AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #41 Skrevet 17. oktober 2014 Kan folk se om jeg har søkt på en person før dette med snokevarsel tredde i kraft i dag? altså viss jeg søkte på en person for et halv år siden, kan den personen se det da? Anonymous poster hash: 55726...a26 Ja, er det ikke slik det er, da? Anonymous poster hash: 42bd5...2ce
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #42 Skrevet 17. oktober 2014 Jeg må seriøst ha dette inn med t-skje. Kan andre se hvem jeg har snoket på tidligere? Eller er det kun fra og med i morgen dette registreres? Anonymous poster hash: 69e91...adf Spiller det noen rolle om noen får vite dette, da? Selv skal jeg i dag søke opp alle jeg vet hvem er. Om de vil spørre meg hvorfor når jeg ser dem, så sier jeg bare at jeg har søkt opp alle jeg vet hvem er for ikke å forskjellsbehandle noen. Om de har et problem med det så får de bare ha det! Anonymous poster hash: 42bd5...2ce 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #43 Skrevet 17. oktober 2014 Ja, er det ikke slik det er, da? Anonymous poster hash: 42bd5...2ce Nei. Anonymous poster hash: 022ba...7c9
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #44 Skrevet 17. oktober 2014 Du kan jo snoke anonymt på skattesnok.no. Koster lite mens beholder privatlivet :-) Anonymous poster hash: f075a...810
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #45 Skrevet 17. oktober 2014 Du kan jo snoke anonymt på skattesnok.no. Koster lite mens beholder privatlivet :-) Anonymous poster hash: f075a...810 Sånne sider undergraver jo hele opplegget, håper det blir stanset. På den annen side, hvem i all verden er desperate nok til å betale for skattesøk? Anonymous poster hash: 022ba...7c9
Gjest Heartbeat Skrevet 17. oktober 2014 #46 Skrevet 17. oktober 2014 Ingen får vite noe, kun for skattelistene fra 2013. Altså ingen søk før det.Har nettopp vært inne på skatteetaten og sjekka
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #47 Skrevet 17. oktober 2014 Herregud...er det ennå folk som ikke har skjønt det?? Er mange (iallefall 4) måter jeg vet å omgå dette på? 2 av måtene er jo beskrevet på nettet i dag også? Ikke at jeg gidder snoke noe videre, men dette er da child's play å omgå... Anonymous poster hash: 5c040...018
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #48 Skrevet 17. oktober 2014 Herregud...er det ennå folk som ikke har skjønt det?? Er mange (iallefall 4) måter jeg vet å omgå dette på? 2 av måtene er jo beskrevet på nettet i dag også? Ikke at jeg gidder snoke noe videre, men dette er da child's play å omgå... Anonymous poster hash: 5c040...018 Hva får du ut av å poste dette gang på gang? Anonymous poster hash: 022ba...7c9
Gjest Blondie65 Skrevet 18. oktober 2014 #49 Skrevet 18. oktober 2014 Hva får du ut av å poste dette gang på gang? Anonymous poster hash: 022ba...7c9 Det er faktisk tilfelle - og lovlig - at en kan betale for at andre skal søke for seg. En tar 50, en annen 250/søk. Jeg har store problemer med å forstå at folk vil bruke penger på det bare for gøy, men kan se for meg at andre som ønsker det og er redd for reaksjonen til den de søker opp kan benytte seg av slikt. Jeg er for at listene skal være mulige å søke i, fordi jeg ønsker åpenheten dette gir. Imidlertid er fjerning av anonymitet et resultat av at dette ble nettbasert og at folk rett og slett ikke har klart å kontrollere seg selv. Og det synes jeg er positivt. At de som nå har et reelt behov for å søke i skattelistene kan kjøpe seg anonymitet er en naturlig følge, men jeg antar jo at det ikke er mulig å leve av en slik inntekt.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #50 Skrevet 18. oktober 2014 Å få andre til å søke for seg er ikke 4 måter å omgå "problemet" på, om man ikke regner at man kan få 4 ulike personer eller firma til å gjøre det Men jeg håper dette forbys snarest, da det undergraver hele systemet med at man ikke skal søke anonymt. Hadde også vært gøy om noen av disse firmaene som lever av snoking hadde vært like skruppelløse med å legge ut navnene på de som kjøper søk. Hva er det egentlig som feiler folk som betaler 250 kroner for å se hva naboen tjener? Skal bli interessant å se om noen ukjente har søkt meg opp, da kan jeg gå ut fra at noen i min nærhet er villige til å betale for å snoke på meg. Kanskje vi kan gjøre butikk av det selv? Kan jo legge ut på facebook at jeg er villig til å røpe skatten min for 50 kroner per hode Anonymous poster hash: 022ba...7c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå