Gå til innhold

Kjolen kommer ikke før til torsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det kun 14 dager igjen til bryllupet. Den skulle kommet i begynnelsen av juni men butikkdama sier den kommer snart hele tiden.

Ringte i går og spurte og da sa hun at den lå inne i Oslo, men det måttes ordnes med toll og sånt. Så den kom "kanskje" til torsdag. Vist ikke kommer den ikke før torsdagen etter som tilsier 9 dager før bryllupet :roll:

Er det lov å meg å bli både irritert og stresset? Dette er en kjole som jeg alldri har prøvd. Kun sett bilder av. Jeg har i tillegg blitt gravid så den MÅ jo syes ut. Godt vi bestilte den stor da:)

Jaja får smøre meg meg tålmodighets kremen og puste dypt og kose meg med andre forberedelser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov å bli stresset og irritert da ja. Ikke la deg pelle på nesen, si ifra at om de ikke fikser dette NÅ så skal du ha kjolen billigere!

Lykke til med prøving og mottak av kjole :wink:

Skrevet

Klart det er lov. Helt enig med Marit her, si klart i fra hva du mener!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Helt enig med de andre, for det der går ikke an. Du bør få avslag i prisen, for tort og svie.

Skrevet

Kjedelig situasjon! :o

Krysser fingrene for at du får den i tide til å evt. gjøre nødvendige endringer.

Skrevet

Ved vesentlig forsinkelse, som jo er et avtalebrudd, kan man kreve avslag i prisen. Men det spørs jo hvor koselig det blir å gå til den damen for å få hjelp til å sy den ut/inn da...

Skjønner veldig godt at du er irritert, og det er utrolig dårlig av brudesalongen.

Skrevet

Jeg synes også at du har rett til å bli stresset og sur. Jeg hadde blitt superstresset og veldig sint.

Ring brudesalongen og si at du må ha bekreftelse på at du kommer til å ha en kjole som er ferdig sydd osv den dagen dere gifter dere.

Skrevet

Jeg hadde nok blitt rimelig stresset og irritert ja og forlangt fortgang i saken. Satt en frist på når det måtte være kjole i ditt hus og det bør dem forholde seg til.

Skrevet

Tollen bruker av og til ufattelig lang tid. Jeg har fått ting sendt fra utlandet som har blitt liggende der i to uker selv om de har fått all dokumentasjon og alt har vært i orden og jeg har ringt og purret og "tatt dem for meg".

Klart du kan bli sur og stresset. Men det er store muligheter for at hun som solgte deg kjolen allerede er like sur og stresset overfor befrakterene, på dine vegne. Helt fair av deg å fortelle henne hva du synes og jeg synes hun uoppfordret burde tilbudt deg en form for kompensasjon, enten i form av en "plaster på såret-ting", gratis retting av kjolen eller noe annet. Men det er sjelden fruktbart for noen å BARE bli sur og stresset :-)

Det ordner seg helt sikkert, du får bare smøre deg med den berømte tålmodigheten, det går ikke raskere om du går rundt og er irritert heller (lettere sagt enn gjort og veldig enkelt å si for meg som ikke er deg ikke sant..?).

:kose:

Skrevet

Jeg er enig med Peluche. Selv er jeg ikke helt ferdig med kjolen min, men håper og tror den blir ferdig ca 8-9 dager før bryllupet. Heldigvis er det ikke tilpasningen som ikke er ferdig hos meg da..

Krysser fingrene for deg så lenge jeg, så satser vi begge på å få kjolene våre ferdige i relativt god tid før 7. august.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...