Gå til innhold

Skattelistesnoking - hvordan fungerer det nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg googlet en person, og kom uheldigvis innom en side med personens skatt osv. Det var ikke skatteetaten sin side, men biip eller noe?

Men uansett, spørsmålet mitt er, hvordan fungerer det med det nye greiene? Hvilket navn vil komme opp om personen sjekker hvem som har søkt på h*n? Mitt navn, pcens eier, internettets eier eller hva? Har ikke helt skjønt meg på det... Blir temmelig ubehagelig om personen tror jeg har snoket i skattelistene nemlig...

Anonymous poster hash: fb367...bb8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
"– Med den nye ordningen kan du finne ut hvem det er som har søkt på deg i skattelistene. Ved å klikke på en fane inne i søket, får du en statistikk som viser navn, fødselsår, postnummer og poststed på den som har søkt på deg, sier kommunikasjonsdirektør i Skatteetaten, Mariken Holter."

• Liker 1
Skrevet

Faen... Gjelder det selv om jeg havnet inne på den andre nettsiden, og ikke skatteetaten sin?? :grine:

Skrevet

Faen... Gjelder det selv om jeg havnet inne på den andre nettsiden, og ikke skatteetaten sin?? :grine:

Det vet jeg dessverre ikke, men man får i hvert fall ikke varsel når folk snoker, da. Man må selv logge inn for å sjekke det, så du får nok bare håpe på at denne personen ikke sjekker.

Skrevet

Selvsagt ikke, det er bare skatteetatens søk som logges. Jeg syns forøvrig det er rart at ikke avisene er pålagt å fjerne gamle lister.

Anonymous poster hash: 34af2...bd7

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt ikke, det er bare skatteetatens søk som logges. Jeg syns forøvrig det er rart at ikke avisene er pålagt å fjerne gamle lister.

Tuuuusen takk, nå ble jeg lettet :helen:

Skrevet

Nå har jo flere nettaviser lagt ut topp 100-liste over inntekt, formue og skatt. Om man sjekker disse skattelistene er det jo ingen som får det med seg.

Anonymous poster hash: 8fcdf...266
  • Liker 1
Skrevet

Nå har jo flere nettaviser lagt ut topp 100-liste over inntekt, formue og skatt. Om man sjekker disse skattelistene er det jo ingen som får det med seg.

Jeg lurer virkelig på hva vi skal med disse topp 100-listene. Hadde det blitt like godt mottatt med "disse tjener minst i fylket"?

Skrevet

Det var ikke det jeg gjorde... Googlet en person og h*ns spesifikke skatteliste kom opp.

Skrevet

Det var ikke det jeg gjorde... Googlet en person og h*ns spesifikke skatteliste kom opp.

Da var det ikke årets tall som kom opp. Med mindre det var en kjent person som media har søkt opp av en eller annen grunn da.

Skrevet

Da var det ikke årets tall som kom opp. Med mindre det var en kjent person som media har søkt opp av en eller annen grunn da.

Nei, det var ikke det. Så det kommer ikke opp at jeg har sett på skattelisten når det ikke er årets lister altså? Er ikke så oppdatert på dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...