AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #1 Skrevet 17. oktober 2014 Sikkert litt dumt spørsmål, men det står at tablettene ikke skal tas til mat. Men synes dette er noe tungvint.... hvor lang tid må det i så fall gå fra et måltid til man kan ta tabletten? Jeg småspiser litt hele dagen føler jeg, så finner liksom ikke et bra tidspunkt å ta tabletten på. Noen som har tips? Er det veldig krise om man har litt annen mat til fordøying allerede?? Anonymous poster hash: d7e4d...12f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #2 Skrevet 17. oktober 2014 To timer unna måltid. Jeg løser det ved å ta det når jeg må opp en gang om natten og tar pillene da. Anonymous poster hash: 62606...8a6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #3 Skrevet 17. oktober 2014 Halvtime før du spiser, eller 2 timer etter er det vel:) Jeg tar også tabletter som skal tas utenom måltid, og jeg popper pillen om morran når jeg står opp, så spiser jeg frokosten når jeg kommer på skolen, da er det som regel gått en halvtime og vel så det. Anonymous poster hash: 1e041...f13
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #4 Skrevet 17. oktober 2014 Disse rådene har endret seg frem og tilbake gjennom mange år kan jeg love deg. En periode var det best å ta jerntabletter sammen med middagsmåltidet. Noen kan ikke ta jerntabletter på tom mage, da får de oppstøt i timevis etterpå osv. Legen min har gitt beskjed om at det viktigste er å få tablettene i seg på en måte som gjør at jeg har minst mulig plager av tablettene og husker tablettene hver dag. Klarer du å ta jern på tom mage kan det være en fordel å ta dem sammen med appelsinjuice, fordi c-vitaminer hjelper kroppen med å ta opp jern.Anonymous poster hash: c8eee...f03
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #5 Skrevet 17. oktober 2014 Takk for svar dere! Jeg står aldri opp om natten, så må nok snike tablettene inn i løpet av dagen. Men greit å vite det med tidene, jeg tror jeg går for å få tatt den før frokost. Men så er det jo dette med kaffe da, det kan visst hemme jernopptak, og kaffe trenger jeg når jeg står opp. Får satse på at det viktigste er å få de i seg. Hvis jeg begynner med et glass appelsinjus før kaffen, så hjelper vel det litt. Anonymous poster hash: d7e4d...12f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #6 Skrevet 17. oktober 2014 Hvis du tar de med et glass appelsinjuice også tar kaffe kort tid etterpå så er du like langt. Hva med å ta de midt på dagen? Eller til kveldsmaten? Melk skal man jo heller ikke ta sammen med jern. Om man klarer det så er det best, men det er ikke krise. Anonymous poster hash: 39261...f8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå