Gå til innhold

Loette p-piller... Stemmer dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å begynne på p-piller, og er ganske clueless på hele greia.

Har fått resept på Loette, og vet ingenting om disse pillene i forhold til andre. Derfor har jeg prøvd å lese meg litt opp.

Har lest at:

- Man får mange mini-blødninger utenom mensen

- Mye hodepine

- Mensen i flere uker i strekk i begynnelsen

- Man kan ikke hoppe over mensen (?)

Stemmer dette for dere?

Også lurer jeg på om dette er en pille som gjør at man får penere hud? Det er jo noe jeg alltid har hørt er fordeler med p-piller.

Jeg vil gjerne høre deres erfaringer med disse pillene.

Jeg er 23 år og har vært seksuelt aktiv noen år. Grunnen til at jeg ikke har startet med p-piller før nå, er at jeg har vært livredd for blodpropp.

Bestefar fikk blodpropp, og er nå 100% lam. Kan ikke snakke engang.

Noen som har opplevd dette? Blodpropp? Er det alltid like farlig?



Anonymous poster hash: d72ee...200
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seksuelt aktiv fra jeg var 18, begynte på Loette når jeg var 21.

- Hodepine

- Humorsvigninger

- Kviser (kan være andre grunner til kvisene)

Gikk på Loette i ca 6 måneder, og sluttet på dem fordi hormonsvingningene ikke ga seg.

Har selv vært redd for blodpropp, men fikk beskjed av legen at disse ikke ville øke sannsynligheten for det. Bestefaren min hadde blodpropp, så har vært forsiktig med dette selv.

I dag er jeg i et fast forhold og bruker kondom (to år).



Anonymous poster hash: 5f0c3...a15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les pakningsvedlegget grundig flere ganger. Der står hvordan du skal bruke pillene, hvilke bivirkninger du kan få og hvor vanlige de er. Hvis det ikke står noe om symptomer på blodpropp bør du finne dem på nettet og pugge, for det bør alle som går på p-piller og har blodpropp i familien gjøre.

Jeg regner med at du fortalte legen at bestefaren din hadde blodpropp, for det er viktig informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på jasmin når jeg var 16, men fikk litt uren hud. Så begynte jeg på Loette. Nå er jeg 27, og har aldri gått på noe annet. Absolutt niks nada bivirkninger, og stålkontroll på mensen. Vil jeg ha den, har jeg den. Og vil jeg ikke ha den så dropper jeg den lett. Helt ren hud, og det er som om jeg egentlig ikke går på p-piller i det hele tatt. Deilig!! Har ikke hatt noen mellomblødninger heller og har så og si aldri hodepine.

Endret av Celestia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på jasmin når jeg var 16, men fikk litt uren hud. Så begynte jeg på Loette. Nå er jeg 27, og har aldri gått på noe annet. Absolutt niks nada bivirkninger, og stålkontroll på mensen. Vil jeg ha den, har jeg den. Og vil jeg ikke ha den så dropper jeg den lett. Helt ren hud, og det er som om jeg egentlig ikke går på p-piller i det hele tatt. Deilig!! Har ikke hatt noen mellomblødninger heller og har så og si aldri hodepine.

Åå, det er godt å høre!

Jeg er også veldig redd for humørsvigninger, som AB her i tråden skriver hun hadde mye av.

Opplevde du dette?

Anonymous poster hash: d72ee...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, det er godt å høre!

Jeg er også veldig redd for humørsvigninger, som AB her i tråden skriver hun hadde mye av.

Opplevde du dette?

Anonymous poster hash: d72ee...200

Det har jeg heller ikke opplevd. Så jeg anbefaler disse p-pillene varmt. Men det er jo vanskelig å si om de funker like (fantastisk) bra som det de har gjort for meg for andre da :) Men det skader jo i allefall ikke å prøve!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, det er godt å høre!

Jeg er også veldig redd for humørsvigninger, som AB her i tråden skriver hun hadde mye av.

Opplevde du dette?

Kvinner reagerer forskjellig på disse p-pillene. Jeg har flere venninner som bruker dem, samt venninner som ikke kunne bruke dem. :)

Anonymous poster hash: 5f0c3...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 år og har gått på Loette i ca ett år. Dette er den første typen p-pillen jeg bruker, og jeg er utrolig fornøyd så langt. Har aldri hatt mellomblødninger, humørsvingningene har sunket _drastisk_, og jeg blør mindre i uka mi. Generelt sett har det vært omtrent ingen negative bivirkninger! Folk reagerer jo selvfølgelig ulikt på ulike p-piller, men Loette har i alle fall vært en veldig positiv opplevelse for meg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å lese gode opplevelser også :)

Et annet spørsmål; hvor lenge varer en sånn pakke? Er det en måned?

Og hvor mye betaler dere for hver pakke? Hører disse er ganske dyre?

Og hvorfor er de så dyre? Er de bedre enn mange andre?

Mange spørsmål fra en newbie her :P



Anonymous poster hash: d72ee...200
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å lese gode opplevelser også :)

Et annet spørsmål; hvor lenge varer en sånn pakke? Er det en måned?

Og hvor mye betaler dere for hver pakke? Hører disse er ganske dyre?

Og hvorfor er de så dyre? Er de bedre enn mange andre?

Mange spørsmål fra en newbie her :P

Anonymous poster hash: d72ee...200

Det er tre brett i én pakke og hvert brett har 28 piller, så én pakke varer ca 3 måneder. Betaler litt over 200,- for hver pakke, men det er litt billigere hvis man er under 20 (hvis jeg ikke husker feil). Aner ikke hvorfor prisen er som den er!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er det normalt med noen bivirkninger, men det som også er normalt er at bivirkningene forsvinner iløpet av tre måneder. Kroppen trenger tid på å tilpasse seg hormonendringer. Da jeg begynte, hadde jeg mensen i to uker, men har ikke hatt noen småblødninger siden. Jeg ble noe emosjonell, på samme måte som under menstruasjonen - men ellers hadde jeg ingen andre bivirkninger. Og mine forsvant før det hadde gått tre måneder. Siden jeg hadde så få bivirkninger, hadde jeg nok fortsatt med pillene på tross av disse bivirkningene, da de ikke var særlig utpregede. Dersom du får mange bivirkninger som varer over 3 måneder, bør du kanskje undersøke muligheten for å prøve andre merker.



Anonymous poster hash: 2734c...752
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tre brett i én pakke og hvert brett har 28 piller, så én pakke varer ca 3 måneder. Betaler litt over 200,- for hver pakke, men det er litt billigere hvis man er under 20 (hvis jeg ikke husker feil). Aner ikke hvorfor prisen er som den er!

200 kroner for tre måneder er vel ikke så ille?

Kanskje om man sammenligner det med andre piller, men overall er jo prisen overkommelig? :)

Anonymous poster hash: d72ee...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt loette siden jeg var 17, er 24 nå.

JEg kan ikke hoppe over mensen, da blir det mye mellomblødninger. Men plages ikke med dette annet enn når jeg prøver å skippe den.

Ikke opplevd hodepine, humørsvingninger(mer enn normalt, pms-monster dog!), kviser o.l.

Betaler 214kr for en pakke som inneholder piller for 12 uker(4 uker hvert brett). Synes ikke det er dyrt.



Anonymous poster hash: 8c94f...7ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

200 kroner for tre måneder er vel ikke så ille?

Kanskje om man sammenligner det med andre piller, men overall er jo prisen overkommelig? :)

Anonymous poster hash: d72ee...200

Jepp, det er en veldig vennlig pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Loette i sikkert 10 år og er veldig fornøyd. Det er en av pillene med minst hormoner, som jeg tror gjør risikoen for blodpropp mindre (ikke helt sikker der), men som også er årsaken til at mange for eksempel sliter med mellomblødninger og ikke mulighet til å hoppe over mensen.

Jeg kan hoppe over mensen i et par måneder, men da vil jeg begynne å få mellomblødninger. Så fort jeg får mellomblødning, begynner jeg bare på sukkerpille med en gang, slik at jeg får mensen og kan igjen gå to måneder uten.



Anonymous poster hash: 312f4...042
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker1000

Fikk aldri noen bivirkninger av dem, men å hoppe over mensen kan fungere dårlig av og til.

Skal operere inn en p-stav om ikke så lenge istedet, da slipper jeg mensen i 3 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er også utrolig fornøyd med Loette. Etter jeg hadde gått på dem to måneder prøvde jeg å hoppe over mens og fikk litt mellomblødninger. Ellers har det ikke vært noe. Har ikke merket noen forskjell ellers fra da jeg ikke brukte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går på Loette og er veldig fornøyd. tar bare de rosa pillene kontinuerlig og har aldri mensen. har aldri fått mellomblødninger eller andre bivirkninger heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg gikk på Loette i 9 mnd, og var veldig fornøyd med de! Kunne utsette mensen uten noen mellomblødninger, ingen andre bivirkninger. Men så snudde det hele seg og jeg fikk blodpropp i hele foten og lysken.

Endret av ahu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...