Gå til innhold

Er det noen som har greie på pensjon her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og har de siste 3 årene jobbet i en 15 % stilling ved siden av studiene. Stillingen er i et helseforetak.

I juni og juli var jeg ferievikar,og totalt sett kom jeg opp i en stillingsprosent på litt over 70. Da fikk jeg brev fra KLP om at jeg var innmeldt i den offentlige tjenestepensjonsordningen.

Nå i går fikk jeg et nytt brev fra KLP der det står jeg er blitt utmeldt fra offentlig tjenestepensjonsordning.

På lønnsslippene står det hver måned at det trekkes en bestemt prosentandel av lønnen (2%) til pensjon.

Noen som vet om det er riktig at det skal være som dette?

Anonymous poster hash: 9add6...7cd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke jobber der lenger blir du jo selvfølgelig utmeldt av pensjonsordningen som de har på det stedet du jobbet.

Anonymous poster hash: 4cb7b...9b4

Skrevet

Om du ikke jobber mange nok % lenger skulle det stå.

Anonymous poster hash: 4cb7b...9b4

Skrevet

Jeg er student og har de siste 3 årene jobbet i en 15 % stilling ved siden av studiene. Stillingen er i et helseforetak.

I juni og juli var jeg ferievikar,og totalt sett kom jeg opp i en stillingsprosent på litt over 70. Da fikk jeg brev fra KLP om at jeg var innmeldt i den offentlige tjenestepensjonsordningen.

Nå i går fikk jeg et nytt brev fra KLP der det står jeg er blitt utmeldt fra offentlig tjenestepensjonsordning.

På lønnsslippene står det hver måned at det trekkes en bestemt prosentandel av lønnen (2%) til pensjon.

Noen som vet om det er riktig at det skal være som dette?

Ja, du må ha over 25% stilling for å være innmeldt i den offentlige tjenestepensjonsordningen.

https://www.klp.no/person/pensjon/offentlig-tjenestepensjon/medlemskap#7.7114

Skrevet

Ja, du må ha over 25% stilling for å være innmeldt i den offentlige tjenestepensjonsordningen.

https://www.klp.no/person/pensjon/offentlig-tjenestepensjon/medlemskap#7.7114

Ok.Takk for svar.

Men alle årene jeg har jobbet kun 15 % har det stått på lønnsslippene at det trekkes 2% til pensjon hver måned. Er det noe annet enn dette KLP-greiene da kanskje?

TS

Gjest Tingelinling
Skrevet (endret)

Dersom du trekkes 2% de månedene du ikke jobber nok til å være innmeldt, skal du ha de pengene tilbake. Sjekk lønnsslippene dine og se om du har fått noen tilbakebetalinger.

Endret av Tingelinling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...