AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #1 Skrevet 17. oktober 2014 Bor i en hybel der utleier har et treningsrom vegg i vegg med oss. Dette treningsrommet kan egentlig bare kalles lekerom, for tidlig om morgenen er det skriking og synging fra dette rommet fra barna. Når på døgnet syns dere det er greit å prøve å være litt stille av respekt av leietaker? Hjemme hos oss var det ikke lov å spille piano sent på kvelden eller tidlig på morgenen av hensyn til leietakeren. Har lest et sted at det bør være stille før 06.00 og stille tter 23.00, men syns ikke det passer helt nå til dags? Hadde ikke dere blitt sure hvis dere hadde blitt vekket kl 6 på fridagen deres?? Sover veldig lett så jeg våkner hver eneste morgen kl 6 av skriking og synging, selv om jeg ikke skal opp før 8 noen dager. Andre dager har jeg fri og blir fortsatt vekket klokken 6. Ikke meningen at det skal være et klageinnlegg, men vet ikke helt hva som er normalt.. skal jeg bare bite tenna sammen og la det være ? Anonymous poster hash: e79e0...3f7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #2 Skrevet 17. oktober 2014 Jeg hadde aldri i verden bodd i et hus med småunger. Foreldrene orker jo uansett ikke prøve å få ungene til å holde fred så tidlig på morgenen. Det er nok de som har bedt ungene om å leke i treningsrommet, for der hører vel ikke de ungene, og de får sove. Så flytt er mitt eneste råd Anonymous poster hash: 33cf2...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #3 Skrevet 17. oktober 2014 Det er utleier som eier leiligheten som du bor i. Du kan ikke sette krav til denne om at det skal være stille når det passer deg. Du må rett og slett finne deg et annet sted å bo. Anonymous poster hash: a14dc...70a 1
Skogkløver Skrevet 17. oktober 2014 #4 Skrevet 17. oktober 2014 Det går jo ann å spørre utleier på en fin måte om barna kan leke i et annet rom som er litt lengre unn før 8 om morgenen? Selv om du ikke kan stille noen krav, er det jo lov å spørre
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #5 Skrevet 17. oktober 2014 6:00 til 23:00 passer ikke nå til dags, nei. Hva vet du om unger, egentlig? At unger nå til dags gjerne sover til kl 10 så foreldrene kan spise frokost i fred og ro? Anonymous poster hash: 3c30c...642 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #6 Skrevet 17. oktober 2014 6:00 til 23:00 passer ikke nå til dags, nei. Hva vet du om unger, egentlig? At unger nå til dags gjerne sover til kl 10 så foreldrene kan spise frokost i fred og ro?Anonymous poster hash: 3c30c...642 ingen vits å bli sarkastisk. synes det var ganske unødvendig å skrive, jeg er da ikke dum. Hvis du må ha det inn med teskje (ja jeg velger å bli ufin siden du var ufin mot meg)... jeg snakker generelt om at det skal være ro innenfor en viss tid og det er uskrevne regler om dette. Voksne tar dette til betraktning, men barn har ikke fått for seg denne normen. Uskrevne regler kan være alt fra at det ikke passer seg å ringe noen etter 22. Hvis den uskrevne regelen fra tidligere gjelder at det skal være ro utenfor tidsrommet 6 - 23, betyr ikke det at man skal stå opp klokken 6 og spille høy metal musikk bare fordi "man har lov".. hvis dette var logisk for deg? Anonymous poster hash: e79e0...3f7 1
umwar Skrevet 17. oktober 2014 #7 Skrevet 17. oktober 2014 Det enkleste er jo bare å snakke med utleier. Si at det er veldig mye bråk veldig tidlig på morgenen, og spør om de kan ha de i et annet rom frem til f.eks 8. Du kan ikke forvente så mye annet når du velger å leie hos en familie med barn, men de fleste ønsker jo ikke å være til sjenanse for andre så tipper de vil gjøre et forsøk. Et godt utleieforhold er gull verdt for begge parter, så der du ikke vil være vanskelig og klagete, vil sannsynligvis ikke de heller være plagsomme for deg. Kanskje de ikke er klar over hvor mye bråk det blir hos deg. 2
Gjest tsejG Skrevet 17. oktober 2014 #8 Skrevet 17. oktober 2014 Folk med små barn burde ikke leie ut med mindre de har et frittstående anneks for utleia, helt adskilt fra hovedhuset. Likeledes kan man selvsagt også si at man IKKE burde leie seg inn hos folk med små barn. Dette er i grunnen lite kompatibelt, da barn alltid medfører varierende former for bråk, forstyrrelser osv, og barnløse leietakere har som regel et helt annet levemønster enn familiefolk. Tror nok det beste du kan gjøre er å finne deg et annet sted å bo. For selv om du tar en prat med utleier, vil dette bare hjelpe sporadisk og/eller snart gli over til "det normale" igjen, som det faktisk må kalles når det er barn involvert. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #9 Skrevet 17. oktober 2014 takk for forskjellige syn! har lest alt dere har skrevet. Var mest nysgjerrig på hva folk mente om dette, men skal huske på det neste gang jeg leier det med barn. Skal også vurdere å nevne til de at kanskje de kan begrense lekingen i rommet ved siden av, men forstår jo at barn er barn. takker for svar TS Anonymous poster hash: e79e0...3f7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #10 Skrevet 17. oktober 2014 Det er utleier som eier leiligheten som du bor i. Du kan ikke sette krav til denne om at det skal være stille når det passer deg. Du må rett og slett finne deg et annet sted å bo. Anonymous poster hash: a14dc...70a Det spiller egentlig ingen rolle hvem som er utleier og leietaker, jussen setter jo også krav til at man ikke kan bråke så mye man vil med hensynt til naboer. Så selve leieforholdet spiller i prinsippet ingen rolle, man kan ikke oppføre seg som man vil som huseier heller. Dog er det nok vanskelig å komme noen vei med normal barnestøy mellom 0600 og 2300, da dette er ganske ordinære tidspunkter for å stå opp og legge seg i et aktivt samfunn som i dag. Man vil normalt ikke komme noen vei med det med mindre det er et borettslag som har andre tidspunkter i husordensreglene. Anonymous poster hash: e4acd...97e 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #11 Skrevet 17. oktober 2014 ingen vits å bli sarkastisk. synes det var ganske unødvendig å skrive, jeg er da ikke dum. Hvis du må ha det inn med teskje (ja jeg velger å bli ufin siden du var ufin mot meg)... jeg snakker generelt om at det skal være ro innenfor en viss tid og det er uskrevne regler om dette. Voksne tar dette til betraktning, men barn har ikke fått for seg denne normen. Uskrevne regler kan være alt fra at det ikke passer seg å ringe noen etter 22. Hvis den uskrevne regelen fra tidligere gjelder at det skal være ro utenfor tidsrommet 6 - 23, betyr ikke det at man skal stå opp klokken 6 og spille høy metal musikk bare fordi "man har lov".. hvis dette var logisk for deg? Anonymous poster hash: e79e0...3f7 Det var ikke så forferdelig sarkastisk. Det var du som mente at 6-23 ikke passet nå til dags, så da er det jo rimelig å spørre hvordan unger forholder seg nå til dags i motsetning til tidligere. Selvsagt betyr ikke 6-23 at man skal bråke fordi man har lov, men det betyr at de rundt må finne seg i støy i dette tidsrommet. Ungene bråker jo ikke akkurat sent på kvelden, så det er ikke snakk om noen som helst form for urimelig støy hele dagen. En uskreven "regel" tilsier at unger gjerne skal opp og hoppe tidlig om morgenen, mens voksne sjelden har dette behovet for å lage bråk tidlig. Det er ingeting urimelig at det er noe støy om morgenen hos deg selv om du har lyst til å dra deg. Poenget mitt var at om du skal ta opp dette, så tror jeg du bør ha en litt annen virkelighetsorientering enn den du har og ikke komme trekkende med at "jeg synes ikke 6-23-regelen passer nå til dags". For øvrig har dette absolutt ingenting med logikk å gjøre. Anonymous poster hash: 3c30c...642 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #12 Skrevet 17. oktober 2014 Det var ikke så forferdelig sarkastisk. Det var du som mente at 6-23 ikke passet nå til dags, så da er det jo rimelig å spørre hvordan unger forholder seg nå til dags i motsetning til tidligere. Selvsagt betyr ikke 6-23 at man skal bråke fordi man har lov, men det betyr at de rundt må finne seg i støy i dette tidsrommet. Ungene bråker jo ikke akkurat sent på kvelden, så det er ikke snakk om noen som helst form for urimelig støy hele dagen. En uskreven "regel" tilsier at unger gjerne skal opp og hoppe tidlig om morgenen, mens voksne sjelden har dette behovet for å lage bråk tidlig. Det er ingeting urimelig at det er noe støy om morgenen hos deg selv om du har lyst til å dra deg. Poenget mitt var at om du skal ta opp dette, så tror jeg du bør ha en litt annen virkelighetsorientering enn den du har og ikke komme trekkende med at "jeg synes ikke 6-23-regelen passer nå til dags". For øvrig har dette absolutt ingenting med logikk å gjøre. Anonymous poster hash: 3c30c...642 Du har jo helt misforstått alt du kjære deg... les en gang til før du kommenterer og lager kvalm og går til personangrep. Håper dine innlegg blir ryddet bort. Anonymous poster hash: e79e0...3f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå