Gjest Starya Skrevet 18. juli 2004 #41 Skrevet 18. juli 2004 Når jeg er på feriebesøk betaler jeg noe av maten når vi handler samtidig, og kjøper selv inn snacks og brus som går til fellesskapet. Har jeg ikke fått kjøpt så mye, legger jeg igjen litt penger i pengeskåla de har stående på kjøleskapet, som de bruker av til diverse innkjøp. I fjor var jeg og min mor der, sammen med min svigerinne. Hun hadde også bidratt med å kjøpe snacks og annen snop. Dagen vi dro pakket hun ned alt hun hadde kjøpt som ikke var spist -også halvfulle poser. Da ble vi andre to ganske så
Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2004 #42 Skrevet 18. juli 2004 Jeg flyttet nordover. En vennine fra der jeg bodde før hadde jo lyst å se landsdelen. Så vi avtalte at hun og to halvvoksne unger skulle komme en sommer. Vi snakket om å se landsdelen på sitt fineste siden det var sommer. Jeg hadde veldig dårlig råd etter flytting osv. Bodde i en ganske liten leilighet siden vi venta på huset. Jeg har jo tilgang til allverdens fisk. Lager ulike retter. Aldri det samme. Vi spiser sjelden kjøtt. De gledet seg på ordentlig fisk. Slik er jo ikke i Oslo. Etter to dager hyler tenåringen ved matbordet. må vi ha fisk hver dag? herregud, det her skal jeg ha i hus i 14 dager. Så var de vant til ditt og datt i helger. selfølgelig laga jeg det og. bakte frysa full til de kom. Likeså fiskeretter. Slik at vi skulle komme oss ut da det var finvær. Vi har mange turistattraksjoner der vi bor og jeg foreslo det ene og det andre. NEI. Etter ei uke med tenåringer som satt inne og kranglet, fikk jeg nok. I dag skal vi på tur. Er det noen som ikke vil være mede? enden var at jeg guidet de rundt en hel dag.Jeg betalte ferger, bensin og kjørte. Jeg foreslo det ene og det andre. Ikke faen. Så kom jeg over de to ungdommene da de satt å så på tv en kveld. De satt og telte sine lommepenger. satt og skrøt over at de ikke hadde brukt ei krone etter ei uke. Ja, har dere ikke lyst å gå ut å kose dere da? nei vi skal bruke de da vi kommer hjem igjen. Da skal vi på MD og BK. Siste uken spurte jeg moren om hun ikke hadde lyst å se noe her på disdriktet. nei, ikke så viktig for henne!! Siden den dagen gikk jeg bare å ventet på at de skulle reise. De satt inne å spilte tv-spill- Noe som ungene mine ikke fikk lov til på dagtid. De grin/sloss seg til det. Jeg ga meg for å få fred. Hvorfor de kom, aner jeg ikke. Tre siste kvelder skreik de over bråk til huseier. de fant ut at de skulle legge seg litt tidlig den kvelden. De ville gå og klage for de fikk ikke sove. Mora vet jeg har ganske mye penger. Til meg ble de aldri velkommen noe mere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå