AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #1 Skrevet 16. oktober 2014 Hei! Jeg tenker å legge inn en bestilling på iherb for første gang. Jeg har kjøpt 5 varer for tilsammen 30,97 usd dollar + frakt på 4 dollar. Siden det er første gang jeg handler der har jeg en rabattkode på 5 dollar slik at totalpris (5 varer+ frakt) blir 29,97 dollar etter rabatt. Opprinnelig koster orderen min 30,97 dollar som blir 202 kr (rett over 200 grensen), men siden jeg har rabatt på 5 dollar - er ny pris på orderen min 25,97 dollar da? Må jeg betale moms/toll siden bestillingen egentlig kostet 202 kr, eller er det prisen ETTER rabatt som gjelder som er 25,97 (=170 kr) dollar? Jeg tenkte at siden jeg fikk rabatt så har jeg klart å holde med UNDER 200 kr grensen, så når gjelder tollgrensen? Prisen på bestillingen før rabatt eller etter rabatt? Vil på ingen måte betale toll!! Håper på raskt svar Anonymous poster hash: 6720d...eb7
PrinsesseNila Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 Pris etter fratrukket rabatt er det som gjelder, og shipping er ikke toll/momsbelagt
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #3 Skrevet 16. oktober 2014 Åja så da blir bestillingen på 25.97 usd = 170 kr som gjelder da? Det er bra! :-) Anonymous poster hash: 6720d...eb7 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #4 Skrevet 17. oktober 2014 Hei ts her igjen. Søkte litt rundt på forumet her og fant en gammel tråd om samme tema: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=720891 Her står det blant annet at man UANSETT rabatt skal holde seg under 200 kr. "Du må altså fortsatt holde deg under 200kr i VAREverdi for å slippe fortolling" Nå blir jeg forvirret her, så iherb de skriver altså fortsatt prisen før rabatt på pakken, slik at man må betale toll?? Er det sikreste å fortsatt holde seg under 200 kr MED rabatt da? Nå er bestillingen min opprinnelig på 30.97 usd som er rett over grensen, men vil ikke risikere å betale toll første gang jeg bestiller på iherb. Tror dere det går bra? Flere erfaringer? Anonymous poster hash: 6720d...eb7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #5 Skrevet 17. oktober 2014 Hei ts her igjen. Søkte litt rundt på forumet her og fant en gammel tråd om samme tema: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=720891 Her står det blant annet at man UANSETT rabatt skal holde seg under 200 kr. "Du må altså fortsatt holde deg under 200kr i VAREverdi for å slippe fortolling" Nå blir jeg forvirret her, så iherb de skriver altså fortsatt prisen før rabatt på pakken, slik at man må betale toll?? Er det sikreste å fortsatt holde seg under 200 kr MED rabatt da? Nå er bestillingen min opprinnelig på 30.97 usd som er rett over grensen, men vil ikke risikere å betale toll første gang jeg bestiller på iherb. Tror dere det går bra? Flere erfaringer? Anonymous poster hash: 6720d...eb7 Noen som vet?? Anonymous poster hash: 6720d...eb7
Høstblader Skrevet 17. oktober 2014 #6 Skrevet 17. oktober 2014 Uten å være helt sikker, så tror jeg det går bra så lenge det er en rabatt. Vær derimot obs på at hvis du benytter deg av rewards på senere kjøp, så må du holde deg under 200 kr inkludert rewards. Jeg var ikke klar over det, og det ble noen sure hundrelapper ekstra å betale.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #7 Skrevet 18. oktober 2014 Uten å være helt sikker, så tror jeg det går bra så lenge det er en rabatt. Vær derimot obs på at hvis du benytter deg av rewards på senere kjøp, så må du holde deg under 200 kr inkludert rewards. Jeg var ikke klar over det, og det ble noen sure hundrelapper ekstra å betale. Da har jeg bestilt. Slik jeg har forstått det er det greit så lenge det er rabatt, så håper det ikke blir noe tull med tollen nå! Ellers kan jeg vel bare vise til kvitteringen? hvor subtotal er 29,97 usd inkludert frakt (altså minus 4 usd egentlig 25, 97!, det kan de ikke nekte for ). Anonymous poster hash: 6720d...eb7
søtpai Skrevet 18. oktober 2014 #8 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg betalte ikke noe toll når jeg brukte rabatten min på 5 dollar. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå