Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kommer man bedre ut med, som enslig uten lån og gjeld, uten utdanning og aldri jobbet før? Jeg vil gjerne jobbe så mye jeg klarer men en del som hindrer meg. Så hva er "best" aap el uføre? Er det samme utbetaling og kan man jobbe så mye en vil og klarer? Hvordan blir aap i 2015

Anonymous poster hash: d0356...5eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er et spørsmål om helse ikke om penger.

Anonymous poster hash: 4338a...846

• Liker 3
Skrevet

Man "shopper" ikke velferdsordninger. Troll.

• Liker 3
Skrevet

Men hvordan blir aap i 2015?

Skrevet

Den nye uføretrygden blir mer lik dagens AAP-ordning. Regnes ut på samme måte, og man kan prøve seg i ulke stillingsprosenter uten å miste trygden.

Skrevet

Takk for svar og hvordan blir AAP?

Skrevet

Takk for svar og hvordan blir AAP?

Som det er i dag.

Skrevet

Ok, skulle ønske de kunne øke jobbprosenten mer enn 60%...

Skrevet (endret)

Ok, skulle ønske de kunne øke jobbprosenten mer enn 60%...

I en overgangsfase tilbake til jobb vil du kunne jobbe opptil 80% på AAP. Ved nye uføretrygd kan du vel jobbe opptil 80%.

Jeg kan ikke veldig mye mer om dette enn det jeg har satt meg inn i selv grunnet kronisk sykdom og etterhvert begrenset arbeidsførhet.

Les mer om ny uføretrygd her: https://www.nyuforetrygd.no/Forsiden

Endret av Rosalie
Skrevet

I en overgangsfase tilbake til jobb vil du kunne jobbe opptil 80% på AAP. Ved nye uføretrygd kan du vel jobbe opptil 80%.

Jeg kan ikke veldig mye mer om dette enn det jeg har satt meg inn i selv grunnet kronisk sykdom og etterhvert begrenset arbeidsførhet.

80% jobbing som uføre? Men da er man 50% uføre da?

Skrevet

På AAP kan man jobbe inntil 100 % men man får ikke noen utbetalinger om man jobber mer enn 60 % i den 14-dagers perioden.

Anonymous poster hash: d8762...fd7
Gjest krokodillen
Skrevet

Hva kommer man bedre ut med, som enslig uten lån og gjeld, uten utdanning og aldri jobbet før? Jeg vil gjerne jobbe så mye jeg klarer men en del som hindrer meg. Så hva er "best" aap el uføre? Er det samme utbetaling og kan man jobbe så mye en vil og klarer? Hvordan blir aap i 2015

er du seriøs??

slik lesning provoserer meg. så du tror du bare kan velge hvilken trygdeytelse du skal få? om AAP er et alternativ så er du i så fall i stand til å gjøre noe.

du har aldri jobbet i hele ditt liv, hvordan kan du da vite at du er ufør egentlig? du ahr jo ikke prøvd en gang. for å få uføre så må du uansett igjennom en del tiltak. med andre ord, alt annet skal være prøvd før du kan søke uføre

Gjest krokodillen
Skrevet

feil.

når de nye reglene trer i kraft kan uføre jobbe så mye de vil.. ganske urettferdig i forhold til de som går på AAP og ikke kan jobbe mer enn 60% uten å miste all stønad

Skrevet

feil.

når de nye reglene trer i kraft kan uføre jobbe så mye de vil.. ganske urettferdig i forhold til de som går på AAP og ikke kan jobbe mer enn 60% uten å miste all stønad

Men da mister dem aldri uføren?

Gjest krokodillen
Skrevet

Men da mister dem aldri uføren?

nei de gjør ikke det. men satsen kan bli justert alt ettersom hvor mye du jobber. men det finnes andre grunner til at du mister uføre.

det er sånne som deg som ødelegger ryktet til dem som faktisk har behov for en uføre

Skrevet

nei de gjør ikke det. men satsen kan bli justert alt ettersom hvor mye du jobber. men det finnes andre grunner til at du mister uføre.

det er sånne som deg som ødelegger ryktet til dem som faktisk har behov for en uføre

Dere er så jævlig patetiske... Hva vet dere om det er meg det er snakk om? Hva vet dere kanskje jeg skriver noe jeg har overhørt fra andre og vil forsikre meg? Seriøst skjerp dere!!

Skrevet

Dere er så jævlig patetiske... Hva vet dere om det er meg det er snakk om? Hva vet dere kanskje jeg skriver noe jeg har overhørt fra andre og vil forsikre meg? Seriøst skjerp dere!! Anonymous poster hash: d0356...5eb

Hva ønsker du å oppnå og hvilket inntrykk får vi som leser dette av deg, når du kommenterer på denne måte?

Anonymous poster hash: 4338a...846

• Liker 2
Gjest krokodillen
Skrevet

Dere er så jævlig patetiske... Hva vet dere om det er meg det er snakk om? Hva vet dere kanskje jeg skriver noe jeg har overhørt fra andre og vil forsikre meg? Seriøst skjerp dere!! Anonymous poster hash: d0356...5eb

Fodi det er deg det er snakk om, ellers hadde du vel neppe vært så interessert i eksakte detaljer om tema

Skrevet

Fodi det er deg det er snakk om, ellers hadde du vel neppe vært så interessert i eksakte detaljer om tema

Du er bare patetisk. Nei, det er ikke meg det er snakk om!! Det er faktisk stefaren min som kom med dette her. Han er vrien og vanskelig person og fortjener ikke det han får og vil forhøre meg om dette og her kunne jeg gjøre det!! Spar dere, ikke tro at alle har så ynkelige intensjoner som dere!!

Gjest krokodillen
Skrevet

Du er bare patetisk. Nei, det er ikke meg det er snakk om!! Det er faktisk stefaren min som kom med dette her. Han er vrien og vanskelig person og fortjener ikke det han får og vil forhøre meg om dette og her kunne jeg gjøre det!! Spar dere, ikke tro at alle har så ynkelige intensjoner som dere!!

tror deg fremdeles ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...