, distansen er på nesten 1000 km. Det er ett veldig lite flyttelass med ikke noe møbler. Allikevel er det såpass at jeg alene ikke får det med meg via fly når jeg reiser hjem til jul. De største tingene er en mini-tv, ett lite stereoanlegg og en sykkel. Resten er rett og slett litt bøker, pyntegjenstander, kjøkkenutstyr, håndsuker, sengetøy og alt av klær, sko og jakker. Jeg kjenner absolutt ingen som skal kjøre denne strekningen. Hvilket firma tar på seg slike små oppdrag (små med tanke på hvor lite ting set er) for privatpersoner til en ok pris?Anonymous poster hash: d905e...c2a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #2 Skrevet 18. oktober 2014 *Håndduker selvfølgelig Anonymous poster hash: d905e...c2a
Gjest constance90 Skrevet 18. oktober 2014 #3 Skrevet 18. oktober 2014 Kan du selge noen av tingene og heller kjøpe deg nytt?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #4 Skrevet 18. oktober 2014 Kan du selge noen av tingene og heller kjøpe deg nytt? Nei, jeg ønsker ikke å selge noe. Dette er jo ting jeg har bruk for så å selge for så å måtte kjøpe nytt synes jeg blir litt unødvendig Anonymous poster hash: d905e...c2a
Gjest constance90 Skrevet 18. oktober 2014 #5 Skrevet 18. oktober 2014 Tipper det koster rundt 10.000. hvis du har lappen kan du vurdere leiebil, flere selskaper har ordning at du kan levere i annen by enn du lånte fraa
Gjest constance90 Skrevet 18. oktober 2014 #6 Skrevet 18. oktober 2014 http://m.klikk.no/bolig/boligokonomi/article471768.ece
Cata Skrevet 18. oktober 2014 #7 Skrevet 18. oktober 2014 Ville også først sjekket pris for leiebil for noe sånt. Har selv kjørt hybelflyttelass med "kassebil". Før i verden så var det også mulig å flytte via Linjegods, men da kanskje med noe mer enn det du beskriver. Ville likevel undersøkt muligheten. Kan være de har containere i forskjellig størrelse.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #8 Skrevet 18. oktober 2014 Når jeg tenker meg om så er det jo kanskje noe av de få pyntegjenstandene jeg har som jeg kan kvitte meg med, men det utgjør såpass lite at det uansett vil bli "mye" å drasse med på et fly. Stereoanlegget kan jeg forsåvidt også kvitte meg med. Har hadd det i over 10 år og bruker det ikke så mye lengre. Sykkelen og mini-tv'n derimot blir ikke aktuelt å selge. 10.000, oi, det var mye. Har desverre ikke lappen, men det var en utrolig god ide allikevel. Vurderer å fly ned noen bekjente som kan kjøre opp med leiebil Takk for forslag!Anonymous poster hash: d905e...c2a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #9 Skrevet 18. oktober 2014 Legg det ut på Finn.no på det småoppdrag greiene, så finner du kanskje noen som skal samme veien med en bil? Om du sender avgårde en del i Norgespakker på forhånd, får du minsket mengden til at du klarer å få det med deg på buss og/eller tog? Det er lettere å få med seg litt mer der, enn på fly. Særlig med tanke på TV og sterioanlegg. Tok den løsningen selv da jeg flyttet etter endt studie, og da var det lite nok til at jeg fikk det med meg på toget uten at konduktøren protesterte for høylytt. Anonymous poster hash: 3ce07...9d5
Fjompen Skrevet 18. oktober 2014 #10 Skrevet 18. oktober 2014 https://www.nimber.com/ En tjeneste der du betaler andre en forhåndsavtalt pris for å frakte ting. Dette blir ikke så dyrt, siden den som frakter det allerede skal samme veien. Om ikke, Finn.no sin "småjobb-tjeneste".
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #11 Skrevet 18. oktober 2014 Sitter å sjekker ut diverse leiebilfirmaer nå og dette var jo kjempesmart! Tusen takk altså for tips :DAnonymous poster hash: d905e...c2a
Gjest Blondie65 Skrevet 18. oktober 2014 #12 Skrevet 18. oktober 2014 Sjekk på Facebook om noen skal kjøre den veien i aktuelt tidsrom? Kan være verdt det.
Neket Skrevet 18. oktober 2014 #13 Skrevet 18. oktober 2014 Sett det på en palle og få det sendt med en transportør?
Gjest Skrevet 18. oktober 2014 #14 Skrevet 18. oktober 2014 Sett det på en palle og få det sendt med en transportør? Skulle akkurat til å foreslå det samme. Hvis man stropper alt så det står stødig, så er det en utmerket måte å flytte på. Tror du kommer langt med 1000-1500 for jobben om du bruker schenker eller bring. Mulig et mindre firma som kjører den ruta (type varetaxi) er enda billigere.
Nåleputa Skrevet 18. oktober 2014 #15 Skrevet 18. oktober 2014 Hvor i landet skal du flytte? Kanskje jeg kan hjelpe deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå