AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #1 Skrevet 16. oktober 2014 Hei Jeg bare lurer på et par ting. Tidligere har jeg hatt en inkassosak som har havnet på min tidligere addresse, til tross for at jeg har endret den i folkeregisteret. Er det sånn at inkassoselskaper går mot folkeregisteret eller må man endre dette selv? Også lurer jeg på enklest mulig måte å finne ut om man har inkasso på. Er det sånn at man kan ta kontakt med banken, også kan de finne ut, eller må man ringe inn til hvert enkelt inkassoselskap selv? Takk på forhånd for svar! Anonymous poster hash: bc8ef...4c2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 Inkassoselskaper leter ikke frem hver enkelt adresse i folkeregisteret, de vil som regel sende til adressen de har, dvs. den adressen kreditor har gitt dem. I tillegg til å endre adresse i folkeregisteret må du alltid kontakte alle banker, organisasjoner osv. (de du mottar post fra) og opplyse om endring av adresse. Du kan kontakte Norske Inkassobyråers Forening for en liste over alle inkassoselskap (som er registrert). Anonymous poster hash: a9cd9...232
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #3 Skrevet 16. oktober 2014 Anbefaler deg inkasso.no Du må sende skriftlig melding til inkassoselskapet om adresseendring. Dette er en av de tingene vi ser om er gjort når vi skriver dommer/leser korrektur på inkassodommer. Ligger det ikke skriftlig adresseendring i saken, bruker vi den adressen som stod på fakturaen, ellers får vi ugyldige dommer og på pådømme saken på nytt.Anonymous poster hash: 7b9ad...1cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå