Gå til innhold

Hvor gammel når barna står opp alene?

Anbefalte innlegg

Gjest agurk
Skrevet

Når begynte barna deres å stå opp alene om morgenen? Lillemann er såvidt begynt nå, han er tre. Han setter på film og leker litt før jeg står opp å ordner frokost. Har soverom kliss inntil stua da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstemann var oppe selv da han var rundt 3 år, men en av oss sto opp med ham, sørget for at han hadde sokker og evt. andre klær så han ikke skulle fryse, satte fram drikke og litt oppskjært frukt. Ja, og så ble tv'en satt på! :):wink:

Så kunne vi ligge å slumre en laaang stund... :wink: :-)

Skrevet

Vår eldste var også rundt 3 da han begynte og stå opp selv. Nå er han 6 og lillebroren nærmer seg 3, problemet er at de finner en stol og klatrer opp på kjøkkenbenken og finkjemmer skapene på jakt etter noe godt. :-? Så det er lurt å ha litt frukt eller yoghurt tilgjengelig. Ei veninne smører skiver som hun legger i kjøpeskapet kvelden før, har ikke testet det ut selv.

Gjest *Fiona*
Skrevet

Å, dette var godt å høre... min er 4 nå, og jeg har alltid følt meg som verdens verste mor når han sitter alene i stua lørdag morgen med brødskiva si og ser barnetv. Står jo opp og lager mat og pakker dyna rundt ham, virker jo som han har det bra, og han kommer inn en million ganger for å referere fra Barne-TV... men i utgangspunktet har jeg liksom litt motvilje mot det bildet; at en unge skal sitte alene og se på TV.

Godt å høre at jeg ikke er den eneste med kronisk søvnbehov :-)

Skrevet

Husker fra jeg var barn at det var godt å få den stunden alene før foreldrene sto opp. Alle trenger alene-tid, også barn. Ingenting å ha dårlig samvittighet for, ungene koser seg. Spesielt når de er to kan de ha det fint alene i timesvis.

Skrevet
Spesielt når de er to kan de ha det fint alene i timesvis.

Sant det, men jammen kan de finne på mye rart også. :ler:

Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

Vår tulle er snart tre, hun står og opp alene...en av oss står jo opp og lager frokost og passer på at hun har klær på osv.. Hun pleier faktisk si det selv "mamma, bare gå å legg deg litt du!" Så jeg føler hun og koser seg litt "alene" med frokost og barne-tv. sikkert godt for dem og å få litt tid bare for seg selv...Men må jo påføye at dette er noe som hører helgene til en gang i blandt, liker jo å utnytte helgene til en god felles frokost også!

Gjest Harmony
Skrevet

Her i huset står vi opp med lillejenta på 2 år, vi skifter bleie og kler på henne, lager frokost, og setter på en film. Så får mamma eller pappa slumre litt på sofaen før vi våkner til liv alle mann.

Skrevet

Samme her; treåringen står opp selv, setter på barne-tv og tar seg en banan eller en yogurt.

Hender jeg får litt dårlig samvittighet, men som regel seirer trettheten over samvittigheten :ler:

Jeg står opp når han kommer inn og tydelig gir uttrykk for at han vil ha selskap. Det kan være alt fra tre kvarter til halvannen time senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...