Gå til innhold

Kan jeg klare meg på ca 750 kroner ut måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips på hvordan jeg kan klare meg med mat ut måneden... Har kun 750 kroner igjen, pga det kom en uventet regning foran meg. Men jeg håper på at det skal gå. Får lønn den 29. oktober.

Noen som har tips om hva man kan handle for å klare det? jeg er vant til å leve luksus i matveien, så den smellen som kom var kjip. Men neste måned er jeg i rute igjen.

Anonymous poster hash: fc4fd...77b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

spis ett måltid til dagen

Anonymous poster hash: 0e2b1...c8f
  • Liker 1
Skrevet

spis ett måltid til dagen

Anonymous poster hash: 0e2b1...c8f

Hvis jeg foreks kjøper mye brødmat, og billig pålegg så bør det kunne gå ;) Finne rimeligere alternativer.

Skrevet

Hakka tomater, pasta, løk, kjøttdeig, egg, melk, frosne grønnsaker. Der har du mange ulike måltider. Havregryn/bananpannekaker. Kjempe mettende, og utrolig billig. Kun fantasien setter grenser. Google litt rundt omkring. Klikk.no pleier å ha ulike middagstips til en rimelig penge.

• Liker 1
Skrevet

Pytt i panne til 17 kroner fra first price. Kjøp 10 slike og varier med krydder, egg og fløte.

• Liker 1
Skrevet

Noen som har tips på hvordan jeg kan klare meg med mat ut måneden... Har kun 750 kroner igjen, pga det kom en uventet regning foran meg. Men jeg håper på at det skal gå. Får lønn den 29. oktober.

Noen som har tips om hva man kan handle for å klare det? jeg er vant til å leve luksus i matveien, så den smellen som kom var kjip. Men neste måned er jeg i rute igjen.

Har du litt basisgreier i hus, som f.eks. krydder, ris, mel..?

Kjøp de billigste hakkede tomatene, litt kokosmelk, kjøtt på tilbud eller linser/bønner, og frosne grønnsaker eller de som måtte være på tilbud. Lag suppe med tomater og halv boks kokosmelk, div grønnsaker og krydder, ha brød til.

Egg er billig, og med litt skinke og grønnsaker og brød ved siden har du en mettende omelett.

Anonymous poster hash: c3de4...58b

• Liker 1
Skrevet

Pakke med husman knekkebrød for resten av måneden til frokost/lunsj: 11 kroner for to-i-en på kiwi ;)

Ingen problem å leve for 750 kroner ut uken. Vi lever her (to personer) for ca 500 på matbudsjett for to uker...

Anonymous poster hash: 22b8a...ce2
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke så mye i hus nå nei. Men jeg har bestemt meg for å kjempe for å klare dette. Jeg får lønn om 11 dager så det bør jo kunne gå.

Hvis jeg kjøper havregryn, brød, billig pålegg, osv, så bør det kunne gå bra å klare seg på lite penger ;) Grunnen er at jeg kom ute for en helt tilfeldig uheldig opplevelse som gjorde at jeg fikk en uventet regning. Det er ikke noe jeg kunne for. Men siden jeg ikke hadde noe i bakhånd så må jeg klare meg på lite penger i 11 dager, men det bør jo gå bra dersom jeg ikke er for kresen. Er mye bra man kan spise som er billig også :)

Skrevet

Pakke med husman knekkebrød for resten av måneden til frokost/lunsj: 11 kroner for to-i-en på kiwi ;)

Ingen problem å leve for 750 kroner ut uken. Vi lever her (to personer) for ca 500 på matbudsjett for to uker...

Betryggende å høre,.. for jeg pleier å bruke enormt med matpenger hver uke. Men nå må det skjerpes inn ;) . Men det skal gå bra :)

Skrevet

Ingen problem å leve for 750 kroner ut uken. Vi lever her (to personer) for ca 500 på matbudsjett for to uker... ...

... når det kniper ;) Men med 500 kroner hadde vi faktisk grei mat å leve for også. Enkelt å handle på tilbud (Igjen, så har vi fire ulike matbutikker i gå-avstand, så enkelt å se billigste priser.

Skrevet

Kjøp poteter og gulrøtter og kok, ferdig middag er dyrt.

Finn fileer av fisk på Rema. Masse godt og sunt i frysediskene der.

Spis grøt til frokost av havregryn, både mettende og sunt.

Kjøp juice hos rema og frukt. Du trenger ikke det dyreste. En uke burde du klare helt fint med litt planlegging i matveien på 750 kr. La det gå litt sport i dette, så det blir gøy og en opplevelse i annerledes mat enn det du har ellers.

Alternativet er å finne deg en kaffekopp og et hushjørne, og sette deg ned med koppen foran deg.

Anonymous poster hash: 1218f...6bc

• Liker 1
Skrevet

Betryggende å høre,.. for jeg pleier å bruke enormt med matpenger hver uke. Men nå må det skjerpes inn ;) . Men det skal gå bra :)

Så lenge du lager egen mat å ha med, og ikke handler utenom til lunsj/snaks og slikt, går det budsjettet veldig bra på en person ;) Vi handlet inn kaffe til 3,90 (Amero(?)), smaker bra og sparte bare der 300 kroner i måneden på kaffe.

Billigere alternativer hjelper veldig! I stedet for å kjøpe boil-in.bag med ris til 50 kroner, kjøpte vi inn en gigantisk pose (3 kilo tror jeg) for samme prisen. Dette er et halvt år siden, og vi har fremdeles maaasse ris igjen ;)

Vi mener ikke å være gjerrige, men å kunne bruke litt ekstra på andre ting i måneden.

Skrevet

Ser ikke problemet? Du bør kunne klare deg greit på den summen der.

Anonymous poster hash: 40fba...1f8
Gjest Blondie65
Skrevet

Ja, men du er nødt å være bevisst.

Det er billigere å lage maten fra grunnen av. Lag chilli con carne, av en boks bønner, en boks tomater, 400-500 gram kjøttdeig og de andre ingrediensene (søk på matprat) får du 4 middager og det er kjempegodt. Tipper det går totalt 100 kr til dette.

Skrevet

Grønnsaker i løsvekt er billigere enn grønnsaker pakket på brett eller i strømpe. Frysedisken har også mye billig å by på.

Anonymous poster hash: 40fba...1f8
Gjest Haaploes
Skrevet

Løksuppe!

Veldig billig, veldig godt, veldig mettende :)

Skrevet

Dette greier du fint om du er villig til å sammenligne priser og lese tilbudsaviser. :)

Mener det skal finnes en app som heter mattilbud eller lignende også, den må jo være grei å ha nå som du er på sparebluss :)

Billige matvarer jeg bruker ty til når jeg er blakk er kyllingkjøttdeig, svinekjøttdeig, kikerter på boks, pasta, tomatbønner, egg, osv osv. Selv om det heter First Price eller Eldorado så trenger det ikke bety at det er dårlig mat eller vond smak på varene.

Skrevet

du trenger vel ikke leve på brød/knekkebrød og havregrøt. jeg bruker i gjennomsnitt 500 kr på mat i uka og jeg spiser middag hver dag. det gjelder å planlegge hva du skal spise til middag hver dag og kjøpe inn ting som kan brukes i flere retter.

Gjest Heartbeat
Skrevet

Kneippbrød til 6,90 på rema , stor pakke spaghetti koster bare 5-6 kr hos coop. Og nudler er billige :) Syltetøy varer lenge og smør og sukker kan spises i nøden.

Best sine pølser, ca 18 stykker for rundt 25 -30 kroner. Prøv utlending butikker, de har ofte stort konsum for få kroner. Fiskekakene hos best er også billige og mange i pakken.

Skrevet

"Kjempe" for å klare det? Det er 750 kroner på 11 små dager, det burde gå fullstendig knirkefritt.

Anonymous poster hash: 7c242...9d1
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...