Jeanine Skrevet 16. juli 2004 #1 Skrevet 16. juli 2004 Jeg har funnet ut hvordan vi skal pynte bordene og er nyskjerrig på hvordan dere andre har tenkt å ha det!! Vi skal ha det slikt som dette (dersom dere forstår noe av det..): I går fikk jeg besøk av min meget gode venninne som har jobbet som blomsterdekoratør. Vi tok oss en tur på Løyten lys og der fant vi masse tips og ideer til hvordan vi kan lage dekorasjoner. De hadde pyntet mange bryllupsbord som stod til utstilling! Vi plukket ut det vi likte best og kjøpte med oss masse forskjellig hjem og prøvde, og det ble så utrolig flott!! Skulle vist dere bilder, men har ikke peiling på hvordan jeg får lagt det ut. Men ihvertfall så skal vi pynte med grandprix roser som skal ligge to og to sammen på midten av bordene. Vi fester vannbeholder i enden av stilken og bruker store eføyblader for å skjule beholderene. Rundt rosene tvinner vi buljongtråd i sølv og ståltrad med glassperler. Vi skal ha to sølvlysestaker ved hver dekorasjon og høye hvite lys. Duken er hvit, men vi skal ha en løper oppå duken, som er i et speiselt skinnenede, gjennomsiktig hvitt stoff og som vi på en måte krøller litt til. Opp i denne løperen legger vi da rosene og setter lysestakene, og strør med hjertekonfetti i sølv og mer perler. Bordkortene lager jeg av halve isoposhjerter hvor jeg limer eller fester masse perler og annet "stæsj" i sølv og litt i rødt. navnene skriver jeg på sløyfer som henger fast i hjertene og for de som er par så knyttes sløyfene sammen!
Martha Stewart Skrevet 16. juli 2004 #2 Skrevet 16. juli 2004 Høres kjempeflott ut slik du beskriver det, og etter min smak! :-) Jeg har også lyst å gjennomføre borddekning og dekorasjoner i hvitt, med innslag av sølv - synes det er stilrent og klassisk. Når man holder seg til få farger kan man leke seg mye med detaljer uten at det blir rotete, tror jeg.
Martha Stewart Skrevet 16. juli 2004 #3 Skrevet 16. juli 2004 PS: Jeanine, legg gjerne ut bilder av detaljene - hvis du har!
Gjest MrsL Skrevet 16. juli 2004 #4 Skrevet 16. juli 2004 Vi hadde hvite kubbelys på glassplater (ett på hvert 6-mannsbord). 2 Calla i rosanyanser i en liggende vase av glass på hvert bord. Og eføyranker som strakte seg fra den ene kortenden til den andre kortenden på bordet.
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #5 Skrevet 16. juli 2004 Hei. MrsL: holdt eføyen seg fin gjennom kvelden? I vårt bryllup blir det mer farger. Jeg planlegger å legge gerbera i rødt og gult på bordene sammen med eføyranker. Enkelt og greit, og ganske dekorativt tror jeg. Kanskje jeg også skal legge noe gullbånd eller noe annet i gull på bordet for å lage litt mer helhet. bordkortene har jeg laget selv. Det er hvite og røde kort som skal festes med gullklyper på glassene.
Jeanine Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #7 Skrevet 16. juli 2004 PS: Jeanine' date=' legg gjerne ut bilder av detaljene - hvis du har! [/quote'] Skulle gjerne gjort det hadde jeg bare visst hvordan man gjør slikt. Jeg har mange bilder liggende på pc`en. hvor store kan slike bilder være forresten?
Martha Stewart Skrevet 16. juli 2004 #8 Skrevet 16. juli 2004 Du kan jo legge dem i Album (som du finner øverst til venstre i menyen på denne siden). Men hvor store bildene kan være vet jeg ikke... Har foreløpig ikke prøvd å legge noen bilder der selv. Kanskje noen andre som vet?
apriljente Skrevet 16. juli 2004 #9 Skrevet 16. juli 2004 Jeg fant et bilde som var ganske likt fra det du fortalte http://www.loiten-lys.no/?objectId=53 Veldig lekkert ;o) Siden jeg opprinnelig bor 10 minutter fra selve fabrikken, hadde jeg også tenkt å finne inspirasjon derfra :-)
hoppende Skrevet 16. juli 2004 #10 Skrevet 16. juli 2004 Vi skal pynte bordet selv. Har kjøpt rustikklys, servietter og bordduk i samme farge, champagne. Stilrent synes jeg, og jeg er ikke fan av helt hvitt. Så har vi kjøpt en kjempediger glassvase som vi tenkte vi skulle ha blomstene inni. Dvs at vi ikke skal ha en diger bukett som i en vanlig vase, men bruke den som et monter på en måte. Så skal vi ha blomster i fargene rødt, hvitt og blått. Vi har fått låne noen vaser som er veldig slanke og lekre, med plass til noen få blomster i hver. Vil ikke at det skal være så mye høye ting på bordet, for da ser man ikke hverandre så godt. Så tenkte vi at vi skulle ta en tur til sjøen og plukke noen vakre, runde stener og annet fint man finner der, og så legger vi det rundt på bordet der det passer. Blomstene skal vi plukke i foreldrene min sin hage, og lage oppsatser selv. Det blir blant annet erteblomst (i en dyp mørkblå farge). Og de røde og hvite avhenger litt av hva som blomstrer akkurat da. Jeg gleder meg veldig til å pynte bordet, for jeg tror det kommer til å bli veldig lekkert 8)
minniepus Skrevet 16. juli 2004 #11 Skrevet 16. juli 2004 Hotellet ordner for oss (takk og lov!). Hvite duker, hvite servietter (vifter), røde roser, sølvlysestaker med hvite lys. Bordkortene er kremfarget papir med et rødt hjerte på (embossing).
sommerbrud04 Skrevet 16. juli 2004 #12 Skrevet 16. juli 2004 jeg har laget hjerter av ståltråd og tvinnet "englehår" i sølv rundt. Hjertene er ca. 10 cm lange, og har litt lang "hale". Det skal være hjerteranke, og en orkideklokke på hvert hjerte, og dette skal ligge på tallerken. Skal ellers ha hvite lys, og lave, litt lange borddekorasjoner med eføy, sølv og hvite blomster. Var et enormt arbeid å lage disse hjertene, men, d ble stilig da! Bordkortene blir som en serviettring, på en måte..
Snorkie Skrevet 16. juli 2004 #13 Skrevet 16. juli 2004 Vi skal ha hvit duk, med blondestoff over. Borddekorasjonene er masse telys glass (kjøpt på ikea) tett i tett nedover bordene. Der kommer vi til å ha kremfargede og rosa roser og telys. Serviettene har jeg tenkt å brette stående med to typer servietter (tykkere variant fra Duni i hvit eller Offwhite), samt en mer romantisk mindre utgave med mønster i svakt rosa. Har ikke bestemt oss for bordkort enda, men det blir vel i samme stilen. Bordhefte blir med transparent forside og svart/hvitt evt. rødaktig (husker ikke hva bildetypen heter) bilde av oss på neste side. Heftene blir liggende i landscape (altså vannrett istedet for loddrett) og festet med slike nagler (samme som i invitasjonen).
nessi Skrevet 16. juli 2004 #14 Skrevet 16. juli 2004 Er ikke helt sikker enda. Svigermor skal iallefall lage "høst" oppsatser i små skåler, også tror jeg at jeg har lyst på pyramidelys på enkle skåler.
ringblomst Skrevet 16. juli 2004 #15 Skrevet 16. juli 2004 Svigermor som står for borddekorasjonene, men det kommer nok til å gå i farvene rødt, sølv og hvitt.
Martha Stewart Skrevet 16. juli 2004 #16 Skrevet 16. juli 2004 Her er en del tips til borddekorasjoner, fargevalg, tema etc: Modern Bride
magnhild Skrevet 16. juli 2004 #17 Skrevet 16. juli 2004 Vi skal ha enkle gerbera i høy enkel vase, med to lange strå i på hvert bord. I tillegg vil det være et par små telys sentrert på bordet også. Og som bordkort skal vi ha gerbera som er helt avkuttet av stilken og som ligger i en glassskål. Og på den fester vi navnekortet. REsten skal være helt enkelt. Vi har snakket om å ha forskjellige farger på hvert bord, men vi vet ikke helt om vi klarer å gjennomføre det... Men moro skal det uansett bli å se hvordan det blir til slutt...
Lullu Skrevet 16. juli 2004 #18 Skrevet 16. juli 2004 Jeg også fant inspirasjon fra Løyten lys. Det er SÅ mye lekkert der :o Skal ha en løper i kobberfarge i midten av bordet. Skal ha kubbelys i grupper (3 stk i forskjellige høyder, sandfargede) stående på firkantede speilplater. Fant en vase på Løyten lys som var helt fantastisk. Vanskelig å forklare, men ser ut som et rør i u form m/ åpning i hver ende (skjønner?). En brunrød calla + litt grønt "strå" (samme blomst som i brudebukett, kirkepynt, innbydelser og bordkort) stikkes inn i hver ende. Vasen er gjennomsiktig, derfor tvinnes sølvtråd og kobbertråd rundt stilkene (slik at dette syntes gjennom glasset). Sølvsand, kobbersand og gull sand strøs utover løperen litt her og der. Telys settes skjevt, i grupper på 3 stk, skjevt på lik linje som vasene. En champagnefarget rose i midten, og lys på hver side. Har også kjøpt sølvblader som skal legges litt her og der. Serviettene er champagnefargede m/ gullkant, og bordkortene + sanghefter i sandfarge.
Jeanine Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #19 Skrevet 16. juli 2004 Jeg også fant inspirasjon fra Løyten lys. Det er SÅ mye lekkert der :o Skal ha en løper i kobberfarge i midten av bordet. Skal ha kubbelys i grupper (3 stk i forskjellige høyder, sandfargede) stående på firkantede speilplater. Fant en vase på Løyten lys som var helt fantastisk. Vanskelig å forklare, men ser ut som et rør i u form m/ åpning i hver ende (skjønner?). En brunrød calla + litt grønt "strå" (samme blomst som i brudebukett, kirkepynt, innbydelser og bordkort) stikkes inn i hver ende. Vasen er gjennomsiktig, derfor tvinnes sølvtråd og kobbertråd rundt stilkene (slik at dette syntes gjennom glasset). Ja gjett om det har mye fint!! Jeg så også på de vasene, de er kjempe stilige og jeg ser det helt for meg hvordan du skal ha det! Det blir virkelig gjennomført og stilig! Sånn løper som du har skal jeg også ha, bare i hvitt.
Jeanine Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #20 Skrevet 16. juli 2004 Nå har jeg klart å legge bilder av bordpynten i fotoalbumet. http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php?photo=1327 og http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php?photo=1326 Slik ble det da vi prøvde oss fram hjemme. Mangler bordkortene og perler og sølvkonfetti som skal strøs rundt om kring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå