AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #1 Skrevet 16. oktober 2014 sliter med at jeg kaster opp maten min. Jeg har ikke veldig lav BMI (den er ca17,5), så er ikke farlig sånn sett at jeg trener. Går ikke mer ned i vekt heller,'men jeg er slapp og sliten. Løper mye og føler ofte at jeg er så tungpusten og muskelsvak. Blodprøver mine er ok, bare litt lavt magnesium og klorid. Er det direkte farlig av meg og trene tungt (f. Eks intervalltrening eller at jeg løper 1 mil?)?Anonymous poster hash: 09854...be1
frøkna Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 (endret) Hvis det er lenge siden kroppen din har fått tatt i seg næring kan du bli utmattet og muligens besvime. Ikke press kroppen din om den sier nei. Syns også BMI'en din hørtes litt lav ut.7 Edit: Altså det er ikke farlig å trene på tom mage i seg selv, men om du går lenge uten at kroppen får noe, så vil jo ikke kroppen ha noe energi å hente. Endret 16. oktober 2014 av frøkna
Erazor Skrevet 16. oktober 2014 #3 Skrevet 16. oktober 2014 Dersom du ikke klarer å holde på maten og konstant føler deg slapp og sliten, mener jeg at det ikke er forsvarlig å presse kroppen til hard trening. Da vil du ikke få den næringen du trenger. Dersom dette har vedvart en stund er nok kroppen din allerede i nødmodus og har begynt å tære på musklene dine. Jeg vil absolutt anbefale å få kontroll på næringsinntaket før du fortsetter med tung trening. Slik du legger det frem, fremstår det som om du er på grensen til, eller allerede har en spiseforstyrrelse. Derfor vil jeg på det sterkeste be om at du søker hjelp til å få orden på problemet med at du ikke klarer å holde på maten. 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #4 Skrevet 16. oktober 2014 Hvis du ikke får i deg næring, og i tillegg har lite fettlagre, tvinger du kroppen din til å benytte alternative energiressurser hvis du i tillegg skal trene, og alternativet til glukose- og fettlagre er muskler. Kroppen skiller ikke der på skjelett- og hjertemuskel. Hjertet ditt kan altså miste muskulatur, og ja - det er farlig. Anonymous poster hash: 35390...0f3 1
Gjest Runforit Skrevet 17. oktober 2014 #5 Skrevet 17. oktober 2014 sliter med at jeg kaster opp maten min. Jeg har ikke veldig lav BMI (den er ca17,5), så er ikke farlig sånn sett at jeg trener. Går ikke mer ned i vekt heller,'men jeg er slapp og sliten. Løper mye og føler ofte at jeg er så tungpusten og muskelsvak. Blodprøver mine er ok, bare litt lavt magnesium og klorid. Er det direkte farlig av meg og trene tungt (f. Eks intervalltrening eller at jeg løper 1 mil?)?Anonymous poster hash: 09854...be1 Har du bulimi? 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #6 Skrevet 17. oktober 2014 Jeg har selv slitt med anoreksi og bulimi - og ja, det er farlig. Anonymous poster hash: cf924...7a2 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #7 Skrevet 17. oktober 2014 Ja jeg har bulimi, men legen min sier ikke noe om treningen min. Hun vet at jeg så og si trener daglig. Kaster opp kanskje fem ganger om dagen og er til tider ganske dehydrert også og det er derfor jeg er litt usikker på dette med trening. Men når ikke legen sier noe så oppfatter man jo at det ikke er farlig.Anonymous poster hash: 09854...be1
Gjest Runforit Skrevet 17. oktober 2014 #8 Skrevet 17. oktober 2014 Ja jeg har bulimi, men legen min sier ikke noe om treningen min. Hun vet at jeg så og si trener daglig. Kaster opp kanskje fem ganger om dagen og er til tider ganske dehydrert også og det er derfor jeg er litt usikker på dette med trening. Men når ikke legen sier noe så oppfatter man jo at det ikke er farlig.Anonymous poster hash: 09854...be1 Det er veldig farlig. Ikke bare forstyrrer du saltblansen i kroppen, blodsukkeret ditt raser også slik at du kan svime av, du kan risikere å etse hull i spiserøret og det tærer fryktelig på hjertet. Mange med bulimi dør faktisk over doskåla. 2
Frk.K Skrevet 17. oktober 2014 #9 Skrevet 17. oktober 2014 Kjære trådstarter. Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle nettsiden til IKS. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Mvh Frk.K, mod. 2
Anbefalte innlegg