Gå til innhold

Arr på leggen og kjole/skjørt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen arr på leggen som ikke ser så pent ut.

Saken er at jeg liker å går med kjoler/skjørt som går rett over kneet.

Bruker jeg strømebukse/stay-ups av den tynne typen så vises det.

Så lurer jeg på skal jeg heller gå over på kjoler som er lengre for dekke til?

Selvsagt så kunne gått i dressbukse, men jeg er ikke noe buksemenneske heller så da blir "litt verre".

Er det bare jeg som tenker på dette når jeg ute blandt folk? Det er litt sygt å se andre har finere legger og jeg har noe som ser ut som litt "månelandskap".

Kort sagt hva ville du gjort?

Gode råd mottas med stor takk :-)

Anonymous poster hash: 130f2...1c3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er nok bare i ditt eget hode :)

Jeg har en kollega med store arr nedover leggen, og hun går stadig med skjørt. Første gangen jeg så arrene tenkte jeg ikke noe over det, annet enn at "javel, hun har arr".

Gå med skjørt med stolthet!

• Liker 2
Skrevet

Jeg har så masse arr og skader på bena mine at om sommeren, når jeg er brun, ser jeg litt skadet ut. Det har derimot aldri brydd meg en døyt. Jeg lekte mye som yngre, falt mye som eldre, og har litt ulike skader fra mange års idrett. Jeg går i skjørt akkurat når jeg vil, og dersom noen skulle finne på å kommentere det hadde jeg blitt ganske paff.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et veldig skjemmende arr på ene leggen. Og jeg går med skjørt til over kneet stadig vekk. For meg er ikke der arret verre enn et fødselsmerke for andre. Eller føflekker som kan være litt malplasserte eller store. Jeg har aldri hørt noen spørre om arret med mindre det er nære bekjente eller i intime sosiale settinger. Som feks venner på middag hjemme, et vors med jentegjengen eller tilsvarende.

Jeg nekter å tro at noen tenker noe negativt om et arr, selv om arret ikke er pent. De færreste mennesker klarer å komme seg så langt som til skolealder uten minst ett arr.

• Liker 2
Skrevet

Gå så mye i kjole og skjørt som du bare vil:) Du har et arr, du er ikke et arr! De alle flerse har arr av noe slag ett eller annet sted, og synes ikke det er noe som skal begrense hvordan man kler seg:) Har aldri reagert på at noen har arr selv når de har spradet rundt i bikini. Go for it TS :D

Anonymous poster hash: 7aa9e...55b
Skrevet

Jeg har et stort arr på hånden, 72 sting, så ingen småsaker detta og det er jo ikke så veldig lekkert, og ettersom det er oppå hånden så får jeg ikke gjemt det bort. Jeg aldri hørt noe negativt fra andre om at jeg har et arr, de fleste syns det er spennende. Så gå med hva du vil :) Tror uansett de kommer til å se på kjolen mer enn leggene dine :)

Skrevet

Jeg har en stor samling av arr litt overalt på beina (leke med dukker var morsomt, klatre i trær var enda mer morsomt) og det hindrer meg ikke i å gå med kjoler, skjørt og shorts.

Perfekte ben er det lite av, bare for å ha det sagt ;)

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg vil tro de fleste av oss har noen gamle 'krigsskader' fra livlige barne- og ungdomsår på leggene.

- skinnleggen er utsatt for å få seg noen solide skader, og jeg har mine og jeg går mye i skjørt.

De tynneste strømpene skjuler ikke disse arrene, og det plager meg ikke. Tenker ikke på dem lenger.

Så gå med skjørtene og kjolene dine og de tynne strømpene du. Du er i godt selskap.

Skrevet

Jeg hadde gått i kjoler og skjørt og ikke brydd meg om det vises :)

Har selv et arr på leggen som ikke er noe særlig pent, men ingen bryr seg om sånt utenom deg selv ;)

Gjest Enhjørning
Skrevet

Gå i det du føler for og ikke "gjem" leggene dine om du ikke ønsker det :) Har selv endel arr på knærne men kunne ikke brydd meg mindre. Tviler også på at noen tenker over at du har arr, det er i ditt eget hode. Jeg kan jo tenke "H*n har arr" og så tenker jeg ikke mer på det.

Skrevet

At du har arr på bena viser bare at du har vært litt aktiv :) Ingen som tenker på at det er noe stygt når du går i skjørt :)

Skrevet (endret)

Jeg har to store arr som i tillegg er som et søkk inn (var kjøttsår inn til benet uten at det ble sydd så grodde ikke pent). Jeg er forfengelig, men arrene har aldri plaget meg. Er liksom ikke noe "flaut" med det..Det viser at man har levd, dessuten har jeg to bra historier å fortelle.

Jeg håper ikke arr skal bli den "neste" tingen alle skal fikse på :-(

Arr er naturlig, og brilliant å smalltalke om! Haha

Endret av Unika
Skrevet

Lær deg selv å gå med det. Bruk tynnstrømper når du er på besøk hos folk du er komfortabel med. Utvid komfortsonen din gradvis. Detblir lettere og lettere. Snakker av erfaring :)

Skrevet

Jeg har en del arr som jeg aldri har tenkt på som skjemmende. Men jeg er mann og da gjør det ikke noe.

Det er ikke fair.

Ikke tenk på det. Å dekke deg til er verre enn å vise noen arr.

Skrevet

Jeg ser aldri på arr til andre, ikke noe jeg tenker over i det hele tatt. Har selv mange arr på lår + operasjonssår på akillesene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...