AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #1 Skrevet 18. oktober 2014 Jobber turnus og det er blitt sykdom i helgen. Jeg kan jobbe, men er det lov? Jeg har jobbet 1 time mindre denne uken, altså 36 t. Hvis jeg jobber nå i helgen blir det 52 timer.. Men det er frivilligAnonymous poster hash: 9dbec...b4c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #2 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg jobber 50-60 timer i uken frivillig. Gode penger å få med seg og overtidsbetalingen er god. Er arbeidsgiver som evt får problemer i forhold til arbeidsmiljøloven etc. 200 timer i året er vel max, så kan de søke om 100 timer ekstra. Anonymous poster hash: a0fe2...e7c
Weird100 Skrevet 19. oktober 2014 #3 Skrevet 19. oktober 2014 Du har lov til å jobbe intill 10 timer i løpet av en uke, du skal ha 36 timers sammenhengende ukehvile og minimum 11 timers døgnmhvile, siden du går turnus kan det gjelde andre regler. Fra Arbeidsmiljøloven:§10-6 Overtidsarbeidet må ikke overstige ti timer i løpet av sju dager, 25 timer i fire sammenhengende uker og 200 timer innenfor en periode på 52 uker. (5) Arbeidsgiver og arbeidstakernes tillitsvalgte i virksomhet som er bundet av tariffavtale kan skriftlig avtale overtidsarbeid inntil 15 timer i løpet av sju dager, men slik at samlet overtidsarbeid ikke overstiger 40 timer i fire sammenhengende uker. Overtidsarbeidet må ikke overstige 300 timer innenfor en periode på 52 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå