Gå til innhold

Han tok kontakt igjen, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i et fast forhold helt fram til våren i fjor. Vi var sammen i 2 år, der det første året var veldig bra. Men år nr 2 inneholdt mest utroskap, manipulering og løgner (fra partners side). Vi hadde et stygt brudd, der han rett og slett bare fant seg en ny dame, og derretter informerte meg om dette. Han er fremdeles sammen med denne "dama" til dags dato. Jeg har kommet godt over han, men jeg har alltid slitt med å kontrollere meg rundt han. Det er noe med han som tikker når jeg prater med han. Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan forklare det.

Problemet er da egentlig at han har tatt "kontakt" med meg via snapchatten min som har klart å finne. Fikk meg ny for en mnd tid siden, så han kan umulig huske den fra før. Så han har tydelig prøvd å "oppsøke" meg. Jeg ønsker å ignorere han, slette han. Men av en eller annen merkelig grunn gjør jeg det ikke. Vet det høres utrolig dumt ut, men det går bare ikke. Han har en slags makt over meg, som jeg ikke kan beskrive.

Han prater til meg sånn som han gjorde før hver gang han prøvde å få meg tilbake, litt cocky, og "allviten" noe som etterhvert førte til flørt, som førte til at vi ble sammen igjen. Jeg er redd jeg kan bli et av hans "utroskaps prosjekter" når det kommer til denne nye dama. Noe jeg ikke ønsker, for slikt er jeg helt i mot. Men klarer ikke holde meg unna når han tar kontakter med enten via snap eller fb.

Sikker på at mye av det her ikke gir mening for flest. Men jeg trenger råd!

Anonymous poster hash: ec472...885
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rådet er jo å ikke gjengjelde kontakten. Du sier jo selv hva du egentlig har lyst til.

• Liker 2
Skrevet

De fleste av oss har hatt en slik episode som du har hatt og har nå. Jeg kaller det episode fordi det både er som å leve i en drama-film, men også fordi det kan sammenlignes med en episode eller ett anfall. Noe som skjer når kropp eller sinn ikke er helt som det skal være. Og da snakker jeg om deg. At du vurderer å holde kontakten med han er fordi du har et håp om at han en gang skal bli den han var i begynnelsen og ikke den ekle fyren han ble. Sannheten er at den fyren han var i begynnelsen var et skuespill. Det var den flotte fine fyren han alltid er når han tar seg sammen. Den du opplevde at han var i år 2 er den han egentlig er og den han ikke klarer å ikke være. Han har sikkert lyst til å ikke være sånn, men han tar ikke jobben med å endre tankegang/selvfølelse og ytre påvirkninger som gjør han til den han egentlig er. Behov for oppmerksomhet og bekreftelse står nok høyt hos han, og det er derfor han tar kontakt nå.

Hold deg unna er mitt råd. Virkelig! Du fortjener mye bedre og det vet du egentlig selv også!

• Liker 2
Gjest tomasjj
Skrevet

Utroskap, manipulering, makt over deg etc. Er det egentlig et slikt forhold du vil ha? Dette er ikke noe å satse på. Mitt råd er å ignorere alle hans fremstøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...