Gå til innhold

Skal endre skattekortet mitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. I januar 2014 skrev jeg at jeg kom til å tjene rundt 100 000. Nå ser jeg at jeg ligger ca på det tallet, og vil da endre skattekortet til 120 000 ca. Vet at jeg kommer til å tjene litt i desember.

Kan jeg da gå inn på skatteetaten sine sider, og bare endre det der? Er det så enkelt?

Har i tillegg klart å spare 25 000 på BSU. Skal jeg oppgi det også? I såfall hvorfor? Takk for alle svar. :)

Anonymous poster hash: d677a...761
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så enkelt ja.

BSU fikser seg selv for meg hvertfall.

Skrevet

Du kan jo og be arbeidsgiver om å trekke deg mer i skatt.

Anonymous poster hash: 367ac...7ea

Skrevet

Den bittelille ekstra skatten du får dekkes inn igjen av bsu-fordelen. Du trenger ikke gjøre noe

Skrevet

Det er så enkelt ja.

BSU fikser seg selv for meg hvertfall.

Føler meg så dum her. :P Men så da er det bare å endre skattekortet til 120 000? Også trenger jeg ikke skrive noe på bsu, for det fikser seg selv?

Skrevet

Føler meg så dum her. :P Men så da er det bare å endre skattekortet til 120 000? Også trenger jeg ikke skrive noe på bsu, for det fikser seg selv?

Det funker for min del. Aldri oppgitt noe BSU beløp noe sted. Bare betalt inn på den kontoen.

Skrevet

Hvis du har tabelltrekk så trenger du ikke å endre skattekortet.

Anonymous poster hash: f5034...941
Skrevet

Må jo endre tabell når inntekten blir høyere ellers kan det komme sur baksmell. Kan jo faktisk hende 100k og 120k er på samme tabell.

Skrevet

Hva betyr det? Det står nå at jeg må skrive opp hvor mye jeg har tjent til nå, men det aner jeg jo ikke. Har ikke fått lønnsslipp fra sjefen siden jeg begynte. Kan jeg bare skrive inn et sånn ca tall? eller må jeg finne det ut konkret?

Skrevet

Hva betyr det? Det står nå at jeg må skrive opp hvor mye jeg har tjent til nå, men det aner jeg jo ikke. Har ikke fått lønnsslipp fra sjefen siden jeg begynte. Kan jeg bare skrive inn et sånn ca tall? eller må jeg finne det ut konkret?

Du kan skrive ca tall ja. Bare husk å skrive det i brutto.

Skrevet

Du kan skrive ca tall ja. Bare husk å skrive det i brutto.

Hmm okei, tusen takk. :)

Skrevet

Du har jobbet siden januar uten å få penger?

Skrevet

Må jo endre tabell når inntekten blir høyere ellers kan det komme sur baksmell. Kan jo faktisk hende 100k og 120k er på samme tabell.

Nei det må man ikke. Dersom man har tabell må man passe på at det ikke står oppført for mye i fradrag eller for lite kapitalinntekter, lønnsinntekten har ingenting å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...