Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i mange år prøvd å bake brød, uten hell. De har blitt steinhard eller knøttsmå.

Så oppdaga jeg ferdigpakker med brød på butikken, der man bare skal tilsette vann og gjær. Så prøvde jeg en sånn pose da. I to brødformer. Gleda meg til å overraske sambo med nybakt brød. Jommen sa jeg smør.. Brødene blei 5 cm høy, og hard.. men de smakte godt. Jeg ga ikke opp, og prøvde en gang til.. Samme hendte denne gangen og.

SÅ i går, tenkte jeg at jeg skulle kjøpe to pakker, og fordele det i 3 brødformer. Stor suksess!! Brødene hevet seg orntlig, og blei knallgode :D

Så, nå kan jeg ENDELIG si: Æ Kainn bake!!

*lykkelig Sarabi*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klappe: Gratulerer.

Fikk lyst på nybakt varmt brød meg geitost :cry:

Skrevet

Så flink du har vært! :klappe::ler:

Øvelse gjør mester :wink:

Skrevet

Hehehehe...

Jeg kan ikke bake noe annet enn brød og boller.

Mine bakekunnskaper har sviktet meg de siste årene...

Skrevet
Så, nå kan jeg ENDELIG si: Æ Kainn bake!!

Regner med at du har bedre svung på dialekten enn han tullingen i reklamen! :wink:

Kos deg med baksten!

Skrevet

Regner med at du har bedre svung på dialekten enn han tullingen i reklamen! :wink:

Kos deg med baksten!

Hehe.. Kanskje det. Æ e jo fra Tromsø :D

Når vi nå alt er inne på baking...

Jeg skulle lage gele i går, noe jeg har gjort 100 ganger før. (gele er jo verdens enkleste ting å lage) Så klarte jeg og ha pulveret oppi kasserollen samtidig med vannet, noe som resulterte i ei veldig tykk suppe :o

:ler::hoho::ler:

Skrevet

Hehe.. Kanskje det. Æ e jo fra Tromsø :D

Nettopp! :)

Skrevet

Så flink du er! Bruker faktisk de melblandingene av og til selv. Veldig greit med alt ferdigblandet, synes de blir like gode som hjemmelagede brød. Synd de kakeblandingene ikke kan måle seg med hjemmelaget da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...