Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

f

Endret av gjest 321
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det dere gjør på andre date som gjør deg så kald da? Er det pga at det ikke er alkohol i bildet på andre date?

Skrevet (endret)

T

Endret av gjest 321
Skrevet

Jeg synes dette "hehe" som du legger til annenhver setning er ganske turnoff.

Anonymous poster hash: a7d9a...0dd

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes dette "hehe" som du legger til annenhver setning er ganske turnoff.

Anonymous poster hash: a7d9a...0dd

Sorry, godt jeg ikke prøver å sjarmere deg da HEHE ;)

• Liker 1
Skrevet

Sorry, godt jeg ikke prøver å sjarmere deg da HEHE ;)

Og jeg er faktisk enig, takk for konstruktiv kritikk! ;)

• Liker 1
Gjest HowardRoark
Skrevet

Hey. Takk for at du deler med oss.

Dette er faktisk ganske interessant informasjon for oss menn og jeg kan fortelle deg ganske sikkert at mange menn er blinde for nettopp dette. Er det noe jeg kan takke Kvinneguiden for er det nettopp denne innsikten her.

Jeg kan også si ganske sikkert at de fleste du møter, så sant de ikke er veldig erfarne og kjenner kvinnens psykologi meget godt, vil anta at du ikke er særlig interessert slik du oppfører deg. I hvert fall ut i fra det du beskriver.

Til spørsmålene dine...

Etter disse to datene, så stopper ofte gutten å ta kontakt.

Så spørsmålet mitt er egentlig, er det fordi jeg virker kald og uinteressert og gutten dermed føler seg avvist og ikke tør å ta mer kontakt?

Det kan være andre grunner også, men det er klart at om en gutt tar initiativ, føler seg avvist og i tillegg ikke hører noe fra deg i etterkant, så ville de fleste inkludert orakelet på Kvinneguiden sagt at han burde tatt hintet. LES: Du er ikke interessert.

Eller er det fordi han forventer at jeg skal ta kontakt etter date nr 2?

Personlig forventer jeg et samspill mellom meg og jenta jeg treffer. Om hun ikke gir noe som helst tilbake, så tenker jeg at hun ikke er interessert, men i tillegg opplever jeg henne også som kjedelig. Skal det være noe kjemi mellom en mann og en kvinne, må begge to engasjere seg og det helst ganske tidlig.

Hvis man er på date og merker at man ikke er interessert i personen som potensiell kjæreste, er det da lov å gå på ny date i håp om å bli venner?

Generelt synes jeg dette er en dårlig ide, fordi jeg vet hvordan menn flest er, men om du vil prøve på dette, bør du i så fall klargjøre på forhånd og si det rett ut.

Når det gjelder selve problemstillingen din, så virker det som om du er totalt motsatt av folk flest. Det normale er jo å bli mer avslappet jo bedre kjent man blir.

Hva med å bare være deg selv på både første og andre treffet? Å treffe noen for min del handler om å bli bedre kjent og se om vi passer sammen enten som venner, elskere eller kjærester. Om man er seg selv og ikke later som noe annet, så går dette av seg selv. Bare ikke vær så låst til ett enkelt utfall og vær åpen for hva som kan skje.

:)

Skrevet (endret)

,

Endret av gjest 321
Skrevet

Da har jeg tatt noen veldig dårlige beslutninger i det siste, ettersom jeg som regel tenker at hvis karen er artig, men jeg ikke er interessert. Så kjører jeg på i retning mot en ny kompis :P Så da har jeg som regel prøvd å være mer vennskapelig i oppførsel og på meldinger. Og funnet på noe med han i håp om at han skal se mer på meg som en kompis.

Dette er jo egentlig en håpløs og egoistisk idè med tanke på at disse stakkars karene sikkert har ønsket noe mer (Med tanke på hvor interessert de har virket)

Får vel bare gi opp den tankegangen? Og skaffe meg kompiser på et annet vis :P

Av en person som var interessert, men senere ble min kompis.

Hvordan fikk du han siste der til å bli en kompis da? Litt off topic, men jeg lurer litt på det samme, jeg syntes det er et pes med jentevenner og skulle gjerne hatt flere venner, men da gutter, men det har vist seg å være en umulig oppgave. Det er null problem å bli kjent med dem, men de vil jo ALDRI bare være venner. Det går ikke an å henge å se på film eller trene sammen eller gjøre noe som helst, uten at de skal prøve seg eller tror at man har noe på gang. Har alltid lurt fælt på hvordan noen jenter klarer å finne gode guttevenner.

Anonymous poster hash: 07587...855

Gjest Citronella
Skrevet

Du må definitivt løsne på skuldrene. Men det jeg lurer på: Er du interessert i disse du dater? Eller bare prøver du å få de interesserte i deg?

Skrevet

Du må definitivt løsne på skuldrene. Men det jeg lurer på: Er du interessert i disse du dater? Eller bare prøver du å få de interesserte i deg?

Det var faktisk et ganske treffende spørsmål.. Og svaret er egentlig Nei. Jeg er ikke særlig interessert.

I utgangspunktet er jeg som regel nysgjerrig, og liker å treffe nye folk. Så jeg er åpen for å bli interessert, men det er vel heller sjeldent jeg virkelig er interessert..

Dessverre så kommer som regel min interesse i det øyeblikket jeg merker at de begynner å gi opp. Da har jeg allerede vært fryktelig avvisende, så det er jo ikke rart de mister interessen på dette punktet. (Vet det er helt tåpelig.)

Skrevet

Hvordan fikk du han siste der til å bli en kompis da? Litt off topic, men jeg lurer litt på det samme, jeg syntes det er et pes med jentevenner og skulle gjerne hatt flere venner, men da gutter, men det har vist seg å være en umulig oppgave. Det er null problem å bli kjent med dem, men de vil jo ALDRI bare være venner. Det går ikke an å henge å se på film eller trene sammen eller gjøre noe som helst, uten at de skal prøve seg eller tror at man har noe på gang. Har alltid lurt fælt på hvordan noen jenter klarer å finne gode guttevenner.

Anonymous poster hash: 07587...855

Godt spørsmål. Jeg sliter som regel med det samme som deg, at de som regel ikke vil være venn de vil noe mer. Og hvis det ikke blir noe mer så vil de ingenting..

Men.. i det tilfellet hvor jeg ble kompis med han ene, så var det rett og slett fordi han ga meg opp (på potensiell kjæreste fronten.) Jeg gjorde det jeg kunne for å vise at jeg ikke ville være noe mer enn venner, og sa blant annet at jeg kunne være Wing woman på byen haha..

Dessuten inviterte jeg han på ting hvor det var flere folk, og det var naturlig at det var en mer Kompis-setting, enn en date :P Så ble det bare sånn til slutt.

Gjest HowardRoark
Skrevet

Takk for svar :)

Så jeg bør altså være mer frampå når det kommer til initiativ. Får prøve på det!

Ikke nødvendigvis å ta mer initiativ, selv om det kun er positivt, men du bør i det minste gjøre det tydelig at du liker han og dermed gjøre det enkelt for han å ta videre initiativ.

Men nå virker det jo som hovedproblemet ditt her er at du treffer menn du egentlig ikke er interessert i? Og jeg tror du har misforstått ganske mye om du bruker 'dating' til å få deg 'kompiser'? Hvor møter du disse egentlig?

Bli gjerne kjent med menn og få flere kamerater, men da bør ikke du gå på 'date' med de og i hvert fall gjøre det tydelig på forhånd at du kun ønsker vennskap. Hvordan hadde du likt om en mann tok deg med på en date, men hele tiden visste at han kun ønsket deg som venn? Hadde du følt deg lurt?

Ellers vet jeg ikke om jeg har noen gode råd å gi deg. Mye av de tingene vi diskuterer her inne har med erfaring og modning å gjøre. Det er ikke alt man kan lese seg til, så ofte må man bare prøve og feile. Bare pass på at du ikke tråkker på for mange i prosessen og behandler folk fint.

Skrevet

Ikke nødvendigvis å ta mer initiativ, selv om det kun er positivt, men du bør i det minste gjøre det tydelig at du liker han og dermed gjøre det enkelt for han å ta videre initiativ.

Men nå virker det jo som hovedproblemet ditt her er at du treffer menn du egentlig ikke er interessert i? Og jeg tror du har misforstått ganske mye om du bruker 'dating' til å få deg 'kompiser'? Hvor møter du disse egentlig?

Bli gjerne kjent med menn og få flere kamerater, men da bør ikke du gå på 'date' med de og i hvert fall gjøre det tydelig på forhånd at du kun ønsker vennskap. Hvordan hadde du likt om en mann tok deg med på en date, men hele tiden visste at han kun ønsket deg som venn? Hadde du følt deg lurt?

Ellers vet jeg ikke om jeg har noen gode råd å gi deg. Mye av de tingene vi diskuterer her inne har med erfaring og modning å gjøre. Det er ikke alt man kan lese seg til, så ofte må man bare prøve og feile. Bare pass på at du ikke tråkker på for mange i prosessen og behandler folk fint.

Takk igjen, ser at jeg har fremstilt meg selv som en hodeløs dust haha.

Men ja, jeg er enig i at jeg kanskje kan gi litt mer respons på at jeg er interessert. Bra tips!

Jeg treffer som regel menn på byen, fest, gjennom felles venner og lignende. Og jeg går på date ettersom jeg likte karen første gang jeg traff han, eller så noe form for potensiale i han. Jeg er altså nysgjerrig og åpen for å bli interessert. Er det ikke det man går på date for da? Å bli bedre kjent, for å se om det er noe der?

Men når det da dabber av med interesse fra min side (hvilket det ofte gjør), og jeg syntes karen er trivelig og artig. Så er jeg av den naive tro at man kan gå over til å være venner. Winwin...eh (Men ser jo helt klart at jeg burde være mer klar og tydelig på dette, når jeg merker at interessen for "noe mer" ikke er tilstede fra min side.)

Har ikke lyst til å såre noen, og er ganske mye mer empatisk enn det jeg framstiller meg selv her.. :P

Du får være glad du ikke treffer meg ute haha, for det er tydeligvis litt av et hodebry for de som er på date med meg.

Gjest HowardRoark
Skrevet

Takk igjen, ser at jeg har fremstilt meg selv som en hodeløs dust haha.

Men ja, jeg er enig i at jeg kanskje kan gi litt mer respons på at jeg er interessert. Bra tips!

Jeg treffer som regel menn på byen, fest, gjennom felles venner og lignende. Og jeg går på date ettersom jeg likte karen første gang jeg traff han, eller så noe form for potensiale i han. Jeg er altså nysgjerrig og åpen for å bli interessert. Er det ikke det man går på date for da? Å bli bedre kjent, for å se om det er noe der?

Men når det da dabber av med interesse fra min side (hvilket det ofte gjør), og jeg syntes karen er trivelig og artig. Så er jeg av den naive tro at man kan gå over til å være venner. Winwin...eh (Men ser jo helt klart at jeg burde være mer klar og tydelig på dette, når jeg merker at interessen for "noe mer" ikke er tilstede fra min side.)

Har ikke lyst til å såre noen, og er ganske mye mer empatisk enn det jeg framstiller meg selv her.. :P

Du får være glad du ikke treffer meg ute haha, for det er tydeligvis litt av et hodebry for de som er på date med meg.

Ok. Om det er utelukkende slik du møter folk, tenker jeg at det er mer naturlig at det kan åpne både for romantikk og vennskap ettersom det kanskje ikke er en tydelig definert romantisk date, men gi selvsagt beskjed i god tid om du merker at du ikke ønsker noe mer. Jeg antok vel at du i likhet med folk flest i dag møter folk gjennom nettdating eller Tinder, hvor intensjonen i utgangspunktet er romantikk.

Synes du virker morsom, jeg. En skikkelig knisejente.

Skrevet

Ok. Om det er utelukkende slik du møter folk, tenker jeg at det er mer naturlig at det kan åpne både for romantikk og vennskap ettersom det kanskje ikke er en tydelig definert romantisk date, men gi selvsagt beskjed i god tid om du merker at du ikke ønsker noe mer. Jeg antok vel at du i likhet med folk flest i dag møter folk gjennom nettdating eller Tinder, hvor intensjonen i utgangspunktet er romantikk.

Synes du virker morsom, jeg. En skikkelig knisejente.

Er det det folk flest driver med i dag altså? Henger visst litt etter jeg, men det kan man alltids gjøre noe med :) Får starte nettdatingkarrieren min her da! Hvordan enn man starter den..

Takk for det! Jeg er egentlig ganske morsom ja. :D

Gjest HowardRoark
Skrevet

Er det det folk flest driver med i dag altså? Henger visst litt etter jeg, men det kan man alltids gjøre noe med :) Får starte nettdatingkarrieren min her da! Hvordan enn man starter den..

Takk for det! Jeg er egentlig ganske morsom ja. :D

Tror nettdating og nå Tinder er blitt ganske vanlig, ja. Er ikke noen grunn til å gå over til nettet om du er happy med tingenes tilstand. Er jo tross alt kulere å møte folk i virkeligheten. Synes i hvert fall jeg da.

Hadde en tråd om hvor ofte folk ble sjekket opp her:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=876627&st=0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...