Thomasine Skrevet 16. juli 2004 #1 Skrevet 16. juli 2004 Jeg er ute etter en oppskrift på ostekake med Cottage cheese. (Vil ikke ha den med naturell ost eller med gele... :-? ) Den kaken jeg har spist er ganske høy og noen blander i rosiner også. Den stekes i ovnen. Noen som kjenner til en slik?! :klø:
Gjest 1111 Skrevet 16. juli 2004 #2 Skrevet 16. juli 2004 Ingen av dem stemmer helt med beskrivelsen din, men kanskje du kan bruke en av dem, eventuelt tilsette rosiner, og erstatte osten i den siste oppskriften med cottage cheese? Frisk ostekake ca. 75 g smør 150 g havrekjeks Ostefromasj: 1 pk gelépulver med sitronsmak 300 g cottage cheese 175 ml fruktyoghurt med sitron 3 eggeplommer 3 eggehviter Smelt smør i en stekepanne. Tilsett kjekssmuler og stek blandingen gyllenbrun. Sett ringen til en kakeform på 22 cm i diameter på et serveringsfat og trykk kjeksblandingen ut i denne. Ostefromasj: Lag sitrongelé etter anvisning på pakken, men med halvparten av vannmengden. Avkjøl. Bland cottage cheese, yoghurt og eggeplommer i en foodprocessor og tilsett i den avkjølte geleen. Visp eggehvitene stive og bland forsiktig inn til slutt. Hell ostefromasjen over kjeksbunnen i formen og la kaken stivne i kjøleskapet. Pynt kaken med sitronmelisse og evt. bær/frukt. Amerikansk ostekake (8 porsjoner) 70 g smør 100 g hvetemel 1 ss sukker 1 eggeplomme Fyll: 250 g kremost naturell eller med ananas og mandarin 3 dl cottage cheese 3 egg 1 eggehvite 1 dl sukker saft og revet skall av 1 sitron Bland smør, hvetemel, sukker og eggeplomme til bunnen. Trykk deigen ut i en godt smurt form på 22 cm i diameter. Pensle deigen med litt av eggehviten og stek bunnen sprø og gyllen på 200 grader i ca. 15 minutter. Fyll: Rør sammen alt til fyllet og hell det over den stekte bunnen. Stek ostekaken til fyllet er stivt, på 150 grader i ca. 1 time. Spis kaken varm eller kald. Pynt gjerne ostekaken med frukt eller bær.
Englepusen Skrevet 16. juli 2004 #3 Skrevet 16. juli 2004 Er det denne kanskje? Varm Ostekake 3 egg 1/2 dl sukker 1 beger (300 g) Cottage cheese 1/2 dl hvetemel 1 dl melk 1/2 dl rosiner 1/dl mandler, hakkede syltetøy kremfløte Ildfast form ca. 1 liter. I stekeovn: 180 grader, ca 45 min. Visp egg og sukker til eggedosis. Bland i det øvrige. Hell røren i smurt ildfast form. Stek kaken. Server den varm med syltetøy og vispet krem.
LilleBille Skrevet 16. juli 2004 #4 Skrevet 16. juli 2004 Er det denne kanskje? Varm Ostekake 3 egg 1/2 dl sukker 1 beger (300 g) Cottage cheese 1/2 dl hvetemel 1 dl melk 1/2 dl rosiner 1/dl mandler, hakkede syltetøy kremfløte Ildfast form ca. 1 liter. I stekeovn: 180 grader, ca 45 min. Visp egg og sukker til eggedosis. Bland i det øvrige. Hell røren i smurt ildfast form. Stek kaken. Server den varm med syltetøy og vispet krem. .. den laget vi på husmorskolen... og masse etterpå .. Kjempegod.. (men vi spiste den så mye at jeg ble lei.. men det er kanskje på tide å prøve den igjen)
Elze Skrevet 16. juli 2004 #5 Skrevet 16. juli 2004 Høres ut som en stekt , eller amerikansk ostekake, a la nr 2 som Mylian foreslår. Du kan jo bare ha i noen rosiner.
Thomasine Skrevet 19. juli 2004 Forfatter #6 Skrevet 19. juli 2004 Takk for oppskrifter, jenter!! Tror ikke det er noen av dem, men skal prøve meg på den varme. Den jeg er ute etter stekes i ovnen, men spises kald, og er faktisk bedre etter et par dager!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå