AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #1 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg sliter mye med angst tvang og depresjon. Dette påvirker meg i stor grad. Jeg er ikke i jobb og har få venner som jeg tørr og møte. Jeg gruer meg veldig til desember IKKE Pga jula da jeg er veldig heldig og har en familie og feire med men det skjer flere ting i løpet av desember som gjør at jeg kommer til og sitte med forferdelig angst. Så det jeg ønsker tips om er ting jeg kan syssel sette meg med så jeg ikke bare sitter å tenker på det jeg er så redd for. Gjerne ting som kan minne meg om at julen nærmer seg så jeg har noe hyggelig å se frem mot jeg har kjøpt inn 4 julefilmer som jeg skal kose meg med hver søndag i advent. Men ønsker gjerne tips om ting jeg kan gjøre / lage som får tankene mine over på andre ting Anonymous poster hash: f6d2a...5b8
Mermaid Blues Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 Julefilmer høres koselig ut Førjulstiden er jo perfekt for å lage ting, kanskje til og med lære noe nytt? Du kan feks bake småkaker, marsipan, konfekt, lage julepynt eller strikke dersom du liker det? Eller hva med å lage hjemmelaget sylte, leverpostei eller lammerull, feks? Ikke kjempevanskelig (for alt jeg vet kan du det fra før) men det tar noen timer og krever litt konsentrasjon. Om du føler deg komfortabel med det kan du jo også invitere noen venner over til et lite juleverksted med baking osv. Du kan også prøve å lage tidenes mest fancy pepperkakehus, da har du hvertfall ikke tid til å tenke på noe annet. Broren min prøvde å lage Nidarosdomen et år, han måtte riktignok gi opp vestveggen, men det ble en flott pepperkakekirke likevel Håper du får en fin førjulstid 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #3 Skrevet 16. oktober 2014 Bake? Jeg synes det er koselig å bake frem mot jul, småkaker, kakemenn, julekonfekt, pepperkaker, hva nå enn en har lyst på. Lage koselige julepresanger av hjemmelagde peppernøtter/ brente mandler/ marsipankuler etc på krukker som du selv dekorerer, enten en er flink å male fine dekorasjoner selv, pynte med bånd eller klistremerker. Lage juledekorasjoner til deg selv eller gi bort, krans til ytterdøren, borddekorasjoner og slikt. Håper du får en fin desember uansett hva du finner til å fylle dagene med Anonymous poster hash: f23c6...398 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #4 Skrevet 16. oktober 2014 Hva med en rolig, avslappende hobby der du skaper noe? Mange som har god effekt av det. Du kan strikke, hekle, male, skrive, bake osv:) Anonymous poster hash: 8550f...cda 1
Cessa74 Skrevet 16. oktober 2014 #5 Skrevet 16. oktober 2014 Som de andre skriver -finn en rolig hobby. En veldig enkel hobby som tar tankene vekk og som er veldig hyggelig er brodering. Små kors i duk/stoff etter mønsteroppskrift. Så enkelt at selv barn klarer det, og det kan bli fine gaver av det også! Mønster og garn får du i garn- og hobbybutikker. Start med noen små prosjketer og sjekk om dette er noe for deg? Sett på koselig julemusikk eller radio, en kopp te og broder ivei! 1
Kittykat Skrevet 16. oktober 2014 #6 Skrevet 16. oktober 2014 Forslagene du har fått i tråden her, synes jeg er veldig gode. Jeg sliter med angst selv og vinterstid er ikke en lett tid for året på meg. Mulig jeg plukker opp noen av disse knallbrae tipsene her jeg og 1
Harlekin Skrevet 20. oktober 2014 #7 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg har ikke angst, men synes likevel disse tipsene er kjempefine, også for dem som ikke har angst men som også trenger hyggelig og avslappende sysselsetting frem mot jul 2
SiMa Skrevet 21. oktober 2014 #8 Skrevet 21. oktober 2014 Lage julekort? Gå ut på julefotografering? Ta med fotoapparat og ta stemningsfulle bilder av julegata, julepyntede butikker på kveldstid, det første snøfallet? Lage pepperkakehus? Invitere noen du kjenner og føler deg komfortabel med på pepperkakebaking eller marsipantrilling? Lage julegaver? Spiselige ting som knekkebrød, sild, appelsinmarmelade etc. Besøke foreldre/besteforeldre og hjelpe litt til med juleforberedelsene? Høre behagelig musikk, tenne stearinlys og slå deg til i sofaen med et pledd og en kopp god te? Eller varm sjokolade med krem.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #9 Skrevet 21. oktober 2014 Lage julekort? Gå ut på julefotografering? Ta med fotoapparat og ta stemningsfulle bilder av julegata, julepyntede butikker på kveldstid, det første snøfallet? Lage pepperkakehus? Invitere noen du kjenner og føler deg komfortabel med på pepperkakebaking eller marsipantrilling? Lage julegaver? Spiselige ting som knekkebrød, sild, appelsinmarmelade etc. Besøke foreldre/besteforeldre og hjelpe litt til med juleforberedelsene? Høre behagelig musikk, tenne stearinlys og slå deg til i sofaen med et pledd og en kopp god te? Eller varm sjokolade med krem. Takk :DDet var sånne tips jeg håpet på. :D Masse gode ideer her :D takk Anonymous poster hash: f6d2a...5b8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå