Gå til innhold

Dere med astma!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har kun astma, fikk det i voksen alder. Ingen allergier heldivis :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk alvorlig astma da jeg var barn, hadde også atopisk eksem da. begge deler har gått over til mildere former, får sjeldent eksem utbrudd og astmaen merker jeg mest til om vinteren.. men jeg har masse allergier, og det har jeg fått de siste ti årene, både laktose, egg, gluten, nøtter og sitrusfruker, samt støv, grass og bjørke pollen :) men jeg overlever :fnise: må si at mat allergiene mine er i milde former, så får kun magesmerter og eksem av å spise ting jeg ikke tåler. blir ikke veldig dårlig..

Skrevet

Hatt atopisk eksem fra jeg var barn, fikk astma og allergier mot støv, midd osv. når jeg kom i tenårene.
Astmaen har blitt en god del bedre, samme med eksemen, men allergiene har blitt verre.

Gjest gjest- silje
Skrevet

Har hatt astma siden jeg var liten + atopisk eksem og hustøvmiddallergi og forskjellige dyreallergier. Nå tåler jeg de fleste dyr, atopiske eksemen er borte, og etter at jeg begynte med trening er astmaen mye bedre, men ved sykdom som influensa så henger den veldig lenge igjen og jeg er veldig "tett" ganske lenge. Tar fremdeles medisin mot astma før hver trening for sikkerhetsskyld, andre dager trenger jeg kanskje ikke. Har ingen matallergi.

Skrevet

Tusen takk for mange svar.

Har et barn med matallergi og eksem. Har fått beskjed om å være obs på dette med astma også. Derfor lurte jeg litt på hvordan det er med andre som har en eller flere av disse tingene.

Kan dere fortelle litt om hvordan astmaen påvirker dere i hverdagen?

Anonymous poster hash: d7e49...3e1
Skrevet

Jeg har ikke astma, men atopisk og matallergier. Matallergiene har blitt "mildere" med årene. Astma fikk jeg aldri - var flink til å unngå dyr jeg ikke tålte, tok allergipillene, støvstuget rommet mye osv.

Er vel en viss sjanse for at barnet ditt slipper unna astmaen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...