Gå til innhold

Hva er dine hemmelige hud- og hårtriks? Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen tips som du har lyst til å dele? Føler meg helt forferdelig fortiden, har ikke hatt kapasitet til å ta vare på meg selv utseendemessig den siste tiden. Har delvis møtt veggen og strever med å finne tilbake til meg selv. I helgen skal jeg ut for å treffe noen venner og gamle studievenner som jeg har ikke har sett på veldig lenge, og trenger så sårt tips på hvordan se bedre ut :) Tusen takk på forhånd!

Anonymous poster hash: c2ef6...78f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrubb huden og påfør masse fuktighetskrem/fukt maske før du legger deg.

Farg håret, evt klipp det.

Bruk en blush og bronzer som passer din hudtone

Finn en foundation med litt glød i f.eks Fit Me fra Maybelline

Bruk litt highligther på kinnbeina, en lys beige litt skimrende øyeskygge funker bra.

Bruk hvit/nude inliner på våtkanten, brukt en fra Isadora i årevis. Gjør at du ser mer våken og kvikk ut.

Ta på den en neglelakk i en frisk farge f.eks korall, påfør litt glitterneglelakk på tuppene.

Ta et par soltimer hvis du føler deg blek og trøtt. (Vet det er fy fy her på forumet men man har lov noen ganger i året)

Selvbruning er også fint, bruker den fra Dove som gir gradvis farge. Smør deg i 2-3 dager morgen og kveld før fest.

Påfør litt bronzer med skimmer på bryst og skuldre. Husk bodylotion først, da sitter den bedre.

Bruk litt store øredobber i en kontrastfarge f.eks blått hvis du f.eks går i helsort.

Finn et skjal/skjerf med litt farger.

Bruk høye men komfortable hæler, gjør mye for antrekket.

:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser selv at jeg ser bedre ut-får en slags glød, hvis jeg gleder meg og pynter meg litt. Setter på musikk jeg liker, tar et glass vin med inn på badet, tar på favorittduften. Og litt farge på leppene gjør susen, man kan ikke ikke smile av røde lepper som smiler til deg i speilet :) deretter må du gjerne følge alt som skrevet over; jeg er elendig på sminke og skjønner ikke halvparten.

Anonymous poster hash: 0a237...4b0

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Kanskje ikke så veldig hemmelige, men her er hva jeg gjør:

- To kvelder i uka:

- Tørrbørster hele kroppen

- Ansiktsskrubb

- Ansiktsmaske

- Hårmaske

- Ser over øyenbryn og plukker vekk hår som ikke skal være der

- Manikyr og pedikyr, evt. lakkering

- En gang i måneden:

- Fjerner hår fra underarmene vha. hårfjerningskrem

- Farger vipper

- Får bryn nappet

- Neglestøping

- Annenhver måned:

- Hårklipp og striping

- Hver sjette måned:

- Tannprofylakse

- Tannbleking

Ellers drikker jeg 1,5-2 liter rent vann daglig, noe som har forbedret hudkvaliteten min. "Spriter" opp vannet med skivet agurk og sitron, men det er mest fordi kranvannet hos meg ikke smaker noe særlig godt. I tillegg prøver jeg å få meg en halvtimes gåtur hver dag, det hjelper om ikke annet på humøret og jeg får ryddet litt i tankene. Nok søvn sier vel seg selv, og det samme med ordentlig mat.

Forøvrig synes jeg KG Dama har gitt deg veldig gode tips om hvordan du kan bli fin og flott i en fei. Mine råd er det som fungerer (for meg, vel og bemerke) som en liten klippe når livet stormer som verst.

Ønsker deg lykke til.

Skrevet

- To kvelder i uka:

- Ansiktsskrubb

- Ansiktsmaske

- Hårmaske

- En gang i måneden:

- Farger vipper

- Får bryn nappet

- Neglestøping

- Annenhver måned:

- Hårklipp og striping

- Hver sjette måned:

- Tannprofylakse

- Tannbleking

Ellers drikker jeg 1,5-2 liter rent vann daglig, noe som har forbedret hudkvaliteten min. "Spriter" opp vannet med skivet agurk og sitron, men det er mest fordi kranvannet hos meg ikke smaker noe særlig godt. I tillegg prøver jeg å få meg en halvtimes gåtur hver dag, det hjelper om ikke annet på humøret og jeg får ryddet litt i tankene. Nok søvn sier vel seg selv, og det samme med ordentlig mat.

Forøvrig synes jeg KG Dama har gitt deg veldig gode tips om hvordan du kan bli fin og flott i en fei. Mine råd er det som fungerer (for meg, vel og bemerke) som en liten klippe når livet stormer som verst.

Ønsker deg lykke til.

Anonymous poster hash: df7e2...dc6

Skrevet

- To kvelder i uka:

- Ansiktsskrubb

- Ansiktsmaske

- Hårmaske

- En gang i måneden:

- Farger vipper

- Får bryn nappet

- Neglestøping

- Annenhver måned:

- Hårklipp og striping

- Hver sjette måned:

- Tannprofylakse

- Tannbleking

Ønsker deg lykke til.

:sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert:

Hadde jeg ALDRI gidde!

• Liker 3
Gjest Zeitgeist
Skrevet

:sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert:

Hadde jeg ALDRI gidde!

Vel, det er dette som fungerer for meg. Det er ikke alltid at jeg synes det er så ustyrtelig morsomt, men jeg vet at jeg føler meg bedre etterpå, samt at det er blitt såpass rutine at mye av dette går raskt unna. Hår- og ansiktsmaska gjør sitt, mens jeg gjør andre ting - leser, strikker, ser på TV osv. Jeg tror hver og en for finne det som funker for en selv. Man er jo ikke akkurat lovpålagt å følge mitt regime ;)

Skrevet

Drikker vann

Smiler

Bølger håret

Hvis jeg har baggy bukse har jeg stram topp og omvendt

Bruker glitterøyenskygge og eyeliner som framhever øynene mine til hverdags

Peeler hele kroppen 1 gang i uka og tar på body butter

Peeler ansiktet engang i uka og tar på ansiktsmaske, bruker decleor.

Hver morgen renser ansiktet, serum og ansiktskrem fra decleor

Hver kveld renser ansiktet serum og night balm fra decleor

Lakker neglene ved behov

Tar fotbad hver andre uke, fotkrem hver kveld

Bruker leppestift og lipgloss

Anonymous poster hash: 7feb3...15d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...