AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #1 Skrevet 16. oktober 2014 Hat tre små barn alle under 4 år sol jeg selvfølgelig elsker over alt på jord. Men når jeg ser meg i spesielt ser jeg bare en mamma, vaskehjelp, servitør, hushjelp osv. Jeg kan liksom ikke se en ung dame på 30 år som burde vært full av energi og vitalitet. Dette går selvfølgelig utover samlivet og ikke minst sexlysten. Når kan man forvente at dette går litt over. Jeg passer på å sminke meg og se fresh ut hver dag så det går ikke på utseende. Det går på hbordan jeg føler og derfor det jeg ser i speilet. Skal ikke klage altså for vi har valgt å få disse barna og jeg ville ikke vært foruten. Men kunne ønske jeg fant meg selv litt igjen.Anonymous poster hash: b472f...344
Teriyaki Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 Du må finne på ting utenfor hjemmet, som bare er for deg selv. Faren kan vel passe barna. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #3 Skrevet 16. oktober 2014 Du må finne på ting utenfor hjemmet, som bare er for deg selv. Faren kan vel passe barna. Joda, jeg har verdens beste mann som er kjempe flink med barna. Men jeg orker liksom ikke heller og minsten er bare 5 mnd så jeg har ikke hatt lyst til å reise fra henne. Kanskje det bare er at jeg er sliten også få jeg vente litt å se! Man kan jo ikke forvente all verden når man har småbarn heller. Det ER jo slitsomt så kanskje man bare skal skru ned forventingene om å være god på alt med en gang!!!!Anonymous poster hash: b472f...344
Mafalda Skrevet 16. oktober 2014 #4 Skrevet 16. oktober 2014 Med tre barn under fire år tror jeg du gjør lurt i å ikke stresse for mye med det riktig ennå. Bare på et år eller to vil mye være forandret, men hvis du godtar at akkurat nå ER du først og fremst mamma, kone, vaskehjelp, servitør og bleieskiftarbeider, så blir det litt lettere å leve med. Alt går i faser, om en stund får du mer tid og overskudd (eller i hvert fall overskudd, det er ikke sikkert det blir så mye mer tid, hehe) til deg selv. Ikke sånn ment at du ikke skal ta deg noen pauser nå, eller prioritere en hobby eller venninnekveld i ny og ne, men jeg tror at selve forventningene om å få til alt samtidig kan virke stressende i seg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #5 Skrevet 16. oktober 2014 Hva forventet du da du fikk barn? 1 barn... 2 barn... 3 barn. Du må jo ha visst hva du gikk til med nr. 2 og 3 iallfall. Jeg har 2 små og er konstant sliten. Men å klage over å miste seg selv - nei - det ser jeg ikke noe poeng i. Jeg valgte selv å sette barna til verden. Så får man prioritere seg selv senere. Anonymous poster hash: 2c7fd...295
Gjest Kaffelattn Skrevet 16. oktober 2014 #6 Skrevet 16. oktober 2014 Hva forventet du da du fikk barn? 1 barn... 2 barn... 3 barn. Du må jo ha visst hva du gikk til med nr. 2 og 3 iallfall. Jeg har 2 små og er konstant sliten. Men å klage over å miste seg selv - nei - det ser jeg ikke noe poeng i. Jeg valgte selv å sette barna til verden. Så får man prioritere seg selv senere. Anonymous poster hash: 2c7fd...295 Selv om man vet hva man gjør og ønsker det man gjør så er det jo lov å savne noe og å klage. Jeg forstår TS godt, visse ting må bare føles og erfares før man forstår hva TS går i gjennom.
Gjest Violetta Skrevet 16. oktober 2014 #7 Skrevet 16. oktober 2014 Disse første årene går fort. Snart er de større og fremdeles krevende, men på en annen måte. Da finner du deg selv igjen skal du se.
Biloba Skrevet 16. oktober 2014 #8 Skrevet 16. oktober 2014 Hva forventet du da du fikk barn? 1 barn... 2 barn... 3 barn. Du må jo ha visst hva du gikk til med nr. 2 og 3 iallfall. Jeg har 2 små og er konstant sliten. Men å klage over å miste seg selv - nei - det ser jeg ikke noe poeng i. Jeg valgte selv å sette barna til verden. Så får man prioritere seg selv senere. Anonymous poster hash: 2c7fd...295 Godt å kunne få en sliten 3-barnsmor som står på til å føle seg litt dårligere?
Gjest Kaffelattn Skrevet 16. oktober 2014 #9 Skrevet 16. oktober 2014 Disse første årene går fort. Snart er de større og fremdeles krevende, men på en annen måte. Da finner du deg selv igjen skal du se. Godt å høre folk med størrelsen si dette for av og til føles det intenst og crazy (og lykkelig også selvsagt) å ha små barn (2-4 år). Klart en savner seg selv, det er lov å si:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå