AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #1 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg har nesten bare dårlige erfaringer med å gå ut på byen; jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger det faktisk har vært gøy. Lørdag er den dagen de fleste går ut, jeg synes det er dritkjedelig å måtte stå i kø i en halv evighet for å komme inn, i tillegg måtte betale 150 +/-. Ofte er det så mye folk inne på utestedet at det så å si er umulig å bevege seg, å få et bord kan man bare glemme og det er ikke mulig å føre en samtale med noen. I tilegg er det alltid noen som ikke vil være på det utestedet man først har bestemt, så mesteparten av natta driver man å beveger seg fra utested til utested og plutselig er klokka halv 3. Det er jo vorset som er gøy! Jeg skjønner egentlig ikke at folk gidder å dra ut, og jeg har bestemt meg fra å slutte med det nå, føler at jeg kaster bort en kveld... Bare jeg som synes det er kjedelig? De som synes det er gøy; akkurat hva er det som er så gøy? Anonymous poster hash: 7136b...e58 27
Gjest Mikako Skrevet 18. oktober 2014 #2 Skrevet 18. oktober 2014 Eg er heilt enig! Vors er kjekt, byen er pyton ;-)
murray Skrevet 18. oktober 2014 #3 Skrevet 18. oktober 2014 HElt enig med deg! Alltid skuffa når folk reiser seg fra vors og vil på byen.. 3
Gjest Timber Skrevet 18. oktober 2014 #4 Skrevet 18. oktober 2014 Nei, du er ikke det. Blir gjerne med på vorspiel og nachspiel, men la meg slippe byturen i mellom.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #5 Skrevet 18. oktober 2014 HElt enig med deg! Alltid skuffa når folk reiser seg fra vors og vil på byen.. Jeg og! Verste er jo at mange av de jeg er med også mener at det er vorset som er gøyest, men likevel insisterer de på at vi må på byen. Anonymous poster hash: 7136b...e58 1
Cata Skrevet 18. oktober 2014 #6 Skrevet 18. oktober 2014 Helt enig. Det var kjedelig da jeg var ung, det er kjedelig nå. Kan være hyggelig å gå ut for å spise eller gå på pub med noen venner, men "fest" er notorisk kjedelig. 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #7 Skrevet 18. oktober 2014 Dra ut på fredag? Anonymous poster hash: 3c23b...857
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #8 Skrevet 18. oktober 2014 Dra ut på fredag?Anonymous poster hash: 3c23b...857 Har prøvd det også, fortsatt MYE folk. Men uansett så er det gøyere å ikke dra ut, det er faktisk gøyere å gå og legge seg. Synes ikke det er gøy å gå ut på byen i Norge; det er rett og slett for mye folk. Var på byen forrige helg. Jeg hadde i utganspunktet ikke tenkt til å dra ut, men ble overtalt av andre på vorset, tenkte at kanskje denne gangen kunne det ble vellykket. Vi kom til byen rundt middnatt, og da var det allerede lange køer på utestedene, kvelden bestod av mye gåing fra sted til sted, litt småkrangling innad i gruppa da vi ikke ble enige om hvor vi skulle dra, inne på utestedene var det altfor fullt til at det var mulig å kjøpe seg en overpriset drink. Var så glad da jeg endelig satt på nattbussen hjem. Vorset var i motsetning veldig gøy, god stemning, god musikk, allsang, mye latter, sitteplass til alle, morsomme samtaler. Anonymous poster hash: 7136b...e58
Gjest Inggolf Skrevet 18. oktober 2014 #9 Skrevet 18. oktober 2014 Synes det er gøy å gå ut jeg. Det er noe jeg ikke gjør så ofte, og om jeg hadde gjort det omtrent hver helg så hadde jeg nok fort blitt lei! Men jeg er ikke så glad å dra ut i Oslo på en lørdag, for som du nevner så går tiden stort sett med til å stå i kø for å komme inn, for å kjøpe øl og for å gå på do. Det kommer forøvrig ganske ann på hvor man går da.
Ewe Skrevet 18. oktober 2014 #10 Skrevet 18. oktober 2014 Enig med deg! Savner å være for ung til å gå ut, og det var hjemmefester som gjaldt. Kjæresten min og jeg er alltid med på vors, men når de skal ut, drar vi hjem istedet og ser film og koser oss alene 4
Rosewood Skrevet 18. oktober 2014 #11 Skrevet 18. oktober 2014 For meg så spørs det veldig hvilket humør jeg er i, om jeg er i god form (god i gassen) og hvilke folk jeg er med. Om jeg er litt sløv, irritabel og ikke særlig god i gassen så er det drit å være i byen.. Men med rette folk, rett stemning og humør så kan det være skikkelig gøy. Jeg er glad i å danse og prate med folk, og jeg har hatt mange interessante kvelder ute.. Men som regel foretrekker jeg vors som utvikler seg til hjemmefest og som strekker seg til tiidlig om morgenen. Det er definitivt det gøyeste!
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #13 Skrevet 18. oktober 2014 Kommer helt an på. Ofte er det slik at det er bedre stemning og hyggeligere på vors enn det er på byen, fordi mange blir splittet når man kommer ut, det kan være styr å komme seg fra vors til byen etc. Særlig nå på den mørke årstiden når det er kaldt og kjipt ute. Og det er heller ikke spesielt bra atomsfære og musikk på de aller fleste stedene i Oslo. Liker bedre konserter og minifestivaler innen musikkfeltet jeg hører på, da vet jeg at musikken blir som forventet og hvertfall kommer til å svare til et minimum av forventninger, så da er ikke terskelen for å dra ut fullt så høy. Anonymous poster hash: 6a603...981
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #14 Skrevet 18. oktober 2014 Det er mye som er bra med Norge, men jeg er IKKE begeistra for utelivet her. Alkoholen er svindyr, og alt stenger tidlig. Dermed strømmer folk til utestedene i de få timene mellom ett og stengetid. Sier seg selv at det blir kaos, vanskelig å finne sitteplasser, og at folk blir stressa og paniske for å rekke å hilse på venner og dermed løper fra bar til bar. I Norge går jeg nesten utelukkende kun på roligere puber, fordi jeg ikke orker det stresset som ligger i lufta. Nedover i Europa er det mye gøyere å gå ut. F.eks. i Tyskland, hvor klubber aldri stenger og alkoholprisene er vennlige. Da er det mye lettere å senke skuldrene og kose seg når man er ute. Man kan dra ut allerede klokka ni, ta en matbit sammen og gå videre til en pub, og etterhvert videre på større klubber og danse, uten å måtte se på klokka. De som er i skikkelig stemning kan danse til neste morgen hvis de vil. Jeg tror greie alkoholpriser og liberale stengetider er alfa omega for gode utekvelder. Når man ikke må blakke seg, så føler man ikke presset at "dette MÅ bli en fantastisk kveld hvis det skal være verdt det!" og blir stressa, slik man blir i Norge. Man drikker mer jevnt fordelt utover natta når man ikke trenger å kjempe mot klokka, og har lettere kontroll på hvor beruset man blir. Også danser man gjerne rusen av seg i timesvis før man drar hjem for å legge seg, og så blir man ikke så fyllesyk heller. Mye bedre! Anonymous poster hash: f7aa2...c9d 5
Gjest Rhaegar Targaryen Skrevet 18. oktober 2014 #15 Skrevet 18. oktober 2014 Svaret på spørsmålet er det bare jeg\bare jeg? Er alltid nei Det er aldri bare deg 3
Gjest Haaploes Skrevet 18. oktober 2014 #16 Skrevet 18. oktober 2014 Savner hjemmefestene da vi var sånn 16-17 år gamle og ikke hadde noe annet valg.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #17 Skrevet 18. oktober 2014 Synes det er gøy å gå ut jeg. Det er noe jeg ikke gjør så ofte, og om jeg hadde gjort det omtrent hver helg så hadde jeg nok fort blitt lei! Men jeg er ikke så glad å dra ut i Oslo på en lørdag, for som du nevner så går tiden stort sett med til å stå i kø for å komme inn, for å kjøpe øl og for å gå på do. Det kommer forøvrig ganske ann på hvor man går da. Drar du ut på fredag? Jeg bor i Trondheim, og jeg vet rett og slett ikke hvor man skal dra for å ha det gøy. Og hvis vi mot formodning finner et sted der det er plass til oss, så er det "alltid" noen som mener at plassen er kjedelig og at det er altfor lite liv der, og disse personene har en tendens til å alltid få viljen sin. Anonymous poster hash: 7136b...e58
Gjest Inggolf Skrevet 18. oktober 2014 #18 Skrevet 18. oktober 2014 Drar du ut på fredag? Jeg bor i Trondheim, og jeg vet rett og slett ikke hvor man skal dra for å ha det gøy. Og hvis vi mot formodning finner et sted der det er plass til oss, så er det "alltid" noen som mener at plassen er kjedelig og at det er altfor lite liv der, og disse personene har en tendens til å alltid få viljen sin. Anonymous poster hash: 7136b...e58 Nei, drar svært sjelden ut på fredager (Ga meg selv en god dose voksenpoeng da jeg innså at jeg faktisk trives bedre hjemme med gullrekka på fredagene enn å dra ut ) Drar stort sett ut på lørdager, men holder meg også da stort sett vekk fra Oslo. Men om det gjør det, så holder jeg meg unna Bogstaveien, sentrum og (desverre) fler og fler steder på Løkka. Om disse du nevner påstår neste gang at plassen er kjedelig, så si at det handler om hva man selv gjør det til! Dans, flørt og le med venninnene dine- det får jo ikke blitt feil det
sweg Skrevet 18. oktober 2014 #19 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg er så enig med deg, TS. Hadde hjemmefest for litt siden, og jeg hadde ordnet masse med nattmat, spybøtter og alt det. Neida, folk insisterte på å dra ut på byen og gjorde om festen min til et vors! Ikke nok med det, siden vi er under 20, er det bare 3 steder i hele byen som slipper oss inn. Der er det også kun kåte 18 år gamle gutter og jenter med stygge kjoler som avslører mer enn en sesongavslutning på en serie. Skjønner at folk drar ut og forventer at de skal møte nye mennesker og slikt, og jeg har forsåvidt gjort det også, men nå begynner jeg å bli lei. Hjemmefester er greia!
Gjest Inggolf Skrevet 18. oktober 2014 #20 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg er så enig med deg, TS. Hadde hjemmefest for litt siden, og jeg hadde ordnet masse med nattmat, spybøtter og alt det. Neida, folk insisterte på å dra ut på byen og gjorde om festen min til et vors! Ikke nok med det, siden vi er under 20, er det bare 3 steder i hele byen som slipper oss inn. Der er det også kun kåte 18 år gamle gutter og jenter med stygge kjoler som avslører mer enn en sesongavslutning på en serie. Skjønner at folk drar ut og forventer at de skal møte nye mennesker og slikt, og jeg har forsåvidt gjort det også, men nå begynner jeg å bli lei. Hjemmefester er greia! ...hver sin greie 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå