Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg begynner å jogge eller å springe begynner det å gjøre veldig vond i knærene. Kjenner at jeg er i good form med smerten gjør at jeg må stoppe treningen

Hva kan dette være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er definitivt et signal om at noe er galt. Ta øyeblikkelig en pause fra løpingen og oppsøk lege. I mellomtiden kan du sykle, pass på å å bruke såpass lett gir/belastning at du holder 70-90 omdreininger per minutt.

Skrevet

har hatt en pause på to uker å prøvde og begynne igjen idag, men smerten var der fortsatt

burde jeg besøke lege?

Skrevet

hva kan det foreksempel være?

Skrevet

Det er rett og slett en belastningsskade. Akkurat hvor i kneet den sitter kan variere, og kan være lurt å få sjekket hos lege.

Det som imidlertid er viktig er å endre treningen. Selv om du tar en pause fra løpingen og smertene gir seg, så vil de komme tilbake om du starter å trene igjen slik du har trent til nå. Riktig teknikk er avgjørende for å kunne løpe skadefritt. Det er mulig, ved trening, å øke mengden belastning en tåler, men det beste er jo selvfølgelig en kombinasjon; mindre belastning via riktig teknikk og økt toleranse.

Skrevet

må jeg forandre teknikk for å fikse problemet, eller er det noe lege må se på også sette igang en form for behandling?

Skrevet (endret)

må jeg forandre teknikk for å fikse problemet, eller er det noe lege må se på også sette igang en form for behandling?

Det kan godt være du har et problem som ikke kan løses av kun riktig teknikk, dette må en lege se på. Om legen identifiserer problemet og fikser det eller gir deg råd om hvordan du kan fikse det, så er det allikevel lurt å trene på riktig teknikk for å unngå at skaden kommer tilbake eller at det oppstår nye problemer.

Det første du kan gjøre er jo å søke på Google etter "runners knee", og se om du kjenner deg igjen. Her står det også en del om kneskader.

Endret av Maximillian Cohen
Skrevet

er på grensen til å ha muskel sykdomen cerebral parese, vet ikke om det kan ha noe å si?

Anonymous poster hash: 4e3be...f59
Skrevet

er på grensen til å ha muskel sykdomen cerebral parese, vet ikke om det kan ha noe å si?

Anonymous poster hash: 4e3be...f59

Er du trådstarter?

I så fall er lege det eneste riktige.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...