Gå til innhold

Jakter på kvalitetsstrømpebukser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å bruke mye kjoler og skjørt så nå er jeg på jakt etter strømpebukser som er behagelige å ha på og som ikke revner eller får nupper med en gang. Gjerne i ull nå som vinteren kommer, men trenger også tynne strømper. Tenker at det kan lønne seg hvis jeg gir 2-300 kr for et par som holder lenge.

Så har noen tips til merker? Og hvor får man tak i dem? Enten nettbutikk eller butikk i Oslo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har begynt å bruke mye kjoler og skjørt så nå er jeg på jakt etter strømpebukser som er behagelige å ha på og som ikke revner eller får nupper med en gang. Gjerne i ull nå som vinteren kommer, men trenger også tynne strømper. Tenker at det kan lønne seg hvis jeg gir 2-300 kr for et par som holder lenge.

Så har noen tips til merker? Og hvor får man tak i dem? Enten nettbutikk eller butikk i Oslo.

Cubus har noen fine, tynne strømpebukser. De med holdin er fine, men ikke alle liker de som strammer som de gjør :) Ellers er Wolford å anbefale, men de holder ikke lenge om noe skarpt kommer borti, el.lign ;)

Skrevet

Oroblu er best, både i tynne og litt tykkere :)

Anonymous poster hash: d71b5...bec
Skrevet

Cubus har noen fine, tynne strømpebukser. De med holdin er fine, men ikke alle liker de som strammer som de gjør :) Ellers er Wolford å anbefale, men de holder ikke lenge om noe skarpt kommer borti, el.lign ;)

Er nettopp cubus sine jeg vil slutte å kjøpe :P Den ene rakna når jeg tok den på meg og den andre ser ikke ut pga nupper og den har bare blitt vasket på 30 grader. Og så er de ukomfortable i livet.

Skal sjekke ut Wolford :)

Skrevet

Er nettopp cubus sine jeg vil slutte å kjøpe :P Den ene rakna når jeg tok den på meg og den andre ser ikke ut pga nupper og den har bare blitt vasket på 30 grader. Og så er de ukomfortable i livet.

Skal sjekke ut Wolford :)

Hvilke av Cubus sine har du kjøpt da?? :P

Skrevet

Calvin Klei!

Ingen over, ingen ved siden :).

Anonymous poster hash: 560b0...aa8

Skrevet

Calvin Klei!

Ingen over, ingen ved siden :).Anonymous poster hash: 560b0...aa8

Sorry!

Calvin Klein!!!

Skrevet

Calvin Klei!

Ingen over, ingen ved siden :).

De tykke strømpebuksene nupper jo som bare det?

Jeg er også på jakt etter tykke, varme og ikke-gjennomsiktige strømpebukser. Alle jeg prøver nupper jo som bare det etter en vask, eller som cubus sine - før vask!

Gjest Haaploes
Skrevet

Hva slags vaskemiddel og program bruker du, da?

Skrevet

De tykke strømpebuksene nupper jo som bare det?

Jeg er også på jakt etter tykke, varme og ikke-gjennomsiktige strømpebukser. Alle jeg prøver nupper jo som bare det etter en vask, eller som cubus sine - før vask!

Har brukt de i flere år og ingen av mine nupper.

Men det kan faktisk være forskjellig fra menneske til menneske hvor mye klærne nupper på en.

Vet ikke hvorfor...

Skrevet

Hvilke av Cubus sine har du kjøpt da?? :P

Har en med mønster og en uten mønster i ull. Den uten mønster nupper og den med mønster rakna :P

Hva slags vaskemiddel og program bruker du, da?

Jeg brukte bunnpris sitt før, nå bruker jeg OMO. Og vasker på 30 grader. Orker faktisk ikke å kjøre strømpebukser på ullprogram :P

Skrevet

Pierre Robert har gode strømpebukser, både ull og vanlige. Men du MÅ vaske ull på ullprogram med milo, og tynne strømpebukser har også godt av finvask og evt. vaskepose. Hvis ikke du gjør dette kan du ikke forvente noe annet enn at de blir ødelagte etter en vask.

Anonymous poster hash: 361b1...cb3
  • Liker 2
Gjest Haaploes
Skrevet

Pierre Robert har gode strømpebukser, både ull og vanlige. Men du MÅ vaske ull på ullprogram med milo, og tynne strømpebukser har også godt av finvask og evt. vaskepose. Hvis ikke du gjør dette kan du ikke forvente noe annet enn at de blir ødelagte etter en vask.

Anonymous poster hash: 361b1...cb3

Signeres.

Skrevet

wolford er en vinner av god eksklusiv kvalitet. de selger dem på glassmagasinet og steen og strøm, samt egen butikk i hegdehaugsvn. (oslo) de koster fra 200-400 om jeg husker riktig, men til gjenngeld holder de vask etter vask og klør ikke. rakner ikke, selv etter en tur på byen :) finnes i alt fra tykkere varianter, til tynnere med mønster..

Skrevet (endret)

Har en med mønster og en uten mønster i ull. Den uten mønster nupper og den med mønster rakna :P

Jeg brukte bunnpris sitt før, nå bruker jeg OMO. Og vasker på 30 grader. Orker faktisk ikke å kjøre strømpebukser på ullprogram :P

Da er det ikke rart strømpebuksene ryker raskt! Bruk ullprogram, vaskemiddel beregnet på ull, og ha strømpene i vaskeposer.

Det er ikke noe vits i å betale for kvalitetsstrømper om du ikke behandler dem deretter.

Endret av rockarollawoman
  • Liker 3
Skrevet

Har ikke erfaring med de med mønster, er bare med holdin i 20den som brukes mest fra Cubus. Men kjøper du fra Wolford eller Oroblu vil jeg tror du får kvalitet. Og så må du bruke vaskepose ;):P

Skrevet

wolford er en vinner av god eksklusiv kvalitet. de selger dem på glassmagasinet og steen og strøm, samt egen butikk i hegdehaugsvn. (oslo) de koster fra 200-400 om jeg husker riktig, men til gjenngeld holder de vask etter vask og klør ikke. rakner ikke, selv etter en tur på byen :) finnes i alt fra tykkere varianter, til tynnere med mønster..

Og det er en Wolfordbutikk i Akersgata ;):P Nok å velge i :D

Skrevet

Sliter veldig med å finne behagelige strømpebukser, men prøvde Pierre Robert sine for noen dager siden og den var helt nydelig. Ikke strammer den og ikke siger den. Lang nok var den og i beina noe som er vanskelig å finne når beina er laange.

På Obs har de 40 % på alt fra La ote og Pierre Robert til uka. Jeg skal ha flere...

Bruk Milo til vask og vask på ullprogram. De strømpebuksene som kan vrenges bruker du med vrangen ut til å begynne med og når den blir litt nuppete, så snur du den og bruker den på retten. Da varer de lengre. Av med ringer og armbånd når du tar på strømpebukser. Evt bruk strømpehansker.

Anonymous poster hash: cee0b...d65

Skrevet

Skal vaske på ullprogram heretter! Tenkte kanskje at det holdt med vanlig 30 grader siden det bare er 50% ull. Får så dårlig samvittighet når jeg ikke kjører full vaskemaskin :P

Prøvde også pierre robert nå, den sitter kjempebra :) har ikke vasket den enda så får se hvordan den holder seg :)

Skrevet

Det skal ikke være full maskin med ull. På min maskin som er på 12 kg, er full ullvask på 2,5 kg. Siden tøyet beveges mindre må det være mindre tøy i maskinen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...