Gumman87 Skrevet 16. oktober 2014 #1 Skrevet 16. oktober 2014 Noen som vet om man kan bruke samme impregnering på vinterdressen som på sko? Eller må jeg kjøpe egen spray til dressen?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 Ehm, verden største idiot jeg... Må vi impregnere dressen? Har aldri gjort det jeg... Anonymous poster hash: 5ac59...e37 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #3 Skrevet 16. oktober 2014 I skoimpregnering er det som oftest silikon. Dette bør man ikke bruke på klesplagg, for da kan stoffets egenskaper ødelegges. Kommer såklart an på hvilket stoff dressen er av. Men en dyr vanntett, vindtett og pustende dress hadde jeg ikke brukt det på. På klesplagg er det enklest å bruke en impregnering som vaskes inn i stoffet. F eks Nikwax http://www.nikwax.com/en-gb/products/productdetail.php?productid=3&itemid=-1&fabricid=-1 Denne fås i de aller fleste sportsbutikker. Fås også som sprayimpregnering, men man det er vanskelig å få det jevnt når man sprayer. Husk at de fleste dresser ikke trenger å impregneres før de er vasket noen ganger. Anonymous poster hash: 8c7eb...14f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #4 Skrevet 16. oktober 2014 Det er fint å impregnere dressen hvis den har vært brukt før, og skal ut i en ny sesong. Vi har brukt goretex impregnering kjøpt på sportsbutikken til både sko og klær. (Det står utenpå at den er til både sko og klær.) Ellers finnes det impregnering man kan putte i vaskemaskinen sammen med plagget. Det vet jeg også mange som har god erfaring med. Anonymous poster hash: 1130f...4d1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #5 Skrevet 16. oktober 2014 Det finnes ulike imprigneringer. Noen for lær og noen for tekstil. Du må lese på boksen, og du må se på hvilke stoff dressen er laget av. Fordi noen stoff som er pustende skal ha spesielle inpregneringer. Gortex kan inpregneres med imregnering beregnet for Gortex. En annen ting er at å impregnere barnetøy kan være uheldig fordi barn gjerne putter ting i munnen, f.eks. området rundt hetten og nede på armene. Om barnet da får skadelige stoffer i seg er jeg noe usikker på. Vet ikke om Prelle impregnering finnes fortsatt, men den kan tilsettes i skyllevannet. Har brukt impregnering for tekstil på paraplyer og dette er helt knall fordi paraplyen ikke blir så gjennomvåt og tung. Bruker det og på voksne vinter ytterjakker/dunjakker. Men plagene bør være rene, ellers imregneres også smuss inn i klærne.Anonymous poster hash: 4df02...61e
Gumman87 Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2014 Ehm, verden største idiot jeg... Må vi impregnere dressen? Har aldri gjort det jeg... Anonymous poster hash: 5ac59...e37 Hehe trodde ikke jeg heller, men barnehagen maser om det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå