AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #1 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg er nå 17 år, går i 2 klassen på vgs og vil gjerne skaffe meg jobb. Nå vet jeg ikke helt hvordan man skriver en søknad, men jeg har prøvd. Den ser sånn her ut: Navn Etternavn Adresse Postadresse Mobilnr E-post Dato Søknad om deltidsjobb/ekstrahjelp Mitt navn er Caroline ****** og jeg er ei jente på 17 år. For tiden går jeg Studiespesialisering ved T**** Videregående skole. Jeg er en veldig kvikk person som gjør jobben min vel utført og som klarer å takle travle dager på en god måte. I tillegg elsker jeg alt som har med mote å gjøre. Jeg ser på meg selv som motivert og arbeidsom. Ellers er jeg en veldig ansvarsfull person som tar initiativ og som er blid og glad til en hver tid! Jeg søker denne stillingen fordi den virker interessant. Denne jobben er interessant for meg fordi jeg får jobbe med klær og i tillegg har muligheten til å møte mange forskjellige mennesker, derfor mener jeg at jeg egner meg godt til denne stillingen. Jeg kan jobbe i helger, i ferier og når som helst etter skoletid. Jeg kan kontaktes på telefon dersom dere har spørsmål. Jeg ser frem til å høre fra dere, og håper på en positiv tilbakemelding! Med vennlig hilsen: Caroline ****** HVA SYNES DERE? noe jeg burde endre på? ta bort eller ha med? Jeg trenger også hjelp til hvordan jeg går frem for å levere søknad. Kan bli utrolig nervøs og stressa i slike situasjoner. Noen tips? Hvordan ville dere ha gjort det? SETTER UTROLIG PRIS PÅ ALL HJELPA JEG FÅR!!! Anonymous poster hash: 602c4...9e0
globalagogo Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 "Som gjør jobben min vel utført" kan godt gjøres om til "som er nøye i mitt arbeid" eller "som ønsker å gjøre en god innsats" Kanskje. Ikke såå farlig, syns bare setninga var rar:-) Arbeidssom* Dropp "som" i siste delsetning. Du kan godt skrive "og er blid og glad til enhver tid" Du bruker interessant to ganger på rad. Bytt ut den ene med "spennende" eller "relevant"? Før "derfor" ville jeg satt inn et "og" for å binde setningene sammen. Jeg ville ansatt deg;-) gå inn, ha på fine klær, spør om daglig leder er til stede. Øyenkontakt, smil, håndhils og si rett ut at du kommer med en CV og ønsker deg en deltidsjobb. Mine tanker dette, da. Ikke sikkert de er bedre men :-) 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #3 Skrevet 16. oktober 2014 "Som gjør jobben min vel utført" kan godt gjøres om til "som er nøye i mitt arbeid" eller "som ønsker å gjøre en god innsats" Kanskje. Ikke såå farlig, syns bare setninga var rar:-) Arbeidssom* Dropp "som" i siste delsetning. Du kan godt skrive "og er blid og glad til enhver tid" Du bruker interessant to ganger på rad. Bytt ut den ene med "spennende" eller "relevant"? Før "derfor" ville jeg satt inn et "og" for å binde setningene sammen. Jeg ville ansatt deg;-) gå inn, ha på fine klær, spør om daglig leder er til stede. Øyenkontakt, smil, håndhils og si rett ut at du kommer med en CV og ønsker deg en deltidsjobb. Mine tanker dette, da. Ikke sikkert de er bedre men :-) Hehe, det skal jeg endre på! Tusen takk for svar :-) Anonymous poster hash: 602c4...9e0
Kvist Skrevet 16. oktober 2014 #4 Skrevet 16. oktober 2014 Ikke begynn med at du er jente og alderen din, det skal uansett stå navn og fødselsdato på, så da skjønner folk det. Det virker bare som en litt lettvinn åpning som ikke tilfører noe til søknaden. Også er bedrifter generelt ikke så opptatt av hva som er bra og interessant for deg, de vil mye heller høre hvorfor du er bra og interessant for dem.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #5 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg er nå 17 år, går i 2 klassen på vgs og vil gjerne skaffe meg jobb. Nå vet jeg ikke helt hvordan man skriver en søknad, men jeg har prøvd. Den ser sånn her ut: Navn Etternavn Adresse Postadresse Mobilnr E-post Dato Søknad om deltidsjobb/ekstrahjelp Mitt navn er Caroline ****** og jeg er ei jente på 17 år. For tiden går jeg Studiespesialisering ved T**** Videregående skole. Jeg er en veldig kvikk person som gjør jobben min vel utført og som klarer å takle travle dager på en god måte. I tillegg elsker jeg alt som har med mote å gjøre. Jeg ser på meg selv som motivert og arbeidsom. Ellers er jeg en veldig ansvarsfull person som tar initiativ og som er blid og glad til en hver tid! Jeg søker denne stillingen fordi den virker interessant. Denne jobben er interessant for meg fordi jeg får jobbe med klær og i tillegg har muligheten til å møte mange forskjellige mennesker, derfor mener jeg at jeg egner meg godt til denne stillingen. Jeg kan jobbe i helger, i ferier og når som helst etter skoletid. Jeg kan kontaktes på telefon dersom dere har spørsmål. Jeg ser frem til å høre fra dere, og håper på en positiv tilbakemelding! Med vennlig hilsen: Caroline ****** HVA SYNES DERE? noe jeg burde endre på? ta bort eller ha med? Jeg trenger også hjelp til hvordan jeg går frem for å levere søknad. Kan bli utrolig nervøs og stressa i slike situasjoner. Noen tips? Hvordan ville dere ha gjort det? SETTER UTROLIG PRIS PÅ ALL HJELPA JEG FÅR!!! Anonymous poster hash: 602c4...9e0 Dette trenger du ikke ha med i jobbsøknaden. Det står i cv du legger ved. Anonymous poster hash: 05309...d85
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #6 Skrevet 16. oktober 2014 Søknad om deltidsjobb/ekstrahjelp Mitt navn er Caroline ****** og jeg er ei jente på 17 år. For tiden går jeg Studiespesialisering ved T**** Videregående skole. Jeg er en veldig kvikk person som gjør jobben min vel utført og som klarer å takle travle dager på en god måte. I tillegg elsker jeg alt som har med mote å gjøre. Jeg ser på meg selv som motivert og arbeidsom. Ellers er jeg en veldig ansvarsfull person som tar initiativ og som er blid og glad til en hver tid! Jeg søker denne stillingen fordi den virker interessant. <----Flytt dette opp, burde komme i innledningen) Denne jobben er interessant for meg fordi jeg får jobbe med klær og i tillegg har muligheten til å møte mange forskjellige mennesker, <---- du kan skrive at det motivere deg, og at du motiveres av salg! Det er viktig å få med! derfor mener jeg at jeg egner meg godt til denne stillingen <---- denne må flyttes til under der du snakker om at du er ansvarsfull og blid og at salg motiverer deg Jeg kan jobbe i helger, i ferier og når som helst etter skoletid. Jeg kan kontaktes på telefon dersom dere har spørsmål. Jeg ser frem til å høre fra dere, og håper på en positiv tilbakemelding! Med vennlig hilsen: Caroline ****** HVA SYNES DERE? noe jeg burde endre på? ta bort eller ha med? Jeg trenger også hjelp til hvordan jeg går frem for å levere søknad. Kan bli utrolig nervøs og stressa i slike situasjoner. Noen tips? Hvordan ville dere ha gjort det? SETTER UTROLIG PRIS PÅ ALL HJELPA JEG FÅR!!! Anonymous poster hash: 602c4...9e0 Spør hvis du lurer på noe mer :-) Anonymous poster hash: 7c276...ef4 1
Gjest Haaploes Skrevet 16. oktober 2014 #7 Skrevet 16. oktober 2014 Veldig mye "jeg", det gir dårlig flyt i språket. Selv har jeg som hovedregel at en søknad ikke skal ha mer enn to setninger som begynner med "jeg". Vis gjerne til noe mer spesfikt - situasjoner hvor du har taklet travle dager, fremhev moteinteressen, for det er den som er viktig her. Masse lykke til!
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #8 Skrevet 16. oktober 2014 For meg blir dette en søknad som sendes ut til 100 ulike butikker, uten at den gir nok bilde om hvor du ønsker å jobbe. Hvorfor vil du jobbe på H&M, Cubus eller et annet sted? Jeg hadde aldri ansatt en person som kun ville tjene penger, uavhengig av hvor hyggelig du sikkert er Så tenk gjennom hvor du vil jobbe, og skriv søknaden ut i fra det. Anonymous poster hash: c1702...516 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #9 Skrevet 16. oktober 2014 Tusen, tuuusen takk for alle svar og tilbakemeldinger!! setter utrolig stor pris på det :-) Anonymous poster hash: 602c4...9e0 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #10 Skrevet 16. oktober 2014 Veldig mye "jeg", det gir dårlig flyt i språket. Selv har jeg som hovedregel at en søknad ikke skal ha mer enn to setninger som begynner med "jeg". Vis gjerne til noe mer spesfikt - situasjoner hvor du har taklet travle dager, fremhev moteinteressen, for det er den som er viktig her. Masse lykke til! Det skal jeg endre på, tusen takk! Anonymous poster hash: 602c4...9e0
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #11 Skrevet 17. oktober 2014 Flere som har erfaringer? Anonymous poster hash: 602c4...9e0
globalagogo Skrevet 19. oktober 2014 #13 Skrevet 19. oktober 2014 Det skrives arbeidsom. Aha, den er grei 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #14 Skrevet 27. oktober 2014 Spør hvis du lurer på noe mer :-) Anonymous poster hash: 7c276...ef4 Hvordan skal jeg gå frem? bare spørre om daglig leder er til stede? hva skal jeg si når jeg møter daglig leder? Anonymous poster hash: 602c4...9e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå