Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er student på første året og har flyttet inn i kollektiv 8 timer unna hjemstedet mitt.. Betaler 500kr i husleie og det er alt jeg betaler selv. Pappa og mamma betaler mobilabonnement (400kr) og linser (rundt 600kr) for meg i måneden. Når burde jeg tenke på å betale dette selv?

Anonymous poster hash: 7cb39...324
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er absolutt voksen nok til at det ville være rimelig hvis de ba deg betale det selv, men så lenge de har råd og lyst til å hjelpe til, er jo det bare flott. Det gir jo deg en god mulighet til å spare opp litt penger.

Skrevet

Så lenge de selv ønsker å betale det er det ikke noe i veien for det :) Det er bare hyggelig og veldig hjelpsomt :) Men viss de ber deg om å begynne å betale selv så er det nok rimelig å godta det :)

Skrevet

Mange som betaler dette selv, selv om de er studenter. Likevel kan studenttilværelsen være tøff økonomisk sett og hvis mine foreldre hadde hjulpet meg med slikt ville jeg latt dem gjøre det til jeg fikk jobb etter endt studie :)

Skrevet

Har de mulighet og ønsker å hjelpe, så er det jo opp til deg om du ønsker å motta den hjelpen eller ikke. Men 500kr i leie...? Bor du veldig utpå landet eller mente du 5000kr?:P

Anonymous poster hash: 59bc5...019
Skrevet

Ikke helt relatert, men hvis du har noenlunde stabilt syn kan det lønne seg å bestille linser på lensway innen mandag. 40% avslag. :) Jeg sparer meg 1440,- på å kjøpe linser for et år frem i tid nå og betaler bare 1260,-...

Har betalt linser selv siden jeg var 17, da jeg fikk min første deltidsjobb, men om foreldrene dine vil betale og du vet de har økonomi til det så er det jo greit det? Kanskje du kan invitere dem på middag en gang i blant eller gjøre noe annet i gjengjeld.

Skrevet

Mente selvfølgelig at det skulle stå 5000kr og ikke 500kr.. Men får ikke endret det:/

Uansett takk for innspill! Syntes det selv er greit å ikke betale for de tingene selv siden det blir tilsammen en 1000lapp noe jeg da heller sparer av det jeg får fra lånekassen + lån! Venter heller til de spørr om jeg kan betale det selv istedenfor at jeg tar det opp selv... Penger spart :)

Anonymous poster hash: 7cb39...324

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...