Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Danielle 73
Skrevet

:roll: Har selv tidligere gått til rådgivning som følge av at forholdet/ ekteskapet gikk dårlig. Vi opplevde at forholdet vårt ikke kunne reddes fordi det var gått for lenge med problemer. Saken er jo det i dag at når man tar kontakt med en rådgiver, så har man da allerede store problemer, og ofte må man vente i flere mnd. for å komme til. Men da er det jo for sent.

Er det noen her inne som har hatt positive erfaringer med rådgivning, og er dere sammen idag på bakgrunn av at dere fikk hjelp?

Ganske interessant spørsmål dette her, syntes jeg. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring på området selv, men jeg vet at *Meg* (som pleier å være her inne, men er på ferie nå...) og mannen fikk god hjelp ved å gå til familierådgivning, og har det mye bedre sammen nå enn for noen måneder siden! :P

Skrevet

Jeg har hatt positiv erfaring med rådgiving. Men ikke offentlig og måtte vi ventet mange mnd på hjelp hadde løpet vært kjørt.

Vi har hatt rådgivning hos en privat som vi fikk komme til på dagen, og da var forholdet over egentlig. Jeg ble med til rådgiveren for mannen lovet vi skulle skilles som venner om vi prøvde det først.

Men vi fikk virkelig hjelp til å se ting begge to, og det hjalp oss enormt. Han fikk fjernet lokket jeg hadde lagt på følelsene mine, av frykt for å bli mer såret. Og mannen fikk og noen aha opplevelser.

Men jeg skal garantere at hadde vi måttet ventet i mnd på å få hjelp hadde det ikke vært sjanse i det hele tatt. Da hadde jeg flyttet for lenge siden.

Men vi har det bra sammen nå, og fikk virkelig tenkt oss om begge to. Vi ser ting på en annen måte nå etterpå. Er blitt flinkere til å lese hverandre og kommuniserer mye bedre om alt. Klart det er ting om ikke er rosenrødt nå og, men det vil det vel alltid være :)

Gjest Danielle 73
Skrevet

:klappe: Er virkelig glad på deres vegne for at det har ordent seg mellom dere. Har også den innstillingen med at privatpraktiserende rådgivere vil man komme lenger med, fordi de fleste av privat praktisrende har større kunnskap og at man da slipper vente tiden. Snakker her om erfaring.

Vil bare ønske dere Lykke til videre begge to. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...