Gå til innhold

Hvorfor er det så Jærbladet viktig å være så tynn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ca sånn 5 kilo for mye fordelt veldig pent utover en kort kropp. Jeg har forholdsvis tynn midje og spretteopme samt faste lår og middels pupper. Ser faktisk helt fin ut etter å ha født tre barn. Men magen er jo litt slapper ig større enn før og ballen under bh kanten er jo ikke akkurat superfin.

Men hborfor skal man la seg plage med dette hver dag og føle seg misslykket. Har nettopp avsluttet et grete Roede kurs hbor jeg gikk ned 3,5 kilo og kjempe fornøy egentlig. Men der insisterte kursleder at det var veldig viktig å fortsette på kurs. Kunne hun ikke heller sagt at flott at du føler deg så bra og du ser bra ut. Samtlige kvinner på det kurset sleit med en 5-6 kilo og alle meldte seg på nytt kurs. Man har da vel ikke et spiseproblem/ vektoroblem om det kun dreier seg om 5 kilo??? Kan ikke vi kvinner bare være fornøyd med oss selv og slutte å putte så mye press på å se bra ut. Vi må da kose oss litt også!!

Anonymous poster hash: 25b1a...7b8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off topic, men skal Jærbladet ha skylden for dette?! :ler:

Nei, men jeg er egentlig helt enig med deg. Det er altfor mye fokus på kropp og utseende. Men, heldigvis er det lov å ikke la seg påvirke. Er ikke de siste små kiloene viktig for deg, så er de ikke det. La Grete Roede og Jærbladet mene hva de vil, det er ditt liv og du som bestemmer hva du vil bruke tid og energi på! :)

• Liker 8
Skrevet

At dere ble anbefalt å fortsette på kurs er jo naturlig, kursleder er selger, og vil tjene penger.

De holder ikke kurs for å være snille, men fordi det er jobben deres.

En annen ting er at det er etter vektnedgang at selve jobben begynner.

Det å gå ned i vekt er vanligvis det letteste, det å holde vekten er verre.

Så, over til tema.

Du sier "5 kilo for mye". For mye i forhold til hva?

5 kg over standarden for normalvekt (BMI)?

5 kg over trivselsvekt, men innenfor normal BMI?

5 kg som symbolsk beskrivelse av "litt ekstra polstring", men ikke overvektig?

Jeg er enig med deg i at det er for mye fokus på utseende, men hvis det er snakk om 5 kg overvekt er det helsemessige fordeler ved å få bort disse kiloene.

Anonymous poster hash: ff68d...154
  • Liker 1
Skrevet

Hahaha, for en festlig tittel på tråden! :laugh:

Anonymous poster hash: b3527...0ef
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er enig med deg i at det er for mye fokus på utseende, men hvis det er snakk om 5 kg overvekt er det helsemessige fordeler ved å få bort disse kiloene.

Mnei, hvis man ellers er frisk og aktiv er ikke 5 kilo over normalvekt helsefarlig overvekt, da må du vanligvis over bmi på 30.

• Liker 2
Skrevet

Betalte du for dette kurset? Hvis ja, ser du ikke selv hvorfor de ønsker at du skal fortsette?

Anonymous poster hash: 55631...a45
  • Liker 1
Skrevet

Mnei, hvis man ellers er frisk og aktiv er ikke 5 kilo over normalvekt helsefarlig overvekt, da må du vanligvis over bmi på 30.

Det kommer an på fettfordelingen, men for veldig mange er 5 kg over normalvekt helseskadelig fordi fettet legger seg på magen.

Men, nå kan man jo ha helseskadelig fedme uten å være overvektig også, så det er klart at det er individuelle forskjeller.

Skrevet

Nei, men jeg er egentlig helt enig med deg. Det er altfor mye fokus på kropp og utseende. Men, heldigvis er det lov å ikke la seg påvirke. Er ikke de siste små kiloene viktig for deg, så er de ikke det. La Grete Roede og Jærbladet mene hva de vil, det er ditt liv og du som bestemmer hva du vil bruke tid og energi på! :)

Genialt svar :ler:

TS, gjør som du selv vil!

Skrevet

Kursleder skal selge nytt kurs.

Og Grete Roede selger jo også "hold vekten" kurs, for å hjelpe deg med å ikke gå opp igjen i vekt.

Det er du selv som må si "nå er jeg fornøyd, nå blir det ikke mer kurs". Ikke kursleder.

Skrevet

Haha- det skulle stå et annet ord som begynner på J og slutter ævlig....

Anonymous poster hash: 6bbeb...b77

Skrevet

Kursleder skal selge nytt kurs.

Og Grete Roede selger jo også "hold vekten" kurs, for å hjelpe deg med å ikke gå opp igjen i vekt.

Det er du selv som må si "nå er jeg fornøyd, nå blir det ikke mer kurs". Ikke kursleder.

Men jeg prøvde å si til henne at jeg har egentlig ikke et vekt/ spiseproblem, jeg har lagt på meg noen kilo etter tette svangerskap og trengte litt hjelp for å komme igang og får å finne noe som fungerer. Nå har jeg funnet det og klarer meg fint på egenhånd.

Men men samme det😜

Forøvrig så syntes jeg ikke at noen av kvinnene på kurset var særlig tykke, tror bare vi blir presset av kroppshysteri!!!

Skrevet

Men jeg prøvde å si til henne at jeg har egentlig ikke et vekt/ spiseproblem, jeg har lagt på meg noen kilo etter tette svangerskap og trengte litt hjelp for å komme igang og får å finne noe som fungerer. Nå har jeg funnet det og klarer meg fint på egenhånd.

Men men samme det

Forøvrig så syntes jeg ikke at noen av kvinnene på kurset var særlig tykke, tror bare vi blir presset av kroppshysteri!!!

Hun er fortsatt pålagt å forsøke å selge deg videre kurs.

Det er det Grete Roede tjener penger på, og som gjør at de kan betale kurslederene lønn.

Du skal ikke se bort ifra at kursledere som er flinke til å få folk til å kjøpe flere kurs får bedre betalt.

Dette har ingenting med din vekt å gjøre. Dette er rent mersalg.

Hvorvidt du trenger kurset eller ikke har ingenting med saken å gjøre.

At samfunnet har kroppshysteri er bare en ting som hjelper Grete Roede og tilsvarende å selge.

Skrevet

Jeg syns det er tåpelig at det er blitt så trendy å se muskuløs ut. Det holder liksom ikke å være tynn lenger. Men JEG syns fortsatt en slank/tynn kropp er penere enn en "veltrent" en. Virkelig!

Ts, 5kg for mye er virkerlig INGENTING!

Etter jeg fikk barn har jeg fått et mye mer avslappet forhold til kropp (selv om jeg var heldig og kroppen gikk tilbake til ca sånn den så ut før). Jeg ler litt på innsiden av mine venninner som styrer så mye med den styrketreningen/halvnakne bilder på instagram/sånn og slik mat.

Anonymous poster hash: 3c6dc...99d
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...