Gå til innhold

lurt på finn....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff kjøpt billetter på finn til et arrangement på telenor arena, på arket står det annulert/void....

Jeg fikk bilde av billetter og det så helt rett ut, alså som ekte billetter fra billettservice men er nå livredd jeg har gått på en smell..., fikk vondt i magen når jeg så det sto annulert / void...

Frykter jeg har blitt lurt??

Anonymous poster hash: 0ac7c...ead
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du betalte på forhånd, antar jeg....?

Skrevet

nei,kunne velge postoppkrav eller finns betalings garanti... valgte postoppkrav...

Anonymous poster hash: 0ac7c...ead
Skrevet

Jeg var i dag hos politiet for å anmelde en person som solgte meg en mobil. Jeg betalte han på forskudd, mer enn han ba om til og med - jeg liker nemlig å være hyggelig, for mobilen. Men en uke gikk og ingen mobil hadde kommet. I tillegg sjekker jeg med appen til posten, der kommer det opp melding om en norgespakke er på vei, men ingen pakke er på vei. Jeg sendte han en sms og spurte han om han fått sendt mobilen. Ingen svar. Så jeg ringte han dagen etter. Da lot han som om han var forbauset (jeg hørte på tonefallet hans at han slettes ikke var det, han spilte bare), nei den pakken skulle være på vei, det var (angivelig) moren hans som skulle ha sendt den uken før.

Det han ikke vet er at jeg tar opp alle samtaler på mobilen min. Der i blant samtalene jeg har hatt med han. Så i dag leverte jeg fra meg all SMS-kommunikasjon og telefonsamtalene jeg har hatt med han, sammen med info om moren hans (som garantert ikke vet om at han påstår hun er sammensverget med han) og ga alt sammen til politiet. Det er snakk om noe som er verdt mindre enn 5.000 kroner, så det går under "forseelse" og ikke "forbrytelse". Men med tanke på at det ikke var en "ukjent gjerningsmann" så ville politiet kontakte vedkommende og gjøre det de kunne for å få han på bedre tanker, fikk jeg beskjed om. Hun jeg pratet med sa også at de kunne ikke si noe om rullebladet hans, men hun kunne fortelle meg at det er ikke slik at godt voksne personer er lovlydige i hele sitt liv og så plutselig våkner en dag og tenker at, "nei, i dag føler jeg for å være slem mot noen".

De vil ikke "bare henlegge saken", de kommer til å kontakte fyren. Jeg får en anmeldelse i posten. Den kunne jeg ta med til banken så kunne det hende at de kunne reversere utbetalingen, fikk jeg beskjed om. Selv om det ikke var betalt med kredittkort men en direkte overføring. Det kunne ikke skade å forsøke i alle fall, mente hun på.

Men, så snart jeg får anmeldelsen i posten vil jeg kontakte moren hans på facebook og sende henne telefonsamtalen jeg hadde med sønnen hennes. Jeg er sikker på at ingen, ikke en gang politiet, kan skremme fyren så heftig som det hans egen mor kan.

TL;DR du er ikke alene om å ha blitt lurt på finn.no. Anmeld forholdet! Så skanner du og sender en kopi av den anmeldelsen på e-post til finn.no.

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/305384-Jeg-tror-jeg-er-blitt-svindlet-Hva-gjør-jeg-

Anonymous poster hash: d5856...8d7
  • Liker 1
Skrevet

PS. Det har nå gått nesten tre uker siden den mobilen skulle ha vært sendt.

Skrevet

Står det annulert/void på alle billettene? Når jeg bestille feks 2 billetter får jeg med en 3 som det står "annulert/void" på, det betyr ikke at de er avbestilt eller falske, har egentlig aldri skjønt hva den siste er for, men billettene har alltid vært skikkelige og har aldri blitt avvist i døren.

Anonymous poster hash: 1325f...5fd
  • Liker 3
Skrevet

PS. Det har nå gått nesten tre uker siden den mobilen skulle ha vært sendt.

Du vet vel det ikke er lovlig å ta opp samtaler uten at personen er informert. Så du risikerer å bli anmeldt selv ;)

Anonymous poster hash: ec422...437

Skrevet

Du vet vel det ikke er lovlig å ta opp samtaler uten at personen er informert. Så du risikerer å bli anmeldt selv ;)

Anonymous poster hash: ec422...437

Og du vet vel at det er lovlig å ta opp en telefonsamtale som privatperson så lenge du selv deltar i samtalen? Så du risikerer å få ditt innlegg slettet for brudd på KGs regler. ;)

Skrevet

Du har bilettene nå, ikke sant?

Kan du ikke ringe bilettservice og høre om de faktisk funker? det er vel et eller annet nummer på de, så de kan se slike ting?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...